نکات و شرایط برای خرید ملک در استرالیا

نکات و شرایط برای خرید ملک در استرالیا

استرالیا یکی از پهناورترین کشورهای جهان و با جمعیتی تقریباً ۵ میلیون نفر یکی از پیشرفته‌ ترین کشورهای دنیا می‌باشد. شهرهای بزرگ این کشور مانند کانبرا، ملبورن و سیدنی هرساله در بین برترین کشورهای جهان برای زندگی قرار می‌گیرند. شرایط رفاهی عالی، مهاجرپذیر بودن و اقتصاد پیشرفته ازجمله دلایلی می‌باشند که موجبشده‌اند استرالیا به کشور مناسبی برای مهاجرت تبدیل شود. روش‌های مهاجرت به استرالیا متفاوت می‌باشند. یکی از روش‌های مهم مهاجرت به استرالیا، سرمایه‌گذاری در این کشور می‌باشد. در این میان خیلی از افراد به دنبال سرمایه‌گذاری در استرالیا می‌باشند. خرید ملک در استرالیا یکی از روش‌هایسرمایه‌گذاری خارجی در این کشور می‌باشد. با توجه به پویایی موجود در اقتصاد استرالیا که در قسمت‌های بعد به بعضی از شاخص‌های اقتصادی تأثیرگذار اشاره خواهد شد، خرید ملک در استرالیا می‌تواند گزینه خیلی مناسب و سود ده برای سرمایه‌ گذاری باشد.

شرایط خرید ملک در استرالیا

در این مقاله شاخص‌های اقتصادی تأثیرگذار در استرالیا و همچنین استانداردهای بین‌المللی سرمایه‌ گذاری در این کشور ارزیابی خواهد شد. همین‌طور قیمت ملک و املاک در استرالیا نیز ارزیابی می‌گردد. با بررسی شرایط متفاوت در استرالیا به این نتیجه خواهیم رسید که خرید ملک در استرالیا گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری می‌باشد. ولی درصورتی‌که به دنبال کسب اقامت در استرالیا می‌باشید، توجه به این نکته مهم خواهد بود که خرید ملک در استرالیا منجر به کسب اقامت در استرالیا نخواهد شد. پس لازم است روش‌های دیگر مهاجرتی مورد ارزیابی قرار بگیرند. روش‌هایی ازجمله تحصیل در استرالیا، کار در استرالیا و سرمایه‌گذاری در استرالیا که به افراد واجد شرایط اقامت استرالیا تعلق می‌گیرد. افرادی خارجی که قصد خرید خانه در استرالیا رادارند، می‌بایست در ابتدا از ارگان‌های دولتی ناظر بر سرمایه‌گذاری در این کشور، مجوزهای لازم را دریافت بکنند. یکی از این سازمان‌ها ارگان نظارت بر سرمایه‌گذاری خارجی به نام (FIRB) می‌باشد. درصورتی‌که افراد مقیم استرالیا احتیاج به دریافت این تأییدیه‌ها نخواهند داشت.

نکات مهم خرید ملک در استرالیا

ازآنجایی‌که خرید ملک در استرالیا امروزه موردتوجه افراد بسیاریقرارگرفته است برای موفقیت در این موضوع باید به نکات خیلی مهمی توجه نمایید. در ادامه بعضی از این نکات اساسی شرح داده‌شده است:

آشنایی با محیطی که ملک در آن قرار دارد: پیش از هر اقدامی باید تحقیقات کاملی در باب مکانی که برای خرید ملک در کشور استرالیا مد نظر دارید انجام دهید. بهتر است مکانی را انتخاب نمایید که با محیط آن بیشتر آشنایی داشته وهم چنین لازم است از هزینه‌های خریدوفروش ملک در آن منطقه نیز آگاهی دقیقی داشته باشید.

کسب اطلاعات دقیق برای خرید ملک: یکی از مهم‌ترین نکات در بحث خرید ملک در کشور استرالیا، مشورت با مشاور و وکیل مهاجرتی ماهر و مورداطمینان و انجام تحقیق و بررسی دقیق در این موضوع یعنی همان خرید ملک است.

خرید ملک در نواحی رو به رشد: بهتر است منطقه‌ای را برای خرید ملک در استرالیامدنظر بگیرید که انتظار می‌رود رشد بالایی داشته باشد، به‌عبارت‌ دیگر پتانسیل بالقوه‌ای برای سود آوری بالقوه داشته باشد.

بررسی نرخ اجاره و تراکم جمعیت در محل: پیش از خرید ملک در استرالیا،نواحی را مدنظر قرار دهید که نرخ اجاره محل در مقایسه با ارزش ملک بالا باشد؛ و اینکه تحقیقات یدرباره‌ ی تراکم جمعیت در محل مذکور انجام دهید زیرا در بعضی نواحی نسبت عرضه به تقاضای اجاره‌ی ملک بالاتر بوده و این مورد می‌تواند فروش و یا اجاره دادن ملک را در آینده سخت‌ تر نماید.

