هر آنچه که باید درباره میکرونیدلینگ بدانید!

هر آنچه که باید درباره میکرونیدلینگ بدانید!


با انتخاب بهترین مرکز میکرونیدلینگ در تهران می توانید عوارض ناشی از انجام میکرونیدلینگ را کاهش دهید. سعی کنید در انتخاب پزشک و مرکز میکرونیدلینگ بسیار دقت داشته باشید. برای پیدا کردن یک بهترین مرکز از افرادی که تجربه انجام این روش را دارند، سوال کنید. به طور کلی در بهترین مرکز میکرونیدلینگ در تهران تمام روش های جوان سازی پوست با استفاده از به روزترین دستگاه ها انجام می شود. پس می توانید با انتخاب بهترین مرکز میکرونیدلینگ پوست را انجام دهید.


میکرونیدلینگ چیست؟


میکرونیدلینگ روش موثر برای درمان آسکار ناشی از زخم است که در لایه سطحی پوست برداشته می شود. در این لایه برداری پوست های مرده نیز از بین خواهند رفت و این امر باعث شفاف تر شدن پوست شما نیز می شود. دستگاه میکرونیدلینگ حفره های متعددی را روی پوست ایجاد می کند و از حفره ها خون، سرم و پلاسما خارج می شود. خروج این دست از ترشحات موجب جوان سازی پوست می شود.
دستگاه های میکرونیدلینگ از طریق سوزن های ریز، میکروکانال هایی را روی قسمت اپیدرم پوست ایجاد می کند که این امر باعث تحریک سلول های پوستی می شود. این تحریک سلولی رشته های فیبروبلاست که از ترکیبات اصلی کلاژن پوست هستند را می سازد و به دنبال پاسخ به التهابات بدن، پوست بهتری از پوست اول تشکیل می شود. میکرونیدلینگ ضخامت پوست صورت را افزایش می دهد و موجب شادابی پوست می شود و برای مدت طولانی پوست صورت نرم و درخشنده خواهد ماند.

کاربرد میکرونیدلینگ پوست


همان طور که می دانید کاربرد اصلی میکرونیدلینگ رفع چین و چروک های صورت است. این روش باعث افزایش تولید کلاژن و تحریک بافت های پوست می شود. از این رو می توانید برای نابودی فرورفتگی های ناشی از بخیه، زخم، جوش و آکنه اقدام کنید. کلاژن هایی که در اثر تحریک میکرونیدلینگ ساخته می شوند، لایه های پوستی آسیب دیده را ترمیم می کنند. پس از ترمیم جای کانال های ایجاد شده در این روش، جای زخم ها و جوش های قدیمی نیز تا حدی از بین خواهد رفت.
همچنین از دیگر کاربردهای میکرونیدلینگ می توان به از بین بردن ترک های پوستی ناشی از افزایش یا کاهش وزن اشاره کرد. جای سوختگی را با انجام میکرونیدلینگ نیز بر طرف کرد. با اقدام کردن به انجام این روش منافذ پوستی تنگ تر می شوند که این موضوع موجب بهتر شدن تنفس پوست و جلوگیری از تجمع چربی و آلودگی در منافذ پوست می شود.


معایب انجام میکرونیدلینگ


معایب و خطرات انجام میکرونیدلینگ بسیار کم است اما اگر توسط بهترین دکتر میکرونیدلینگ انجام شود، ریسک ایجاد خطرات و عوارض احتمالی به کم ترین حد خود می رسد. یکی از عوارض بعد از انجام میکرونیدلینگ معمولا خشک شدن و تشکیل فلس هایی بر روی پوست می باشد. عفونت نیز از دیگر معایب انجام میکرونیدلینگ می باشد. میکرونیدلینگ یک عمل غیر ساینده پوست است و خطر بروز تیره شدن پوست بسیار کم است اما ممکن است در موارد خیلی کم این عوارض را در برخی از زیباجویان مشاهده کنید. اگر شما سابقه ابتلا به عارضه زخم سرد را داشته اید ممکن است با انجام میکرونیدلینگ این عارضه مجدد در پوست شما ایجاد شود.
در صورت بروز این دسته از عوارض، حالت موقت داشته و بعد از یک الی دو هفته خود به خود برطرف می شود. اگر این علائم بعد از انجام این روش در خود مشاهده کردید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. برای جلوگیری از بروز این دست از عوارض مصرف داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده است را فراموش نکنید. برای جلوگیری از بروز هرگونه عوارض بعد از انجام میکرونیدلینگ به بهترین دکتر میکرونیدلینگ در تهران مراجعه کنید. سایت تاپتنا لیست اسامی بهترین دکترهای میکرونیدلینگ را برای شما تهیه کرده است و شما می توانید با مراجعه به سایت لیست را مشاهده نمایید.

نکات مهم قبل از انجام میکرونیدلینگ

  • قبل از انجام میکرونیدلینگ صورت خود را تمیز بشویید و از هیچ کرم آرایشی استفاده نکنید.
  • اگر سابقه بیماری پوستی دارید آن را پزشک خود درمیان بگذارید.
  • اگر از قرص های خاصی استفاده می کنید، فراموش نکنید که به پزشک خود اطلاع دهید.
  • در صورتی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • اگر به ماده خاصی حساسیت دارید با پزشک درمیان بگذارید.
  • به مدت ۳ هفته قبل از انجام میکرونیدلینگ از داروهای لایه بردار به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • به مدت ۲ هفته از تزریق ژل و بوتاکس قبل از انجام میکرونیدلینگ جدا خودداری کنید.
  • مواد غذایی ضد التهاب را در برنامه غذایی خود جای دهید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را فراموش نکنید که مصرف کنید.


سایت تاپتنا با دارا بودن بیش از هزاران بازدید ماهانه بعنوان یکی از برترین و پر بازدیدترین وب سایتهای تخصصی در زمینه آرایشی و بهداشتی،‌ سلامتی و زیبایی می‌باشد. تمامی بازدیدکنندگان سایت تاپتنا علاقه مند به حوزه های زیبایی و سلامتی هستند. بنابراین تبلیغات در سایت تاپتنا برای پزشکان، کلینیک های زیبایی و شرکت های فعال در حوزه پزشکی و زیبایی میتواند کاملا هدفمند باشد.


نکات مهم بعد از انجام میکرونیدلینگ


در ادامه به نکات مهم بعد از انجام میکرونیدلینگ اشاره خواهیم کرد:

  • از تابش مستقیم نور خورشید دوری کنید و هنگام خروج از خانه کرم های ضد آفتاب که حاوی زینک است را فراموش نکنید.
  • از فشار و ماساژ دادن پوست خودداری کنید و همچنین زخم های ایجاد شده را دستکاری نکنید.
  • به مدت ۱ هفته از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.
  • از استحمام با آب گرم بپرهیزید.
  • از استفاده محصولاتی که موجب تحریک شدن پوست می شود، خودداری کنید.

کلام آخر


بسیاری از افراد به شادابی و زیبایی پوست خود اهمیت می دهند زیرا که این موضوع تاثیر زیادی در چهره هر فرد می گذارد. به همین علت هر فردی به دنبال راهکاری برای حفظ طراوت و شادابی پوست خود می باشد. با پیشرفت علم باعث به وجود آمدن روش های موثر برای جوان سازی پوست از جمله میکرونیدلینگ است که انجام این روش در بهترین مرکز میکرونیدلینگ در تهران منجر به رفع آثار زخم و آکنه می شود.