لوسترها را میتوان یکی از محبوب ترین انواع نور پردازی در خانه دانست. خرید لوستر مناسب علاوه بر اینکه میتوانند میزان روشنایی را در خانه افزایش دهند؛ بلکه به زیباتر دیده شدن فضای داخلی و تزیینخانه کمک می کنند. ما اینجا هستیم تا در دکورشاپ راهنمای خرید جامع را ارائه دهیم.

لوسترها را میتوان یکی از محبوب ترین انواع نور پردازی در خانه دانست. خرید لوستر مناسب علاوه بر اینکه میتوانند میزان روشنایی را در خانه افزایش دهند؛ بلکه به زیباتر دیده شدن فضای داخلی و تزیینخانه کمک می کنند. ما اینجا هستیم تا در دکورشاپ راهنمای خرید جامع را ارائه دهیم.

۱.در زمان خرید لوستر بهقیمت آن توجه کنید.

خرید لوستر برای اتاق خواب

در حال حاضر ما درباره خرید لوستر صحبت می کنیم. برای همین اولین نکته را به قیمت لوستر اختصاص می دهیم. لوسترها با توجه به مدل و جنسی که دارند در بازه قیمتی متفاوتی قرار دارند. بعضی از آنها گران هستند و برخی دیگری نسبت به نمونه های دیگر کمی ارزان تر هستند. بهتر است که به صورت آنلاین یا حضوری درباره قیمت لوستر تحقیقاتی را به عمل بیاورید و در نهایت با بودجه ای که دارید اقدام به خریدی مناسب کنید.

۲. به طراحی داخلی در زمان خرید لوستر توجه کنید

خرید لوستر مدرن

پیش از اینکه بخواهید اقدام به خرید لوستر کنید، بهتر است که درباره ماهیت طراحی داخلی خانه و سبک آن اطلاعاتی را کسب کنید. در همین راستا از شما می پرسیم که فضای داخلی محل زندگی شما از چه سبکی پیروی می کند. این فضا به صورت مدرن، سنتی، ترکیبی یا سلطنتی چیده شده است. پاسخ دادن به سوال بالا کمک می کند تا در هنگام خرید لوستر اقدام به انتخابی مطابق با طراحی داخلی کنید. در این هنگام توجه به کریستال های موجود روی لوستر یا حتی رنگ لوستر نیز مهم است.

۳. فضای مناسب را برای نصب لوستر انتخاب کنید.

لوسترها با توجه به عملکردی که دارند برای خیلی از فضاها قابل نصب هستند. منتهی باید در هنگام خرید به فضای مناسب برای نصب لوستر هم توجه کنید. طبیعتا لوستر اتاق خواب با لوستر حمام یا پذیرایی تفاوت هایی را دارد. معمولا برای پذیرایی از لوسترهای نسبتا بزرگ با طراحی خاص استفاده می شود.

۴. جنس لوستر را در زمان خرید در نظر بگیرید.

همانطور که گفتیم لوسترها در طرح و جنس های متفاوتی قرار دارند و شما باید در زمان خرید لوستر به این نکته مهم توجه کنید. لوسترها از جنس هایی مانند فلز،‌ مهره، کریستال، چوب و سرامیک ساخته می شوند. در هنگام انتخاب لوستر به این مسئله توجه کنید که جنس به کار برده شده در ساخت لوستر مرغوب باشد و مطابق با سایر لوازم چیده شده در منزل باشد. معمولا خانه هایی با سبک سلطنتی میتوانند برای نورپردازی از لوسترهای برنزی بهره مند شوند.

۵.در خرید لوستر به نحوه نگهداری آن توجه کنید.

لوسترها به آسانی و در کمترین زمان گرد و غبار را به خودشان جذب می کنند. در این هنگام تمیز کردن لوسترهای بزرگ با طرح پیچیده نسبت به نمونه ها ی کوچک و ساده آسان تر است؛ بنابراین در خرید لوستر این مسئله را هم در نظر بگیرید. اگر از نمونه هایی استقبال می کنید که نگهداری آسان تری دارد میتوانید سراغ لوسترهای ساده بروید. توجه کنید که تمیز کردن لوستر به حفظ کیفیت آن کمک زیادی می کند و عدم توجه به این مسئله به مرور زمان سبب افت کیفیت آن می شود.

۶. به ارتفاع سقف توجه کنید.

تا اینجا درباره توجه به سبک و اندازه فضای داخلی صبحت کردیم؛ اما ذکر این نکته ضروری است که ارتفاع سقف نیز در زمان انتخاب لوستر مسئله مهمی است. هر چقدر ارتفاع سقف بیشتر باشد شما میتوانید از لوسترهایی با طول زیاد استفاده کنید. برای مثال لوسترهای آویز بهترین گزینه برای فضاهایی با ارتفاع سقف زیاد هستند.

۷. در خرید لوستر به نوع لامپ ها توجه کنید.

خرید لوستر با لامپ های زیاد

بهتر است که در زمان خرید لوستر به تعداد لامپ ها هم توجه کنید. در اصل هر چه تعداد لامپ های موجود در لوستر بیشتر باشد میزان نورپردازی لوستر نیز بالاتر خواهد بود. اگر خرید لوستر را بیشتر برای جنبه تزیینی آن انجام می دهید و نورپردازی آن برایتان اهمیت ندارد، بهتر است برای صرفه جویی در مصرف برق سراغ خرید لوسترهایی با تعداد لامپ های کمتر بروید.

۸.اندازه لوستر را در زمان خرید لوستر صحیح انتخاب کنید.

لوسترها در سایزهای متنوعی وجود دارند. آنها را میتوانید در ابعاد کوچک، بزرگ یا حتی متوسط نیز در بازار مشاهده کنید. معمولا لوسترهای مخصوص حمام یا راهرو به نسبت لوسترهای اتاق نشیمن، پذیرایی و غذاخوری کوچکترهستند.

۹. گارانتی لوستر را بررسی کنید.

در زمان خرید لوستر بهتر است که درباره گارانتی محصول اطلاعاتی کسب کنید. معمولا شرکت های معتبر محصولاتی را که تولید می کنند و با ضمانت اصالت کالا روانه بازار می کنند. انتخاب لوسترهایی که مشمول گارانتی می شوند، حس اطمینان را در خریدار بیدار می کنند.

۱۰. کاتالوگ های لوستر را بررسی کنید.

در هنگام خرید لوستر آنلاین فرصت خوبی دارید تا با اندکی جستجو درباره انواع لوسترها ایده های جالبی را کسب کنید. در همین راستا پیشنهاد می کنیم که به فروشگاه های آنلاین مراجعه کرده و با توجه به قیمت و سایر مشخصات آنها اقدام به خرید کنید. در این میان باید به دنبال مراکز خرید معتبر باشید. شما میتوانید با مراجعه به سایت دکورشاپ و مشاهده کاتالوگ لوسترها اقدام به مقایسه آنها از نظر قیمت، ابعاد و جنس نمایید.