معرفی لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3

معرفی لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 یک لپ تاپ گیمینگ عالی می باشد که جزو خانواده آیدیاپد لنوو است. این لپ تاپ دارای بروز ترین سیستم سخت افزاری در لپ تاپ های گیمینگ می باشد همچنین در این مدل دو مدل کانفینگ اصلی در آن بکار برده شده و دارای دو پردازنده قدرتمند به نام Intel Core i5 و Intel Core i7 است که باعث می شوند تا کاربر به راحتی هر بازی سنگینی را به طور با کیفیت به نمایش در آورد.

یکی دیگر از ویژگی های قدرتمند این محصول وجود کارت گرافیکی از شرکت NVIDIA است که اگر آشنایی از کارت گرافیک ها داشته باشید می دانید که محصولات شرکت NVIDIA جزو بهترین تولید کنندگان کارت گرافیک در جهان محسوب می شود.

در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با محصول پر فروش لنوو آشنا کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید… .

طراحی و ساخت لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3

ظاهر نسبتا ساده ای که در این لپ تاپ بکار برده شده برگرفته از مدل IdeaPad Creator 5 می باشد و با کمی دقت می توان متوجه شباهت زیاد مدل IdeaPad Gaming 3 با IdeaPad Creator 5 شوید. همان طور که گفته شد ظاهر این مدل بسیار ساده در نظر گرفته شده و گوشه های آن حالت کج دارد و می توان گفت این خصوصیت مدل این لپ تاپ را خاص کرده است.

در گوشه بیرونی این مدل سمت راست آن لوگوی لنوو طراحی شده که این کار به زیبایی ظاهری این لپ تاپ افزوده است.

حالا میرسیم به بخش ابعاد این محصول که اصولا به دلیل اینکه این مدل یک لپ تاپ گیمینگ می باشد، دارای ابعاد بزرگ تری نسبت به لپ تاپ های عادی است. ابعاد دقیق این لپ تاپ ۳۵۹×۲۴۹.۶×۲۴.۹ میلی متر بوده که اگر بخواهیم آن را با سایر لپ تاپ های گیمینگ مقایسه کنیم، باید گفت این مدل کمی جمع و جور تر طراحی شده است.

وزن این لپ تاپ نیز همانند ابعاد آن از لپ تاپ های معمولی بیشتر است و جزو لپ ت اپ های سنگین محسوب می شود، چراکه لپ تاپ های گیمینگ با وجود کارت گرافیک و پردازنده های قدرتمند و سنگین، در نتیجه وزن این دسته از لپ تاپ ها را بالا می برد. وزن دقیق لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 2.2 کیلو گرم است.

نمایشگر لپ تاپ لنوو مدل آیدیاپد گیمینگ ۳

این لپ تاپ دارای نمایشگر با ابعاد ۱۵.۶ اینچ است که پنل آن نیز از نوع IPS می باشد. این پنل نسبت به پنل TN با کیفیت تر بوده  و باعث می شود که نمایشگر، رنگ ها را به طور شفاف و طبیعی تر به نمایش بگذارد و کاربر از بازی با این سیستم لذت ببرد.

نمایشگر این سیستم از سرعت نوسان تصاویر بالای ۶۰ هرتز پشتیبانی می کند این ویژگی باعث می شود که کاربرد در طول بازی با هنگی مواجه نشود و تصاویر با سرعت بیشتری اجرا شوند.

همچنین اگر اهل برقراری تماس تصویری نیز باشید انتخاب این محصول گذینه خوبی برایتان می باشد و دلیل آن این است که در بالای صفحه نمایش یک حاشیه وجود دارد که متشکل از یک وب‌کم HD با توانایی فیلم‌ برداری ۷۲۰p استفاده که کیفیت خوبی را برای برقراری تماس تصویری در اختیار شما قرار می ‌دهد.

