نمایندگان آمریکا نامه خود به کاخ سفید درباره اوکراین را پس گرفتند

نمایندگان آمریکا نامه خود به کاخ سفید درباره اوکراین را پس گرفتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، شماری از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا نامه خود به کاخ سفید را که در آن مذاکراه با روسیه برای حل و فصل بحران اوکراین را خواستار شده بودند، پس گرفتند.

بر اساس این گزارش، «برامیلا گایابال» گفت که تجمع ترقی خواه در کنگره نامه اخیر خود به کاخ سفید پیرامون اوکراین را پس گرفت.

وی با بیان اینکه این نامه چند ماه قبل تهیه شده بود، افزود: برخی این نامه را به عنوان پیامی مشابه به بیانیه اخیر مک کارتی رهبر جمهوریخواهان می دانند که در آن تهدید کرد در صورت کسب اکثریت توسط جمهوری خواهان کمک به اوکراین را متوقف خواهد کرد.

گایابال ادامه داد: تصور تاسف باری است که دموکرات‌ها، که قاطعانه و به اتفاق آرا به هر بسته کمک‌های نظامی، راهبردی و اقتصادی به اوکراین رأی داده‌اند، کم و بیش در کنار جمهوری‌خواهانی نشان داده شوند که به دنبال توقف حمایت آمریکا از ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و نیروهای اوکراینی هستند.

وی افزود: این درست نیست، تجمع ترقی خواه دموکرات ها تصمیم گرفت این نامه را پس بگیرد تا از انحراف توجهات از حمایت از اوکراین جلوگیری کند.

لازم به ذکر است که نامه ارسالی نمایندگان دموکرات به کاخ سفید شامل درخواست مذاکره با روسیه برای حل و فصل بحراین اوکراین بود.

دولت جو بایدن از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اواخر فوریه تا به امروز بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک نظامی و اقتصادی برای کی‌یف فراهم کرده و انتظار می‌رود کنگره آمریکا تا پیش از ژانویه، ۵۰ میلیارد دلار دیگر به اوکراین تخصیص دهد.

منبع : مهر