مبارزه ساعی با پولادگر روی «شی‌هاپ چانگ» انتخابات تکواندو

مبارزه ساعی با پولادگر روی «شی‌هاپ چانگ» انتخابات تکواندو

به گزارش خبرنگار مهر، برای تصدی پست ریاست این فدراسیون ۱۵ نفر ثبت نام کرده بودند که پس از تایید مدارک مدیریتی حسین حسین زاده، هادی ساعی، محمد پولادگر، سیروس رضایی و محمد جمشیدی، در نهایت هم همین ۵ نفر برای رقابت در مجمع وارد گود انتخابات در مرحله نهایی شدند. حسین زاده و جمشیدی دو رئیس هیأت هستند که شانس اندکی خواهند داشت. سیروس رضایی هم عضو هیأت رئیسه و رئیس سازمان لیگ است.

این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که در ۵ دوره گذشته همواره محمد پولادگر به عنوان نفر اول نامش از صندوق اخذ رأی بیرون آمده و سکان هدایت تکواندو را برعهده گرفته است و با احتساب چند سال نایب رئیسی فدراسیون، وی نزدیک به ۲۵ سال است اولین و مهمترین شخص در تصمیمات یک رشته المپیکی است. اکنون اعضای مجمع و بخصوص رؤسای هیأت‌ها آزمونی بزرگ، سخت و در عین حال سرنوشت سازی را پیش رو دارند.

این انتخابات برای هیأت‌های استانی از اهمیت ویژه و دو چندانی برخوردار است. صرفنظر از همه تلاش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته طی این مدت طولانی متأسفانه در یکی، دو دوره اخیر با وضع قوانین و مقررات دست و پاگیر رفته، رفته هیأت‌های استانی از رونق افتاده و به شدت ضعیف شده‌اند. این در حالی است که هیأت‌ها و باشگاه‌ها بازوان توانمند فدراسیون در توسعه تکواندو و بخصوص در امر قهرمان پروری هستند. در جایی که این دو رکن اصلی می‌توانند منبعی قوی برای تغذیه مسابقات کشوری و برون مرزی در تیم‌های ملی باشند، متولیان تکواندو با رویکردی غلط اجازه ندادند روشی منطقی و اصولی برای جذب حداکثری استعدادها در بدنه اصلی هیأت‌ها شکل بگیرد.

بدون شک فدراسیونی به سوی پیشرفت و کسب موفقیت گام بر می‌دارد که به هیأت‌های استانی بها بدهد و با ارائه اختیارات حداکثری باعث تقویت این بخش بشود اما مهمترین وظایف هیأت‌ها از جمله احکام کمربند، بیمه، آزمون و… که می‌تواند در نقش آفرینی آنها مؤثر باشد در شرایط فعلی با وضع قوانین عجیب و غریب در اختیار فدراسیون است. موضوعی که موجی از بی انگیزگی را در استان‌ها در پی داشته است. این قوانین بر خلاف قوانین کلان کشوری (تمرکز زدایی) وضع شده است و می‌توان با سپردن این دست امور حمایت حداکثری از استان‌ها را در دستور کار قرار داد.

با احترام به همه بزرگان تکواندو و تقدیر از اقدامات تأثیر گذار پولادگر در دهه اول ریاست خود، باید به صراحت عنوان کنیم که در دهه دوم این مسئولیت، تکواندو ابتدا با شیبی نرم حرکت به سوی نزول را آغاز و این اواخر نیز سرعت افول به طرز باور نکردنی بالا رفت. پر واضح است که اکنون تکواندو رشته‌ای گران است که آهسته آهسته از سبد بخش رفاهی خانواده‌ها در حال خارج شدن است.

کمتر از ۲۴ ساعت دیگر رئیس آینده این فدراسیون معرفی خواهد شد و یک بار دیگر تاکید می‌کنیم که رؤسای هیأت‌های حاضر در مجمع آزمونی سخت را پیش رو دارند؛ اینکه قصد دارند تکواندو را با همین تفکر ادامه داده و همچنان در حاشیه تصمیم سازی های کلان تکواندو باشند و یا نقش آفرینی خود را به درستی ایفا کنند. بدون شک توجه به برنامه نامزدها و رأی دادن به بهترین گزینه بر اساس معیارهای موجود بدون توجه به جو روانی و فشارهای وارده می‌تواند بهترین راه برون رفت تکواندو از شرایط فعلی باشد.

در این مدت زمان اندک باقی مانده در برگزاری مجمع انتظار می‌رود کیانی زاده به عنوان سرپرست فدراسیون در جهت برگزاری مجمع در شرایط برابر و روند منطقی برای همه نامزدها اقداماتی را صورت دهد. با عدم موافقت با تغییر اعضای مجمع، انتقال محل اسکان رؤسای هیأت‌ها از خوابگاه داخل فدراسیون به هتل آکادمی، جلوگیری از تردد افرادی که در جهت تأثیرگذاری برای اخذ رأی کاندیدای خاص تلاش می‌کنند و برخی اقدامات دیگر می‌توان شاهد مجمعی عادلانه بود.

منبع : مهر