مهم‌ترین ویژگی‌های پنل ال ای دی که برای خرید باید بدانیم!

مهم‌ترین ویژگی‌های پنل ال ای دی که برای خرید باید بدانیم!

پنل ال ای دی از بهترین و محبوب‌ترین چراغ‌های ال ای دی در نورپردازی دفتر اداری، بانک، بیمارستان، لابی فضاهای خدماتی و همچنین فروشگاه‌ لوازم خانگی است. از آن‌جایی که بیشترین استفاده از پنل ال ای دی در فضای اداری است و در این فضاها نیز، تعداد پنل ال ای دی مورد استفاده بعضا زیاد است، انتخاب بهترین پنل ال ای دی برای روشنایی فضا، به دقت زیادی نیاز دارد. زیرا بی‌کیفیت بودن پنل سقفی ال ای دی منجر به کاهش طول عمر و سوختگی جراغ و به تبع آن نیاز به صرف وقت و هزینه زیاد در مجموعه برای جایگزینی آن با یک چراغ جدید است. در ادامه به مهم‌ترین نکات برای خرید پنل سقفی اشاره کرده‌ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای پنل ال ای دی داشته‌باشید.

مهم‌ترین ویژگی‌های یک پنل باکیفیت 

  1. شدت و پخش نور

از مهم‌ترین موارد برای خرید پنل ال ای دی سقفی، شدت نور و پخش نور چراغ پنلی است. از آن‌جایی که از پنل ال ای دی برای روشنایی عمومی استفاده می‌شود و نور آن نیز به صورت غیر مستقیم از پشت طلق شیری رنگ یا دیفیوزر می‌تابد، باید هم شدت نور بالایی داشته و هم پخش نور گسترده داشته‌باشد تا بتوان از نور گسترده و یکدست آن بهره برد. بنابراین هنگام انتخاب پنل ال ای دی، به توان مصرفی، راندمان نوری چراغ و زاویه پخش نور آن دقت کنید. در کنار این موارد، فاکتورهای مهم دیگری نیز برای انتخاب چراغ پنلی باکیفیت وجود دارد که باید حتما آن‌ها را مد نظر داشته‌باشید.

  1. سیستم عملکرد پنل ال ای دی و طراحی بدنه آن:

یکی از مهم‌ترین موارد در خصوص کیفیت نور پنل LED، شکل قرارگیری منبع نور یعنی چیپ‌های چراغ پشت پوشش شیری رنگ آن یعنی دیفیوزر پنل می‌باشد. در بسیاری از مواقع، نحوه چینش چیپ‌ها پشت دیفیوزر چراغ به صورتی است که نور بعضی از نقاط پنل کمتر بوده و به اصطلاح سایه و روشن است و یا ضخامت دیفیوزر به حدی کم است که می‌توان منبع نوری پشت آن را دید. چنین اتفاقی هم از زیبایی نورپردازی کاسته و هم باعث می‌شود نور خروجی یکدست نباشد. بنابراین دقت داشته‌باشید که پنل ال ای دی از ابتدا مشکلی از این نظر نداشته‌باشد.

  1. ساختار درایور پنل ال ای دی:

طول عمر پنل ال ای دی شما، سوسو کردن یا نکردن آن، بهینه بودن مصرف چراغ و موارد دیگر، از مواردی است که به درایور یا ترانس پنل ال ای دی سقفی شما بستگی دارد. بنابراین دقت داشته‌باشید که درایور شما ضریب توان بالا (بیشتر از ۹۵) برای مصرف بهینه‌تر و همچنین خاصیت بدون فلیکر (نور بدون چشمک)  داشته‌باشد تا با چشمک زدن باعث ایجاد سردرد و خستگی چشم نشود.

  1. نوع منبع نور:

باید به این نکته توجه نمود که چیپ‌های پنل ال ای دی کیفیت‌های متنوعی دارند . شدت نور و قدررت تفکیک رنگ از موارد مهمی است که به کیفیت چیپ ال ای دی  بستگی دارد. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین فاکتورها، شاخص نمود رنگ یا CRI پنل ال ای دی است که هرچه بالاتر و نزدیک به ۱۰۰ باشد، پنل ال ای دی شما رنگ‌ها را طبیعی‌تر و واقعی‌تر نمایش خواهد داد. این نکته از مواردی است که در فضاهای اداری می‌تواند جلوه زیبا و خاصی به دکوراسیون شما ببخشد و در همان لحظات اول پس از نصب چراغ متوجه آن خواهید شد.

  1. ضمانت پنل ال ای دی و خدمات پس از فروش آن

از آن‌جایی که پنل ال ای دی یکی با مصارف سازمانی و اداری، در تعداد بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین بالا بودن کیفیت و طول عمر آن اهمیت زیادی دارد. در این زمینه پنل‌ ال ای دی اکووات با داشتن بدنه فلزی جهت خنک‌کنندگی بهتر و همچنین ۵ سال ضمانت بی قید و شرط تعویض تولید شده تا خیال شما از خرید باکیفیت‌ترین پنل سقفی توکار و روکار راحت باشد.

موارد ذکر شده، مهم‌ترین نکاتی بود که باید  پیش از خرید پنل ال ای دی بدانید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص چراغ‌های پنلی و همچنین مشاوره نورپردازی از راه مشاوره آنلاین با کارشناسان اکووات یا تماس با شماره تلفن ۵۸۶۴۲-۰۲۱ با ما در ارتباط باشید.