فرانسه به فیلم «پلنگ سیاه» حمله کرد/ نمایشی دروغین!

فرانسه به فیلم «پلنگ سیاه» حمله کرد/ نمایشی دروغین!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، سباستین لوکورنو وزیر دفاع فرانسه فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» مارول را به دلیل نمایش مغرضانه ارتش این کشور در آفریقا به باد انتقاد گرفت.

وی در توییتر نوشت: این نمایش دروغین و گمراه کننده از نیروهای مسلح کشورم را به شدت محکوم می‌کنم.

لوکورنو افزود: به ۵۸ سرباز فرانسوی که در دفاع از مالی و به درخواست این کشور در برابر گروه‌های تروریستی جان باختند فکر می‌کنم و به آنها ادای احترام دارم.

در دنباله «پلنگ سیاه» که به کارگردانی رایان کوگلر ساخته شده، واکاندا به عنوان یک کشور آفریقایی مستقل و خیالی معرفی شده که در برابر چنگال استعمارگران که تشنه منابع طبیعی این کشور هستند، مقاومت می‌کند.

لوکورنو در پاسخ به مجموعه‌ای از توییت‌های ژان بکسون روزنامه‌نگار فرانسوی که به شباهت لباس‌های نظامی مزدوران شرور این فیلم و ارتش فرانسه در جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ اشاره کرد، این انتقاد را مطرح ساخت.

بکسون در حساب توییتر خود با اشاره به لباس‌هایی که توسط نیروهای ارتش فرانسه برای استتار در جنگ خلیج‌فارس پوشیده شده بود، نوشت: در جدیدترین محصول آمریکایی مارول «پلنگ سیاه واکاندا برای همیشه»، مزدوران شیطان صفت که در مالی فعالیت می‌کنند، لباس سربازان عملیات برخان را پوشیده‌اند.

در فیلم مارول که با بازی لتیتیا رایت، آنجلا باست، لوپیتا نیونگو و دانای گوریرا ساخته شده آنها در دفاع از ملت غمگین خود در برابر تهدیدی جدید مبارزه می‌کنند. این فیلم در عین حال ادای احترامی به چادویک بوزمن بازیگر فقید فیلم اصلی «پلنگ سیاه» است.