فیلم‌های روی پرده چقدر فروخته‌اند؟

فیلم‌های روی پرده چقدر فروخته‌اند؟

میزان پایین فروش و تعداد کم مخاطب سینما‌ها در هفته گذشته بر لزوم انتخاب فیلم‌های جذاب در اکران نوروز تاکید دارد.

به گزارش ایسنا، نگاهی بر آمار فروش فیلم‌های مختلف در حال اکران در سینما‌های کشور که از سوی سازمان سینمایی و براساس اطلاعات سامانه سمفا (مدیریت فروش و اکران سینما) نشان می‌دهد وضع سینما برخلاف استقبالی که در روز‌های جشنواره فجر شد، خوشایند نیست.

در میان فیلم‌های در حال اکران از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ اسفند ماه ۹۹ «شنای پروانه»، «آقای سانسور» و «دیدن این فیلم جرم است» به ترتیب بیشترین فروش و مخاطب را داشته‌اند. «شنای پروانه» که دومین نوبت اکران خود را پشت سر می‌گذارد، حداقل ۱۱۳ میلیون تومان فروش داشته و در مجموع به فروش ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است.

همچنین «دیدن این فیلم جرم است» با حدود ۶۲ میلیون و «آقای سانسور» با حدود ۵۳ میلیون بیشترین فروش را پس از فیلم «شنای پروانه» داشته‌اند.

«آن شب» با بازی شهاب حسینی هم حدود ۴۸ میلیون تومان فروخته و بعد فیلم «پیشی‌میشی» در رده بعدی قرار دارد که حدود ۱۷ میلیون فروش داشته و در مجموع به رقم حدود ۳۴۰ میلیون تومان رسیده است.

اما بجز فیلم‌های داستانی، تعدادی مستند و فیلم کوتاه هم در حال اکران هستند که از میان آن‌ها مستند «کودتای ۵۳» اثر برگزیده جشنواره حقیقت و فجر از ابتدای اکران خود تنها نزدیک به چهار میلیون تومان بلیت فروخته است.

این آمار که به صورت کامل در این لینک قابل مشاهده است، به صورت آنلاین در سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران (سمفا) در دسترس است و به صورت هفتگی در سایت سازمان سینمایی منتشر می‌شود.