موضع گیری کویت درباره برجام

موضع گیری کویت درباره برجام

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، دولت کویت بر اهمیت ادامه همکاری و گفتگو میان آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی و ایران به منظور حل و فصل مسائل باقی ‌مانده در خصوص برنامه هسته‌ ای تهران و احیای توافقنامه سال ۲۰۱۵ تاکید کرد.

این اظهارات در سخنرانی طلال الفصام، سفیر کویت در اتریش و نماینده دائم این کشور در سازمان های بین المللی در وین، در جریان بررسی موضوع راستی آزمایی و نظارت در ایران در نشست جاری شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بیان شد.

بر اساس این گزارش، الفصام بر حق تمام کشورها برای تولید، توسعه و استفاده از انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز در چارچوب معاهده منع اشاعه سلاح های هسته ای تاکید کرد.

وی گفت: کویت تحولات مربوط به پرونده هسته ‌ای ایران را دنبال می ‌کند و امیدوار است طرف‌ های دخیل در مذاکرات بتوانند با احیای برنامه جامع اقدام مشترک (توافق هسته ‌ای) صادر شده بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به توافق برسند.

طلال الفصام نسبت به آنچه در گزارش مدیرکل آژانس در خصوص ناتوانی آژانس در انجام فعالیت های نظارتی و راستی آزمایی مرتبط با برنامه هسته ای ایران آمده، ابراز نگرانی کرد.