مربیان سازنده جایی در تیم ملی و اعزام های بین المللی ندارند

مربیان سازنده جایی در تیم ملی و اعزام های بین المللی ندارند

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: کشتی مازندران همیشه جایگاه ویژه و ممتازی در عرصه داخلی و بین المللی داشته و کشتی جویبار که در چند سال اخیر به‌عنوان پایتخت کشتی ایران و جهان معرفی شده دارای جایگاه ممتاز در عرصه‌های جهانی بوده و کمتر علاقمند به این رشته ورزشی بوده که نام پرآوازه این شهر را نشنیده باشد.

مسعود اسماعیل پور بیش از ۴۰ سال در شهر کوچک ولی قهرمان پرور جویبار به آموزش نونهالان و نوجوانانی پرداخت و از دل آنان قهرمانانی چون رضا یزدانی، حسن یزدانی، مسعود اسماعیل‌پور، کامران قاسمپور، کمیل قاسمی، برادران عالی و…. به دنیای کشتی معرفی شدند.

این مربی پیشکسوت آرزوی تهیه یک دست تشک اسفنجی برای شاگردانش دارد و برآورده شده این خواسته در شهری که بارها قهرمانان بزرگی به ایران و جهان معرفی کرده است، نیازمند حمایت مسئولان دارد.

محمود اسماعیل‌پور اهل جویبار و تاکنون شاگردانش بر سکوی اول جهان و المپیک ایستادند و در حال حاضر مکانی که از کمترین امکانات برخوردار است به آموزش پایه کشتی می‌پردازد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این‌که قهرمانان کشتی این شهر هم‌چون برادران عالی، حاجی زاده، یاسر قربانی، مسعود اسماعیل‌پور، کمیل قاسمی و برادران فیروز پور در این باشگاه آموزش دیده‌اند، گفت: علی سوادکوهی کشتی‌گیر مطرح ایرانی که در مسابقات جهانی در آمریکا بسیار خوش درخشید در این باشگاه به تمرین می‌پردازد.

وی با ابراز گلایه از این‌که در اعزامی‌های مسابقات جهانی و بین المللی از مربیان سازنده مازندرانی استفاده نمی‌شود، افزود: هیأت کشتی مازندران باید اعزام کشتی‌گیران به مسابقات را تحریم کند چرا که اگر مازندران همراه تیم ایران به مسابقات نرود اصلاً کشتی‌گیری نخواهد داشت و مدالی کسب نخواهد شد.

اسماعیل پور مقصر نادیده شدن مربیان مازندرانی را هیئت کشتی استان و نمایندگان مجلس دانست و افزود: کل مدال‌ها در مسابقات جهانی کشتی توسط مازندران کسب می‌شود و اگر این کشتی‌گیران مازندرانی نباشند دیگر این همه افتخارات در سطح بین‌المللی برای کشور کسب نخواهد شد.

وی در پایان با اشاره به این‌که پهلوانان و قهرمانان هیچ گاه دور از وجدان خود نباشند، گفت: برای رسیدن به قهرمانی، جوانی مربی را می‌گیرند اما بعد رسیدن به عناوین جهانی پشت‌سر خود را نگاه نمی‌کنند و یادی از سرمربی سابق خود ندارند و هم‌چنین از نمایندگان این حوزه انتخابیه انتظار داریم برای این شهر که قطب کشتی ایران و جهان است اعتبارات ویژه‌ای برای تجهیز امکانات و سالن‌های ورزشی داشته باشند.