هر پرده آهنربایی برای چه فصلی مناسب است؟

هر پرده آهنربایی برای چه فصلی مناسب است؟

پرده آهنربایی یکی از محصولات محبوب این روزهای بازار محسوب می‌شود و استفاده از آن چند سالی در منازل و فروشگاه‏ها رواج پیدا کرده است. دلیل محبوبیت این محصول را می‏توان کارایی بالا در کنار قیمت به‌صرفه‌ای که دارد دانست. حال تصمیم داریم در این مقاله به بررسی انواع پرده آهنربایی بپردازیم و بررسی کنیم که هرکدام برای چه فصلی مناسب است.

پرده مغناطیسی چیست؟

پرده یا درب مغناطیسی درحقیقت برای جلوگیری از ورود حشرات موذی مانند پشه، مگس و سوسک طراحی شده است و از آنجایی که در طراحی درب آهنربا مورداستفاده قرار گرفته به‌طور اتوماتیک و به سرعت بسته می‌شود. این پرده‌ها یا درب‌های توری برای هرنوع چارچوبی مناسب هستند و می‌توانید آن‌ها را روی درب مغازه، ورودی منزل، درب تراس، درب حیاط و … نصب کنید.

انواع پرده آهنربایی

درب یا پرده آهنربایی نیز مانند سایر محصولات کاربردی در انواع مختلفی به تولید می‌رسد و دلیل این موضوع رفع نیازهای مختلف است. از همین رو ما در ادامه انواع پرده آهنربایی را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا شما بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین مدل را انتخاب کنید.

۱.      پرده توری آهنربایی

مهم است که در زمن خرید پرده آهنربایی اولین نوع از پرده آهنربایی یا همان مدل توری را بشناسید. این مدل همان‌طور که از نامش پیداست جنسی از تور دارد و همین ویژگی استفاده از آن را برای فصل بهار و تابستان مناسب کرده است.

توری که در تهیه این پرده استفاده می‌شود از جنس فایبرگلاس یا الیاف شیشه خواهد بود؛ بنابراین نگران کیفیت پرده نباشید، زیرا این توری از مقاومت بالایی برخوردار است و به‌راحتی آسیب نمی‌بیند. همچنین باید گفت که این پرده علاوه‌بر آنکه از ورود حشرات و دیگر جانوران موذی جلوگیری می‌کند نقش یک عایق و فیلتر را نیز دارد. روی توری این پرده نیز منفذهای بسیار ریزی وجود دارد که اجازه می‌دهند شما از هوای محیط بیرون بهره‌مند شوید. نگران اندازه محصول نباشید، زیرا می‌توان آن را در عرض ‌و ارتفاع‌های مختلف تهیه کرد.

۲.      پرده پلاستیکی آهنربایی

از دیگر انواع پرده آهنربایی می‌توان به مدل پلاستیکی اشاره کرد. طبیعتا این پرده برای فصل زمستان مناسب‌تر خواهد بود، زیرا از ورود سرما به محیط داخل جلوگیری می‌کند؛ اما در فصل تابستان نیز می‌توان از این مدل استفاده کرد، زیرا مانع از ورود گرما به محیط می‌شود و از هدر رفت انرژی تا ۷۰ درصد جلوگیری می‌کند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که شما می‌توانید پرده توری را جایگزین پرده پلاستیکی آهنربایی کنید یا بالعکس! برای انجام این کار کافیست که شما پرده پلاستیکی را از روی چسبک‌هایی که روی چارچوب قرار گرفته‌اند بردارید و پرده توری را جایگزین پرده پلاستیکی کنید. در حقیقت شما با این کار می‌توانید با استفاده از یک چسبک از دو‌ نوع پرده استفاده کنید.

مزایا و ویژگی‏ های پرده آهنربایی

همان‌طور که گفته شد پرده آهنربایی به دلیل طراحی که دارد می‌تواند از ورود حشرات موذی مانند پشه و مگس به محل کار و زندگی جلوگیری کند؛ اما باید بدانید که این مورد تنها مزیت و ویژگی این محصول نیست، بلکه ویژگی‌های دیگری نیز دارد که در ادامه با هر یک آشنا خواهیم شد. لازم به ذکر است که این مزایا برای تمام انواع پرده آهنربایی صدق می‌کند.

نصب راحت

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این محصول این است که شما می‌توانید آن را به سرعت و بدون هیچگونه سختی روی درب موردنظر نصب کنید. در واقع نصب این پرده مانند سایر پرده‌های منزل نیاز به هیچ وسیله جانبی ندارد و شما می‌توانید بدون تخصص و داشتن لوازم تخصصی مراحل نصب را انجام دهید.

عدم نیاز به چوب‌پرده

برای نصب اغلب پرده‌ها شما باید در ابتدا چوب‌پرده مناسب آن را نصب کنید که انجام این کار به سوراخ شدن دیوار منجر خواهد شد؛ اما برای نصب درب توری آهنربایی می‌توانید از چسب‌هایی که روی پرده نصب شده‌اند استفاده کنید؛ بنابراین هیچ آسیبی به دیوار و چارچوب وارد نخواهد شد.

موثر در تهویه هوا

بدون‌شک تمام افراد دوست دارند که در فصولی مانند بهار و تابستان از هدر رفت انرژی جلوگیری کنند و از هوای طبیعی بهره‌مند شوند. خرید پرده مغناطیسی می‌تواند شما را به هدف خود برساند، زیرا این پرده‌ها دارای منفذهای بسیار ریزی هستند که اجازه تهویه و تصفیه هوا را می‌دهند، اما از ورود هرگونه حشره نیز جلوگیری خواهند کرد.

مقاومت بالا در برابر باد شدید

از آنجایی که پرده مغناطیسی در ساختار خود آهنربا دارد، هنگام وزش شدید باد مانند سایر پرده‌های پارچه‌ای تکان نمی‌خورد. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت از این محصول در هر شرایط آب‌وهوایی استفاده کنید و نگران ورود حشرات و جانوران موذی نباشید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی انواع پرده آهنربایی پرداختیم و بررسی کردیم که هرکدام برای چه فصلی مناسب هستند. حال شما می‌توانید با درنظر گرفتن نیاز خود و توجه به مزایای این پرده مغناطیسی، بهترین محصول را برای منزل یا فروشگاه خود تهیه کنید.