معاون وزیر صمت: امروز به دنبال "تولید بدون زیان" برای خودروسازان هستیم

معاون وزیر صمت: امروز به دنبال "تولید بدون زیان" برای خودروسازان هستیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن صالحی نیا در مراسم پنجمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در محل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: این قراردادها بین ۲۳ شرکت توانمند داخلی برای داخلی سازی 33  قطعه – پروژه در خودروهای تولیدی دو خودرو ساز بزرگ داخلی  منعقد شده است .

صالحی نیا با اشاره به برنامه ریزی  مشترک وزارت صمت و ایدرو  جهت استفاده از ظرفیت شرکت های قطعه ساز و دانش بنیان داخلی  ابراز امیدواری کرد : با تحقق برنامه های بومی سازی قطعات خودرو  بتوانیم به اهداف کمی و کیفی  و افزایش عرضه و تولید خودرو در سال جاری و سال آینده دست پیدا کنیم .

به گفته رئیس هیات عامل ایدرو، تاکنون در مجموع چهار میز ساخت داخل قطعات خودرو  154  قطعه – پروژه  با ارزش   4 هزار و 460  میلیارد تومان و  کاهش ارز بری سالانه  341 میلیون یورو  در تیراژ  انبوه داخلی سازی شده است . میز پنجم شامل 22 قرارداد بوده و کاهش ارزبری 56 میلیون یورویی در آن پیش بینی شده است.

وی  با بیان اینکه سیاستگذاری‌ها در صنعت خودروسازی کشور به نحوی نهادینه شده که باید 95 درصد نیازمندی‌های آن از داخل تامین شود، افزود: فعالان صنعت نباید نگرانی از بهبود شرایط سیاسی داشته باشند زیرا تاکید ما بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی است و سیاست های یاد شده کمرنگ نخواهد شد.

معاون وزیر صنعت ادامه‌داد: اگر وزیر صنعت از افزایش تولید می گوید، این مهم جز با افزایش تیراژ، اقتصادی تر کردن خودروها، بهبود کیفیت تولید و افزایش آموزش ساخت داخل میسر نمی‌شود.

صالحی‌نیا با اعلام اینکه  امروز به دنبال “تولید بدون زیان” برای خودروسازان هستیم، تصریح کرد: در این راستا 9 پروژه اصلی تعریف شده که مهمترین آن “زنجیره ارزش در صنعت خودرو و اصلاح شرایط آن” است. علاوه بر این در دولت سیزدهم با هدف دستیابی به افزایش تولید، از همه ظرفیت ها استفاده خواهد شد تا به رشد اقتصادی مدنظر دست یابیم.

 انتهای پیام/

منبع : تسنیم