محله‌های ایرانی نشین تورنتو

محله‌های ایرانی نشین تورنتو

آشنایی مختصر با تورنتو


از نظر جاذبه‌های فرهنگی و توسعه شهری، تورنتو به موازات شهرهای مترقی و موفقی مانند: نیویورک، سان فرانسیسکو و شیکاگو قرار دارد. این شهر به عنوان قطب اقتصادی کانادا و قطب بین المللی سفرهای هوایی در آمریکای شمالی شناخته می‌شود که روزانه پذیرایی مهاجران بسیاری از سراسر دنیاست.
تورنتو پایتخت انتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا است که در آن می‌توانید از مناظر و اماکن دیدنی، زندگی هیجان انگیز و امکانات گسترده و فوق العاده و هزاران مزایای دیگر آن لذت ببرید. این شهر محل زندگی بیش از چند زبان مختلف دنیا است که روزانه در مکالمات خیابانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و آن را به شهری با چندین فرهنگ و ملل متفاوت، تبدیل می‌کند. بزرگترین شهر کانادا یعنی تورنتو بیش از ۲٫۷ میلیون نفر جمعیت دارد و چهارمین شهر بزرگ آمریکای شمالی پس از مکزیکو سیتی، نیویورک و لس آنجلس است.

اگر ایرانی هستید و بدنبال مدارک برای ویزای توریستی کانادا و قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید، قطعا شناخت محله های ایرانی نشین تورنتو به شما کمک شایانی در انتخاب مکان مناسب برای سکونت خواهد داشت. تورنتو شهری قابل توجه و مشهور با ویژگی‌ها و شیوه‌های زندگی متفاوت است و همین باعث شده تا مهاجران از سراسر دنیا این شهر را برای سکونت برگزینند. امروزه بسیاری از مهاجران ایرانی این شهر را به دلیل محله‌های خوب به عنوان مقصد نهایی و ایده آل برای زندگی و کار انتخاب می‌کنند. تورنتو علاوه‌بر مناطق ایده‌آل برای زندگی، معیارهای مختلفی مانند: امنیت بسیار بالا، دانشگاه‌ها و کالج‌های عالی، دسترسی آسان به امکانات مختلف، نرخ بیکاری پایین، جاذبه‌های گردشگری، نرخ پایین جرم و جنایت، محیط پاک و… دارد. کیفیت بالای زندگی، در میان بسیاری مزایای دیگر، تورنتو را به یکی از ۱۰ شهر برتر جهان برای زندگی تبدیل ساخته است. در این بخش محله‌های خوب تورنتو را که بیشتر محله های ایرانی هستند معرفی خواهیم کرد، بنابراین با ما همراه باشید.


محله های ایرانی نشین تورنتو کدامند؟

محله ایرنی نشین ریچموند هیل


ریچموند هیل از محله های ایرانی نشین تورنتو بوده و دارای بیش از ۱۶۶ پارک و امکاناتی مانند: زمین‌های بازی، ورزش و مناطق تفریحی است. ریچموند هیل تورنتو به دلیل دسترسی به خیابان یانگ و بزرگراه ۴۰۴، دبیرستان‌ها و کالج‌ها، مراکز خرید مجهز، مغازه‌های ایرانی و پارک‌های متعدد، فرصت‌های کسب و کار، جشنواره‌های مختلف مانند: جشنواره هریتیج ویلیج و ساکنان صمیمی اقوام مختلف به ویژه فارسی، محله مورد علاقه ایرانیان کانادا است.
به عنوان مثال محله معروف مغازه‌های ایرانی در خیابان یانگ معروف به تهران کوچک از شمال خیابان فینچ شروع می‌شود و تا جنوب تقاطع استیلز ادامه دارد. در این میان پلازا ایرانی در تورنتو تهران کوچک محسوب می‌شود. این شرکت خدمات مختلف ایرانی مانند: دفاتر مبادله، آژانس‌های مسافرتی، کلینیک‌ها، دفاتر حقوقی، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و … را ارائه می‌دهد.
ریچموند هیل تورنتو یکی از آن محله‌هایی به شمار می‌آید که می‌توانید خانه‌های بزرگی را در آن مشاهده کنید و مشخص است که ساکنان ثروتمندی دارد. از آنجا که ایرانی‌ها این منطقه را در تورنتو به عنوان محلی برای زندگی می‌پذیرند، در سال‌های اخیر قیمت املاک در این منظقه افزایش یافته است. تقریبا خرید خانه در محله ریچموند هیل تورنتو که منطقه‌ای محبوب برای ایرانیان است، فقط بیش از یک میلیون دلار است! برای خرید آپارتمان به کمک افراد حرفه‌ای ها در این زمینه نیاز دارید.


