(فناوری) ترس بسیاری از افراد با دیدن حرکت گروهی ربات‌ها

(فناوری) ترس بسیاری از افراد با دیدن حرکت گروهی ربات‌ها

اخیرا یک کاربر کلیپی از ربات‌های شرکت رباتیک چینی «Unitree» به اشتراک گذاشت که در آن یک گروه بزرگ از ربات‌های چهار پا در حال حرکت یکپارچه هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، شاید تاکنون از کار‌های عجیبی که توسط ربات‌ها انجام می‌شود در فیلم‌های تخیلی بسیار دیده باشید، اما اخیرا یک ویدیو منتشر شده که نشان می‌دهد انجام این کار در واقعیت خیلی دور از ذهن نیست و تنها در فیلم‌ها رخ نمی‌دهد.

این ربات‌های همانند سگ «Aliengo» نام دارند و به هوش مصنوعی، سیستم درک عمق، عملکرد ورزشی بالا و سطح محافظت پیشرفته مجهز هستند.

در این ویدیو کوتاه ده‌ها ربات قابل مشاهده هستند که در ابتدا روی زمین قرار دارند. سپس کمی بلند شده و در حالت چمباتمه قرار می‌گیرند و پس از لحظاتی مجددا به موقعیت اصلی خود باز می‌گردند.

با این حال پس از اشتراک این ویدئو در توییتر کاربران واکنش‌های مختلفی نشان داده‌اند و برخی آن را خنده دار و برخی ترسناک دانسته‌اند و گفته‌اند آن‌ها شبیه به صحنه‌ای از فیلم‌های علمی تخیلی «نابودگر» و «آینه سیاه» هستند.

شرکت مذکور از این نوآوری در نمایشگاه سی‌ای اس ۲۰۲۰ (CES) رونمایی کرد. ربات یاد شده حدود ۲۶ پوند وزن دارد و به یک باتری که تا دو ساعت نیروی آن را تأمین می‌کند، مجهز است. با این وجود گفتنی است سرعت ربات Aliengo بسیار قابل توجه است چرا که می‌تواند ۱۰ فوت در ثانیه یا هفت مایل (۱۱ کیلومتر) در ساعت راه برود.

اگرچه این ربات ظاهری شبیه به ربات «اسپات» (Spot) شرکت «بوستون دینامیکس» (Boston Dynamics) دارد، اما مشاهده حرکت دسته جمعی ده‌ها نوع از این ربات باعث ایجاد ترس در میان کاربران توییتر شده است. یکی از کاربران می‌ترسد که چین در حال تلاش برای نظامی‌سازی این فناوری به منظور حمله به ایالات متحده باشد.

در حالی که کاربر دیگری در این باره گفت: به نظر می‌رسد این صحنه‌ای از قسمت «کله آهنی» سریال آینه سیاه باشد که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. در قسمت کله آهنی سه بازمانده این اپیزود در حال فرار و یافتن سرپناه هستند و علت فرار آن‌ها، هجوم ربات‌هایی آهنی به شکل یک سگ بزرگ است که از هوش مصنوعی بالایی برخوردار است و انسان‌ها را شکار می‌کند. یک کاربر دیگر نیز با پرسیدن «لوگوی اسکای نت کجاست» به فیلم نابودگر اشاره کرد. اگرچه این ربات بی‌ضرر است، اما یکی از کاربران توییتر نیز یک ایده را مطرح کرد و گفت که چین در زمینه هوش مصنوعی خیلی عقب‌تر از ایالات متحده نیست. این توییت همانند بیانیه‌ای است که توسط ژنرال مایکل گرون (Gen. Michael Groen) رئیس مرکز هوش مصنوعی مشترک ایالات متحده در ماه مارس ارائه شده است.

این ربات توانایی حمل حداکثر ۱۱ پوند محموله را دارد که این امر آن را برای استفاده در کارخانه‌ها و سایر موقعیت‌ها مناسب می‌سازد.