طرح «مدرسه سالم، آموزش حضوری» در اراک اجرا می‌شود

طرح «مدرسه سالم، آموزش حضوری» در اراک اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه عصر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به وضعیت آموزشی شهرهای استان مرکزی، اظهار کرد: وضعیت آموزشی در استان خوب است هرچند در دو شهر استان مرکزی به نسبت دیگر شهرستان‌ها از نظر آموزشی وضعیتی به مراتب پایین‌تر دارند که اگر این مهم در آنها افزایش یابد، در بهبود رتبه استان نقش مؤثری دارد.

وی ادامه داد: شهرستان دلیجان یکی از شهرهای استان مرکزی است که میزبان آمار قابل توجهی از اتباع خارجی است و اگر در شهرستان نصیب اتباع خارجه در مقوله آموزشی مطرح باشد، تدابیر ویژه‌ای در دست اقدام است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه فرمانداری توانمند و بومی و از جنس آموزش و پرورش در شهرستان خنداب منصوب شده که خود عاملی برای توسعه شهرستان است، عنوان کرد: نیاز است با نگاه آموزش و پرورشی ویژه، مسائل آموزشی این شهرستان دنبال شود تا رتبه نصیب آموزشی آن به سرعت افزایش یابد.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: آموزش و پرورش در جایگاه ویژه‌ای در کشور ما قرار گرفته چراکه این مجموعه تربیت نسل آتی کشور را برعهده دارد و هرچه وظایف خود را بهتر انجام دهد شاهد تربیت نسلی توانمند و آگاه‌تر خواهیم بود.

وی ادامه داد: فرمانداری اراک با هماهنگی اداره آموزش و پرورش این شهرستان و با مشارکت و همکاری برخی نهادها مانند بنیاد برکت طرحی با عنوان «مدرسه سالم، آموزش حضوری» را تدوین کرده و در دست اجرا دارد.

استاندار مرکزی در پایان بیان کرد: یکی از اهداف این طرح تحقق سالم‌سازی مدارس به جهت پذیرش دانش‌آموزان است و باید فرمانداران همه شهرستان‌ها با مشارکت ادارات آموزش و پرورش این مهم را دنبال کنند چراکه ایجاد بستری سالم و امن و آرام در مدارس امری ضروری به شمار می‌رود.

منبع : مهر