شرکت گوگل Apk را از گوگل پلی کنار می‌گذارد

شرکت گوگل Apk را از گوگل پلی کنار می‌گذارد

گوگل اعلام کرد تغییر بزرگی را برای توسعه دهندگانی که می‌خواهند برنامه‌های خود را در گوگل پلی فهرست کنند، ایجاد خواهد کرد. این تغییر می‌تواند بر اکوسیستم برنامه اندروید تأثیر بگذارد. در حال حاضر، فرمت استاندارد برای انتشار برنامه‌ها APK است، اما از آگوست گوگل برای انتشار برنامه‌های جدید، به Android App Bundle نیاز خواهد داشت.

توسعه دهندگانی که می‌خواهند به کار خود ادامه دهند باید با AAB سازگار شوند، برای این کار آن‌ها حدود دو ماه زمان دارند. این یک زمان معقول است، به ویژه اینکه می‌دانیم مجموعه جدید با توجه به استاندارد‌ها تغییر خواهد کرد.

دام الیوت مدیر گوگل پلی، در یک پست وبلاگی اعلام کرد که از ماه آگوست برنامه‌های APK پذیرفته نمی‌شود. این کار شما را مجبور به استفاده از AAB می‌کند، که از طرف دیگر بسیار کمتر از APK‌ها فضا اشغال می‌کند، چیزی که باعث از بین رفتن بخشی از حافظه تلفن‌ها می‌شود.

برنامه‌های Android App Bundle (AAB) اندازه حجم برنامه را ۱۵ ٪ کاهش می‌دهد، که در طولانی مدت برای افرادی که معمولاً برنامه‌های مختلف و زیادی را روی تلفن خود نصب می‌کنند مطلوب خواهد بود.

اندروید اپ باندل نسخه جدید برنامه‌های گوگل پلی

اندروید اپ باندل رایگان شدن برنامه‌ها و بازی‌ها را سخت می‌کند. برای این منظور، یک پرونده به روشی محدود مورد استفاده قرار می‌گیرد که با وجود استخراج، اصلاح آن آسان نیست. برنامه‌های اصلاح شده را نمی‌توان در هر تلفنی اجرا کرد، بنابراین حتی اگر یک ابزار هک شده باشد، توسط هر تلفن هوشمندی پشتیبانی نمی‌شود.

گوگل با بیش از سه سال تست، آزمایش و اصلاح، در تلاش است تا APK را با قالب AAB جایگزین کند. این یک گام رو به جلو برای توسعه دهندگان است، زیرا آن‌ها می‌خواهند پاداش کار خود را ببینند، زیرا برخی از آن‌ها به دلیل دزدی هزینه‌های زیادی را از دست داده اند.