نخستین لیگ پارکور در دو رده سنی برگزار می‌شود

نخستین لیگ پارکور در دو رده سنی برگزار می‌شود

محمد مرادی رییس انجمن پارکور ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: در راستای اهداف بلندمدت انجمن و با هدف پشتوانه‌سازی و تشکیل تیم‌های ملی این رده‌های سنی و حضور موفق در مسابقات بین المللی اقدام به برگزاری نخستین لیگ رشته پارکور در رده سنی نونهالان کردیم.

وی گفت: از آن جا که حمایت از ورزشکاران مستعد و آینده‌ساز را در دستور کار داریم ثبت نام و حضور در این دوره از رقابت‌های لیگ رایگان است و محدودیتی از نظر تعداد نفرات شرکت کننده در مرحله نخست نداریم.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دور نخست مسابقات در رده سنی کمتر از ۱۰ سال با نام لیگ شکوفه‌ها و رده سنی کمتر از ۱۳ سال با نام لیگ آینده‌سازان برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن پارکور در ادامه افزود: دور نخست این مسابقات به صورت مجازی است و نفرات برتر به دور دوم لیگ که به صورت حضوری برگزار می‌شود راه پیدا خواهند کرد. بر همین اساس فراخوان ورزشکاران از سه شنبه تا جمعه هفته جاری فرصت ارسال فیلم‌های خود را دارند و داوران پس از پایان مهلت بلافاصله کار ارزیابی شرکت‌کنندگان و انتخاب برترین‌ها را انجام خواهند داد و دقیقا همین فرایند برای ورزشکاران ده تا سیزده سال نیز تکرار خواهد شد.

مرادی در پایان گفت : با حمایت های وزارت ورزش، فدراسیون انجمنهای ورزشی و تلاش همکاران خوبم در انجمن، در سال جاری اتفاقات بزرگی رقم خورده است و پارکور یکی از فعال ترین رشته های ورزشی کشور بوده و علی رغم اینکه در نیمه اول سال هستیم اما مسابقات تمام رده های سنی و در هر دو بخش آقایان و بانوان برگزار شده و در بخش آموزش نیز به عنوان فعال ترین انجمن اتفاقات بزرگی را شاهدبوده ایم

منبع : مهر