‌ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای ژاپن رزمایش برگزار می‌کند

‌ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای ژاپن رزمایش برگزار می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، پس از آنکه رسانه‌های سئول از ارسال کشتی‌های هواپیمابر آمریکایی به کره جنوبی در بحبوحه تنش‌ها بر سر آزمایش‌های موشکی کره شمالی خبر دادند، یک مقام آمریکایی گفت که ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» در آب‌های نزدیک شبه جزیره کره فعال است.

به گفته این مقام آمریکای، این ناو در دریای ژاپن که به دریای شرق نیز معروف است برای انجام تمرینات با نیروهای ژاپنی حضور دارد. خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» به مدت ۳ تا ۵ روز در منطقه فعالیت خواهد کرد.

همچنین، سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی در رابطه با گزارش‌های رسانه‌های کره جنوبی که روز دوشنبه منتشر شد، گفت که درباره رزمایش‌های برنامه‌ریزی شده یا در حال انجام اظهار نظری نخواهد کرد.

از سویی دیگر، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که از حضور این ناو هواپیمابر در آب‌های بین المللی آگاه است، اما از اظهار نظر در مورد این گزارش‌ها خودداری کرد، زیرا این ناو از متعلقات نظامی ایالات متحده است.

تنش‌ها در شبه جزیره کره در هفته‌های گذشته به ویژه پس از آزمایش دو موشک بالستیک کره شمالی در ۷ و ۱۳ اسفند سال گذشته، که شامل سامانه جدید موشک‌های قاره‌پیمای در حال توسعه پیونگ یانگ هستند، به شدت افزایش یافته است. همچنین آزمایش موشک‌های بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی در هفته گذشته، در این تنش‌ها مؤثر بود.

پس از سال ۲۰۱۷، این اولین بار است که یک ناو هواپیمابر به آب‌های بین کره جنوبی و ژاپن ارسال می‌شود. در آن سال، ناوهای هواپیمابر آمریکایی «رونالد ریگان»، «تئودور روزولت» و «نیمیتز» و گروه‌های حمله متشکل چند ناو آن‌ها پس آزمایش‌های موشکی و تسلیحات هسته‌ای کره شمالی برای رزمایش اعزام شدند.

منبع : مهر