صحنه معادله در کرانه باختری به نفع مقاومت فلسطین تغییر کرده است

صحنه معادله در کرانه باختری به نفع مقاومت فلسطین تغییر کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «خالد البطش»، عضو ارشد جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین در مراسم بزرگداشت «محمد هشیم» از فرماندهان سرایا القدس در شمال نوار غزه به ایراد سخنرانی پرداخت و در سخنان خود با اشاره به حوادث بامداد روز یکشنبه در کرانه باختری تاکید کرد که پس از این صحنه درگیری را نه اشغالگران اسرائیل بلکه مقاومت تعیین می‌کند.

وی در این سخنرانی تاکید کرد: ما به شهدای خود که در صحنه‌های جنگ با دشمن به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند افتخار می‌کنیم، از جمله این شهدا مبارزان قهرمانی هستند که امروز در قدس و جنین در شرایطی که دست بر ماشه سلاح خود داشته و درگیری سختی با نظامیان اسرائیلی داشتند، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

این رهبر جهاد اسلامی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای دمیدن جانی دوباره به روند سازش هم تاکید کرد آنچه که در منطقه شاهد آن هستیم هرگز بیانگر خواست امت نبوده و جزو آمال و اهداف ان در رابطه با آزادی فلسطین نیست، آنانی که به سوی سازش سینه خیز پیش می‌روند نتیجه‌ای جز ورشکستگی عایدشان نخواهد شد.

وی خطاب به مردم جنین هم گفت ما همراه شما در جنگ واحدی علیه دشمن هستیم، جنگ سیف القدس دشمن را مستاصل کرده است.

این عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بخش دیگری از سخنرانی هم تاکید کرد قهرمانی همچون محمود العارضه و همرزمانش ضربه دردناکی را به دشمن و نهاد زندان‌ها وارد کرده و ساختار امنیتی دشمن را سرنگون و در معرض تنگنا و شکست شدیدی قرار دادند، عملیات اسرا آتش خشم را در همه جا شعله ور کرد.

رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز مرتکب اقدامات جنایتکارانه جدیدی علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی شد. نظامیان این رژیم ضمن یورش به کرانه باختری، فلسطینیان ساکن این منطقه را هدف اصابت گلوله‌های جنگی قرار دادند. به دنبال این یورش وحشیانه تعدادی از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیدند. این اتفاق در شهر جنین رخ داد.

همزمان در قدس اشغالی نیز نظامیان رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی به قدس اشغالی نیز یورش بردند. در این حمله هم ۲ شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و شماری دیگر به شدت زخمی شدند. این اقدامات خصمانه و جنایتکارانه صهیونیست‌ها واکنش‌های متعددی را در محافل سیاسی فلسطین به دنبال داشت.

منبع : مهر