قیمت پشم سنگ تخته ای

قیمت پشم سنگ تخته ای

یکی از وسایلی که در ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد پشم سنگ می باشد و در شکل تخته ای نیز قابل خریداری می باشد و دارای قیمت بسیار خوبی نیز است.

فرایندی که طی آن پشم سنگ ایجاد می شود می تواند بیانگر علت اینکه چرا این ماده در برابر گرما و نفوذ رطوبت بسیار مقاوم است باشد.

نوع خاصی که از آن برای عایق کردن دیوارها و سقفهای ساختمان استفاده می شود پشم سنگ تخته ای می باشد و این ماده مفید باعث قوی شدن ساختمان در برابر آتش سوزی می شود.

اگر شما تمایل به خرید پشم سنگ  دارید می توانید با سایت آراد برندینگ در واحد فروش در ارتباط باشید تا  چه به صورت تخته ای و چه در شکلهای دیگر دارید و از آنها در این مورد مشورت بگیرید و سپس سفارش خود را ثبت کنید.

اگر ما از پشم سنگ در فضاهای بین اتاقها و حتی بین طبقات استفاده کنیم، این کار باعث می شود که در زمان آتش سوزی در منازل سرعت انتقال آتش بین اتاقها و طبقات را کاهش دهد و همچنین سرعت انتقال آتش از داخل خانه به خارج آن و بلعکس را کاهش می دهد.

پشم سنگ تخته ای

این ماده می تواند مکان و جایی که از آن استفاده شده است را عایق آب و رطوبت کند به صورتی که حتی بعد از گذشتن زمان بسیار زیاد از استفاده از آن همچنان این قابلیت خود را حفظ می کند و قدرتش در عدم نفوذ آب و رطوبت کاهش نمی یابد.

پشم سنگ بیشتر از سنگی به نام سنگ بازالت به وجود می آید و این سنگ بیشتر به عنوان یک محصول فرعی در صنعت فولاد سازی بازیافت می شود و از آن در ساخت پشم سنگ استفاده می شود.

گفتنی است که این سنگ تحت حرارت و دمای بسیار شدیدی قرار می گیرند و این فرایند باعث می شود تا سنگ به حالت مایع یا مذاب درآید و تبدیل شدن آن به مایع باعث می شود که تمام مواد موجود در این سنگ با هم مخلوط شوند مایعی شبیه به گدازه را به وجود آورد

جالب است بدانید از ویژگی خاص پشم سنگ تخته ای که مانند عایق الاستومری آن را تبدیل به ماده ای خاص کرده است می توان به نفوذ پذیری این ماده در برابر بخار آب اشاره کرد در صورتی که در برابر نفوذ آب و رطوبت تحمل بسیار بالایی دارد و این ویژگی باعث شده است تا از پشم سنگ در موارد بسیار خاصی استفاده شود.

همچنین این ماده با توجه به خصلت ذاتی که دارد یعنی این که به صورت طبیعی تمایل به خشک کردن محیطی که در آن قرار گرفته است دارد باعث شده است تا این محصول در برابر مواردی مانند پوسیدگی و کپک زدگی مقاومت بسیار بالایی داشته باشد و مکانی که در آن از پشم سنگ استفاده شده باشد را تبدیل به مکانی امن از این موارد تبدیل می کند.

همچنین این ماده دارای توانایی حفظ عملکرد و ثبات در ابعاد خود می باشد و این به آن معنا است که پشم سنگ در طول مدت زیاد و استفاده شدن خاصیت خود را از دست نمی دهد.

قیمت پشم سنگ

با توجه به ویژگیهای خاصی که پشم سنگ دارد، قیمتی که برای این ماده ارزشمند و پر کاربرد در نظر گرفته شده است بسیار منصفانه می باشد.

از دیگر ویژگیهای خاص این ماده با ارزش می توان به عایق صدا بودن آن ماده اشاره کرد به صورتی که با جذب صدا امکان انتقال صدا از آن را غیر ممکن می کند.

علت این که این محصول قابلیت عایق صوتی بودن را دارد در ساختار بافت غیر جهت دار آن نهفته شده است و این ویژگی به جذب صداها کمک می کند همچنین این ماده می تواند شدت و انتشار نویز را کم کند و تأثیر بسیار زیادی در کاهش انتقال هوا و انتقال صدا دارد و این کار را در حالی انجام می دهد که مقاومت جریان هوا را برای ضعیف کردن صدا بهبود می بخشد.

یکی از مواردی که باعث شده است تا قیمت پشم سنگ از لحاظ اقتصادی و مصرف انرژی در سراسر ایران بسیار به صرفه باشد این است که درصدی از این ماده از مواد بازیافتی تهیه می شود.

اعداد و ارقام بسیار متفاوتی در مورد درصد مواد بازیافتی موجود در پشم سنگ بیان شده است به صورتی که ایالات متحده اعلام کرده است که عایق پشم معدنی که توسط آنها تولید می شود دارای ۷۰ درصد مواد بازیافتی است.

با توجه به روش ساخت و مصالحی که در تولید پشم سنگ به کار رفته است این ماده بعد از گذشتن سالهای زیاد عملکرد خود را در مورد عایق قرارت بود از دست نمی دهد.

در مورد تحمل حرارت در مورد پشم سنگ باید گفت که این محصول می توان دمای ۱۴۰۰ درجه را تحمل کند و این ویژگی با توجه به موادی که در ساخت پشم سنگ استفاده شده است منطقی به نظر می رسد.

با توجه به این مورد که در ساخت پشم سنگ از سنگهای واقعی و سربازه فولاد استفاده می شود حتی می تواند تا دمای ۲۰۰۰ درجه فارنهایت را تحمل کند.