شکست هندبال زنان برابر کامرون/ثبت رتبه ۳۱ برای ایران در جهان

شکست هندبال زنان برابر کامرون/ثبت رتبه ۳۱ برای ایران در جهان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در ادامه حضور خود در مسابقات قهرمانی جهان دوشنبه شب ۲۲ آذرماه در آخرین مسابقه در مرحله گروهی دوم دیدارها موسوم به پرزیدنت کاپ برابر تیم کامرون نایب قهرمان قاره آفریقا قرار گرفت.

شاگردان خدیجه قانع در این دیدار یک بازی خوب را به نمایش گذاشتند و توانستند در نیمه اول با به ثمر رساندن ۹ گل تنها با اختلاف ۵ گل نتیجه را به این تیم قدرتمند آفریقایی واگذار کنند. به این ترتیب تیم ایران نیمه اول را با نتیجه ۱۴ بر ۹ تمام کرده و به رختکن رفت.

از ابتدای نیمه دوم هم تیم کامرون ملی‌پوشان را تحت فشار قرار داد به گونه‌ای که در دقیقه ۴۴ بازی با ۹ اختلاف امتیاز و نتیجه ۲۳-۱۴ از تیم ملی کشورمان پیش افتاد. در نهایت نیز تلاش ملی‌پوشان نتیجه نداد و در پایان این بازی را با نتیجه ۱۷-۳۲ واگذار کردند تا ششمین شکست خود را در اولین تجربه جهانی اش تجربه کند.

تیم کامرون به عنوان یکی از نمایندگان قاره آفریقا در مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا تاکنون ۳ بار در این مسابقات شرکت کرده و بهترین نتیجه از این تعداد حضور، مقام بیستم در سال ۲۰۱۷ بوده است. کامرون ۱۷ بار در مسابقات قهرمانی آفریقا حضور یافته و در ۲۰۲۱ مقام نایب قهرمانی را کسب کرده است. مصاف ایران با دومین نماینده آفریقا در حالی برگزار می‌شود که در دیدار با آنگولا جثه‌ها تنومند و قدرت‌بدنی بالای این تیم فشار زیادی را بر ملی‌پوشان ایران آورد و سبب مصدومیت چند بازیکن تیم ملی ایران نیز شد.

گفتنی است تیم هندبال زنان ایران در مرحله دوم مسابقات برابر تیم ازبکستان تنها با اختلاف ۵ گل باخته و مقابل تیم آنگولا قهرمان قاره آفریقا نیز تن به شکست دادند. در این مرحله از مسابقات تیم‌ها برای مشخص شدن رتبه‌های بیست و پنجم تا سی و دوم مسابقه دادند.

با قبول این نتیجه، تیم هندبال بانوان کشورمان در گروه اول مرحله پرزیدنت کاپ در رده آخر قرار گرفت و طبق جدول قرار بود روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه برای کسب رتبه سی یکم و سی و دوم به مصاف تیم چین همتای آسیایی خود برود اما به دلیل مثبت شدن تست کرونای بازیکنان این تیم، این دیدار لغو شد.

به این ترتیب تیم هندبال زنان ایران در اولین تجربه خود در مسابقات قهرمانی جهان با کسب رتبه سی و یکم به کار خود در این آوردگاه جهانی پایان دادند.

زینب بذرافکن، فاطمه خلیلی، هانیه لک، بهار ایزدگشب، حدیثه نوروزی، آرزو کیانی‌آرا، مریم یوسفی، شقایق باپیری، مینا وطن‌پرست، صونا بیداد، شیما زارع، نگار زنده‌بودی، حانیه کریمی، نوریه عباسی، الناز قاسمی و عطیه شهسواری ۱۶ بازیکن تیم ملی هندبال زنان ایران تحت هدایت عزت اله رزمگر و خدیجه قانع در رقابت‌های قهرمانی زنان جهان هستند.

بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان از ۱۰ الی ۲۸ آذرماه در اسپانیا برگزار می‌شود.

منبع : مهر