مجلس با مسکوت ماندن طرح مالیات بر عایدی سرمایه مخالفت کرد

مجلس با مسکوت ماندن طرح مالیات بر عایدی سرمایه مخالفت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس با درخواست گروهی از نمایندگان برای مسکوت ماندن طرح مالیات بر عایدی سرمایه مخالفت کردند.

محمدحسین فرهنگی به عنوان نماینده متقاضیان مسکوت ماندن این طرح، اظهار داشت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه ۲۷ ماده دارد که بخش قابل توجهی از آن به جای آنکه درباره مبارزه با سوداگری و سفته‌بازی باشد، درباره اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم است.

وی بیان کرد: بر اساس طرح مالیات بر عایدی سرمایه حتی تراکنش‌های بانکی هم مشمول مالیات می‌شوند و اگر کسی بخواهد بدهی خود را به فردی پرداخت کند، مشمول احکام مالیاتی با بالاترین نرخ می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طرح مالیات بر عایدی سرمایه افرادی که فقط یک خودرو دارند از مالیات مستثنی شدند، این در حالی است که ممکن است فردی مسئول یک کارگاه باشد و به چندین ماشین نیاز داشته باشد.

فرهنگی با اشاره به اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه نظام فعلی مالیاتی را برهم می‌زند، گفت: بهتر است دولت لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را به مجلس ارائه دهد. طرح مالیات بر عایدی سرمایه مخصوص کشورهای باثبات اقتصادی است نه جامعه ما که نرخ تورم در آن ثبات لازم را ندارد.