سخت افزار

اصلی ترین قسمت یک لپ تاپ گیمینگ بخش سخت افزاری آن می باشد که این لپ تاپ از بهترین مدل یعنی نسل دهم اینتل است. دو مدل پایه پردازنده در آیدیاپد گمینگ ۳ مورد استفاده قرار گرفته است. در کانفیگ اول از پردازنده‌ی Intel Core i5 با محدوده‌ی سرعت ۲.۵ تا ۴.۵ گیگاهرتز استفاده شده است. این پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای قادر به ذخیره‌سازی ۸ مگابایت حافظه‌ی کش است. با این خصوصیاتی که این لپ تاپ دارد می توان گفت که این مدل جزو بهترین لپ تاپ های لنوو محسوب می شوند.

به‌جز این پردازنده، در کانفیگ‌ حرفه‌ای‌تر لپ تاپ از پردازنده‌ی قدرتمندتر Intel Core i7 شش هسته‌ای با سرعت ۲.۶ گیگاهرتز استفاده شده که سرعت آن در هنگام پردازش‌های سنگین در حالت توربو (Turbo Boost) به ۵ گیگاهرتز می‌رسد. این مدل پردازنده همچنین ۱۲ مگابایت فضای برای ذخیره‌سازی کش، جهت سرعت دادن به یک سری دستورات تکراری، در اختیار دارد. در بخش پردازنده لنوو از بهترین مدل پردازنده‌ها استفاده کرده است. برای پردازش اطلاعات تصویری هم شاهد یک کارت گرافیک قدرتمند برای اجرای بازی‌های ویدیویی هستیم. کارت گرافیک گیمینگ NIVIDIA GeForce GTX 1650 وظیفه‌ی پردازش دستورات گرافیکی لپ تاپ را بر عهده دارد. این کارت گرافیک ۴ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی در اختیار داشته و می‌توانید با آن بازی‌های ویدیویی را در سطح بسیار خوبی با تنظیمات گرافیکی بالا تجربه کنید.

در بخش حافظه‌ی رم هم مانند پردازنده، لنوو از دو مدل پایه استفاده کرده که یکی ۸ و دیگری ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4 ظرفیت دارند. در مدل حرفه‌ای‌تر لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 که از پردازنده‌ی Intel Core i7 استفاده می‌کنند، از رم (RAM) با ظرفیت ۸ گیگابایت استفاده شده است. با توجه به سیستم پردازشی لپ تاپ علاوه بر اجرای بازی‌های ویدیویی با کیفیت بالا، می‌توانید با لپ تاپ کارهای حرفه‌ای‌تر دیگری مانند طراحی گرافیک و تدوین ویدیو را هم در بهترین شرایط انجام دهید.

باتری و شارژدهی لپ تاپ لنوو مدل آیدیاپد گیمینگ ۳

باتری لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 از نوع لیتیوم‌یون ۳ سلولی با ظرفیت ۴۵ وات ساعت است. باتری این لپ تاپ در یک الگوی مصرف عادی می‌تواند تا ۷ ساعت برای شما شارژدهی داشته باشد که میزان بسیار خوبی برای یک لپ تاپ با این سطح سیستم پردازشی است. لنوو در این لپ تاپ از فناوری شارژ سریع (Fast Charging) هم استفاده کرده و می‌توانید با استفاده از کابل شارژ ۱۳۵ وات درون جعبه، در مدت زمان ۱ ساعت، شارژ لپ تاپ را از ۰ به ۸۰ درصد برسانید.

جمع بندی

اگر به دنبال یک لپ تاپ مناسب با قیمت نسبتا مناسب نسبت به سایر لپ تاپ های گیمینگ هستید می توانید روی این محصول حساب کنید، استفاده از پردازنده‌ی نسل دهمی Intel Core i7 و کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1650 با ۴ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی در کنار حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی قدرت پردازشی بالایی را در اختیار شما برای انواع کارهای حرفه‌ای با لپ تاپ قرار می‌دهد. صفحه نمایش لپ تاپ هم Full HD با پنل IPS بوده که کیفیت بسیار خوبی دارد. و در پایان شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت لپ تاپ لنوو به سایت معتبر مقداد آی تی مراجعه کنید.

منبع: مقداد آی تی