قیمت گوشت منجمد دولتی در بازار کاهش یافت

قیمت گوشت منجمد دولتی در بازار کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، جلسه ستاد تنظیم بازار ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست محمد مخبر برگزار شد.

مخبر با اشاره به نوسان قیمت برخی اقلام در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان، بر نظارت دقیق بر بازار تأکید کرد و خواستار پیگیری و حساسیت بیشتری در این زمینه شد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: افزایش قیمت سالانه محصولات و کالاهای مختلف ساز و کار مشخصی دارد و نباید اجازه دهیم کالایی خارج از چارچوب‌های قانونی افزایش قیمت داشته باشد و از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه خواست تا در اسرع وقت راهکارها لازم را برای کنترل نوسان قیمت در برخی از کالاهای اساسی مرتبط با ماه مبارک رمضان به کار بندند و گزارش آن را ارائه کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به گزارش‌های مطرح شده در جلسه مبنی بر تخلف برخی شرکت‌های تولید قند و شکر، از وزرای دادگستری و جهاد کشاورزی خواست شرکت‌های متخلف که تولیدات سال گذشته را در بازار عرضه نکرده و به دنبال فروش آن با قیمت سال جدید هستند شناسایی و با آنان برخورد شود.

در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سخنگوی دولت حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت بازار و قیمت ۱۰۰ قلم کالاهای منتخب در کشور ارائه و دلایل افزایش برخی اقلام در روزهای اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست همچنین مسائل مرتبط با حمل و نقل و تأثیر آن بر قیمت کالاها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم برای حل مشکلات موجود اتخاذ شد.

همچنین در این جلسه در خصوص قیمت گوشت منجمد گوسفند و گوساله بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد از فردا هر کیلو گوشت منجمد گوساله با قیمت ۹۵ هزار تومان و گوشت منجمد گوسفند با قیمت ۸۵ هزار تومان در بازار عرضه شود.

در ادامه این جلسه گزارشی از قیمت فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی با توجه به نوسان قیمت جهانی نفت ارائه و تأکید شد که هرگونه تغییر قیمت نیازمند کسب مجوز از ستاد تنظیم بازار است.

منبع : مهر