ایجاد تغییرات جزئی در ملک: پس از خرید ملک می‌توانید در مورد سلایق مردم آن منطقه تحقیق کرده و در طول سکونت خود در آن ملک تغییرات ظاهری جزئی را در اطراف آن انجام دهید تا به شما در جذب مشتری کمک کرده و در آینده بر قیمت ملک نیزتأثیرگذار باشد. این تغییرات می‌توانید دارای باغچه‌ای زیبا یا یک پارکینگ مناسب شود.

بررسی هزینه‌های نگهداری ملک: این نکته را هیچ‌وقت فراموش نکنید که صرفه‌جویی در هزینه‌های جانبی خیلی مهم است. تا جایی که امکان دارد سعی کنید که املاک نوساز را برای خرید ملک در استرالیا انتخاب نمایید چرا که بیشترخانه‌های قدیمی دارای محوطه‌ای وسیع یا استخر هستند و ممکن است در آینده هزینه‌های جانبی بالایی برای شما داشته باشد.

توجه به نوع ملک: در موارد بسیاری واحدهای آپارتمانی می‌توانند مناسب‌ تر از منازل ویلایی باشند، زیرا هزینه‌های نگهداری پایین‌ تری داشته و به دلیل مناسب‌ تر بودن اجاره‌ی محل متقاضیان بالاتری را خواهد داشت.

شرایط خرید املاک

کسانی که قصد خرید املاک در این کشور رادارند علاوه بر سرمایه‌گذاری به دنبال اخذ اقامت دائم هستند. قابل‌ذکر است خرید ملک در استرالیا منجر به اخذ اقامت دائم این کشور نمی‌شود. البته خرید خانه در این کشور به اخذ اقامت دائم بسیار کمک می‌کند.

برای خرید خانه باید از تمکن مالی برخوردار باشید و به بیش از ۵۰۰,۰۰۰ دلار سرمایه نیاز دارید. برای اخذ اقامت دائم باید در این کشور کسب‌وکاری داشته باشید و از بین ۳ شرط ذکرشده در زیر باید حداقل از ۲ شرط برخوردار باشید:

میزان سرمایهکسب‌وکار شما در استرالیا باید ۲۰۰,۰۰۰ دلار باشد.

میزان سرمایه شخصی و تجاری شما در این کشور باید ۶۰۰,۰۰۰ دلار باشد.

شما باید در کسب‌وکارتان حداقل ۲ کارمند استرالیایی استخدام کنید.

شرایط سازمان FRIB

سازمانFRIBیک نوع سازمان بررسی سرمایه‌ گذاری خارجی است که هر یک از سرمایه‌ گذاران بین‌المللی باید برای خرید خانه مجوز تأیید یه از این سازمان دریافت کنند. درصورتی‌ که به دو دلیل ذکر شده در زیر اقدام به خرید خانه‌ کنید، درخواست شما توسط سازمان FRIB ریجکت می‌شود.

شما به‌ قصد اجاره دادن، ملک را خریداری کنید.

به‌ قصد بهره‌مندی از ارزش‌افزوده ملکی را خریداری کنید.

باید پیش از انجام هر کاریبرای خرید خانه سازمان FRIB در جریان بگذارید و مجوز تأییدیه دریافت کنید زیرا این سازمان شرایط و اهداف شما را ارزیابی می‌کند و درصورتی‌که خرید زمین شما موجب رشد و توسعه اقتصاد کشور شود به شما مجوز ارائه می‌گردد.

در صورت برخورداری از ۴ شرایط زیر سازمان FRIB برای شما مجوز صادر می‌کند:

درصورتی‌که دارای ویزای اقامت موقت به مدت اعتبار ۱۲ ماه باشید و قصد خرید ملک و اقامت در آن را دارید و به‌هیچ‌عنوان قصد فروش ندارید.

دانشجویانی که سن بالای ۱۸ سال رادارند و بیشتر از ۱ سال دریکی از دانشگاه‌های استرالیا تحصیل‌ کرده‌اند و برای اقامت به خانه احتیاج دارند امکان‌پذیر است.

بازنشستگان و کسانی که به خاطر کار در این کشور اقامت دارند می‌توانند اقدام به خرید زمین کنند. قابل‌ذکر است بعد از به پایان رسیدن اقامت باید املاک خود را بفروشند.

مدیران شرکت می‌توانند برای متخصصان خود ملک خریداری کنند اما معمولاً امکان خرید ۲ ملک برای مدیران وجود دارد و بعد از به پایان رسیدن کار باید املاک را بفروشند. البته این افراد باید بیشتر از ۱۲ ماه در این کشور اقامت داشته باشند.

درنتیجه خرید خانه در استرالیایک نوع سرمایه‌گذاری شمرده می‌شود و به خاطر امکانات فراوان، اقتصاد پیشرفته، امنیت، نرخ بیکاری پایین و …مورد توجه سرمایه‌ گذاران قرار گرفته است. شما می‌توانیدبرای خرید خانه تقاضای وام از بانک‌های این کشور دهید. شما به‌آسانی از دو طریق مشاوران املاک و سایت‌های معتبر خرید خانه در استرالیا می‌توانید ملک مدنظرتان را بیابید و خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران مجرب ما در ویزاپیک در تماس باشید.

منبع این مطلب