شیخ سلمان: 2023،‌ بهترین دوره تاریخ جام ملت‌ها را شاهد خواهیم بود

شیخ سلمان: 2023،‌ بهترین دوره تاریخ جام ملت‌ها را شاهد خواهیم بود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، در مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیای سال 2024 پس از خوشامدگویی به جانی اینفانتینو و اعضای کمیته اجرایی فیفا، گفت: آخرین باری که قطر میزبان جام ملت‌های آسیا بود سال 2011 بود و بعد از 12 سال همگی شاهد پیشرفت قابل توجه این کشور بوده‌ایم. از آن زمان تا به امروز ما جام ملت‌های آسیا را به 24 تیم گسترش داده‌ایم و همانطور که 6 ماه پیش هم شاهد برگزاری جام جهانی بودیم، تیم‌ها و بازیکنان قاره‌ ما جزو بهترین‌های جهان هستند.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان کرد: قطر برای خودش در میان بهترین میزبانان تاریخ جام جهانی جایی پیدا کرد. سفر ما در طول مسیر رسیدن به این تورنمنت را باید به لطف یک دلیل ساده اما تأثیرگذار دانست؛ عزم راسخ AFC و اعضای آن در تلاش گروهی‌شان برای فراتر از حد انتظارات ظاهر شدن و پیشرفت نسبت به ادوار گذشته.

شیخ سلمان افزود: در سال‌های گذشته اقداماتی را برای رقم زدن پیشرفت‌هایی کلیدی آغاز کردیم. از جمله آنها افزایش پاداش‌های نقدی در سال 2019 به مجموع رقم 15 میلیون دلار که همه تیم‌های حاضر از آن نفع بردند. تأثیر این پیشرفت‌ها بسیار روشن و گواه آن هم حضور 5 نماینده آسیا در جام جهانی 2022 و اکنون هم شاهد بازگشت چندین تیم پس از غیبتی طولانی (در جام ملت‌ها) هستیم.

وی یادآور شد: با وجود زمان کم برای در عزم ما برای آماده سازی این تورنمنت خللی وارد نشده و قصد داریم در کنار هم( AFC و فدراسیون فوتبال قطر)، بهترین دوره جام ملت‌های آسیا را ماه ژانویه سال 2024 برگزار کنیم. به نمایندگی از خانواده فوتبال آسیا، می‌خواهم یک بار دیگر مراتب قدردانی و تبریک خود را به فدارسیون فوتبال قطر ابراز کنم. همچنین لازم می‌دانم از 24 عضو، شرکای تجاری و قطردانی کنم. همه چیز برای برگزاری بهترین و تاریخی‌ترین تورنمنت فوتبال آسیا آماده است و من برای همه اعضا آرزوی موفقیت دارم.

انتهای پیام/