محله ایرانی نشین نورث یورک


یکی دیگر از محله ایرانی ها تورنتو که فارسی زبانان در آن اقامت دارند، محله ایرانی نشین نورث یورک است. از لحاظ وسعت می‌توان گفت یکی از محله‌های بزرگ تورنتو بوده که مرکز ساخت و ساز در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. بنابراین دارای ساختمان‌های عظیم و همینطور برج‌های بوده در تورنتو بسیار معروف است که طبق استانداردهای اصولی طراحی و ساخته شده‌اند. از ویژگی‌های واحدهای مسکونی این منظقه می‌توان به امکانات متنوعی از جمله: استخر، سالن نمایش و سالن ورزشی و … اشاره نمود. ضمن اینکه می‌توان واحدهای دلخواه را در متراژ متفاوت، یک خوابه یا چند خوابه، حتی پنت هاوس انتخاب کرد.
این محله یکی از ایرانی‌خیزترین مناطق تورنتو بوده که پذیرای مهاجران ایرانی و افراد تازه کار است که تصمیم به زندگی در کانادا را دارند. محله‌ای تاریخی که از تنوع فرهنگی غنی برخوردار بوده و به همین علت گزینه‌ای مناسب برای ایرانیان تازه وارد یا حتی ساکنین ایرانی چندین ساله یعنی ایرانیان تورنتو در کشور کانادا خواهد بود. از اصلی‌ترین خیابان‌های این منطقه می‌توان یانگ و شپرد، یانگ و فینچ، بی بی و شپرد را معرفی که که نامی آشنا برای مهاجرین تورنتو بوده و بیشتر ایرانیان در خیابان یانگ سکونت دارند.


محله ایرانی نشین آروار


آروار یکی از محله‌های یورک در شمالی‌ترین بخش از تورنتو، واقع شده که از مرفه‌ترین مناطق به شمار می‌آید و ساکنین آن افرادی بسیار متمول و پولدار هستند. این محله در کنار منطقه ریچموند هیل بوده به دلیل برخورداری از طبیعتی بکر و محیطی سالم که در بخش جنوبی آن واقع شده است، مکانی تفریحی مناسب برای ساکنین خواهد بود. بنابراین می‌توان گفت ایرانیانی که قصد مهاجرت و زندگی در تورنتو را دارند، می‌توانند این محله را نیز به عنوان یکی از مناطق ایرانی نشین برای سکونت انتخاب نمایند. همچنین وجود املاک و ساختمان‌های تازه ساز، باعث شده تا این منطقه در حال رشد بوده و گزینه‌ای مناسب برای سرمایه گذاری محسوب شود.


محله ایرانی نشین وان


محله وان یکی دیگر از مناطقی است که پذیرای مهاجرین ایرانی بوده و در قسمت شمالی تورنتو، حد فاصل بین ریچموند هیل و میسی ساگا قرار گرفته است. بیشتر شرکت‌های خدماتی و صنعتی بزرگ کانادا در این منطقه واقع شده است. مساحت بزرگی از این منطقه توسط کارمندان و نیروهای کار برای اقامت و زندگی انتخاب شده و دلیل این امر صنعتی بودن آن است. این امر همچنین موجب شده تا ایرانیان مهاجری که در بخش صنایع مشغول به کار هستند این محله را برای سکونت انتخاب نمایند. ضمن اینکه محلی مناسب برای خرید یا اجار ملک با قیمتی ارزان نیز محسوب می‌شود و به علت ساخت و سازهای زیاد، در حال رشد است.


محله ایرانی نشین نیومارکت


محله نیومارکت که در بخش شمالی تورنتو در یورک واقع شده است، بیشترین زمین‌های زراعی و کشاورزی را در گذشته داشته و امروزه منطقه‌ای صنعتی در تورنتو مسوب می‌شود. برخورداری از ۴ فصل سال باعث شده تا همواره از آب و هوایی مناسب برخودار بوده و تابستان‌هایی گرم و مرطب و زمستان‌هایی سرد دارد. زبان اصلی این منطقه انگلیسی است اما وجود ایرانیان بسیار در این محله باعث شده تا در کنار دیگر زبان‌ها از زبان فارسی استقبال شود. این محله از لحاظ کسب و کار غنی بوده و مشاغل متعددی همچون: صنعت تولید، مهندسی و خدمات درمانی- پزشکی در آن به چشم می‌خورد. از سوی دیگر وجود انجمن‌های آموزشی که تقریبا تمامی مقاطع تحصیلی را تحت پوشش قرار می‌دهد، این منطقه را به انتخابی مناسب برای سکونت از سمت ایرانیان ساکن کانادا تبدیل کرده است.

در پایان اینکه محله های ایرانی نشین تورنتو، مقصدی اصلی برای مهاجران و تازه واردان ایرانی و همینطور ایرانیان کانادا است. هرکدام از این مناطق بر حسب برخورداری از امکانات رفاهی و خدماتی، سیستم حمل و نقل پیشرفته و هزاران مزایای دیگر، موقعیتی مناسب برای سکونت و زندگی خواهند بود.