نخست وزیر تشکیلات خودگردان از سیاست دوگانه غربی‌ها انتقاد کرد

نخست وزیر تشکیلات خودگردان از سیاست دوگانه غربی‌ها انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روزنامه الیوم السابع، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه ۱۵ اکتبر) اعلام کرد از ابتدای سال میلادی تاکنون رژیم صهیونیستی ۱۷۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

اشتیه این آمار را در جمع نمایندگان اتحادیه اروپا در رام الله  اعلام کرد و در ادامه‌ گفت: رژیم صهیونیستی  از ابتدای سال جاری میلادی ۵۲۰۰ خانه‌ فلسطینی را تخریب کرده و نظامیان آن حریم هزاران خانه را نقض کرده و هزاران زن و کودک را دچار رعب و وحشت کرده اند.

اشتیه ضمن انتقاد از سیاست دوگانه غرب در تعامل با موضوعات حقوق بشری، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی جنایات مستمر خود علیه مردم  فلسطین و پایان دادن به نقض قوانین و قطعنامه های بین المللی باشد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان با تاکید بر اینکه فلسطین همواه خواهان احترام به منشور ملل متحد و قطعنامه‌های  بین‌المللی است و استانداردهای دوگانه را رد می‌کند، بر لزوم به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی طرف های بین المللی تاکید کرد. هیئت اروپایی نیز در دیدار با اشتیه اذعان کردند که شهرک‌سازی های مداوم رژیم صهیونیستی خشونت را میان شهرک‌نشینان و مردم فلسطین افزایش داده است.

گفتنی است این نشست در شرایطی در رام الله برگزار شد که همزمان با آن نظامیان صهیونیست به کرانه باختری یورش برده و یک جوان فلسطینی نیز در این یورش به شهادت رسید. از سویی دیگر شهرک‌نشینان صهیونیست نیز با هجوم بردن به سمت مسجدالاقصی حریم آن را شکسته و مناسک تلمودی خود را به جا آوردند.

منبع : مهر