هزینه تعمیر پکیج طبق نرخ اتحادیه سال 1401 ، بدون هیچ گونه افزایشی!

هزینه تعمیر پکیج طبق نرخ اتحادیه سال 1401 ، بدون هیچ گونه افزایشی!

پکیج یکی از وسایل گرمایشی پرکاربرد است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم گرمایشی پرطرفدار جایگزین مناسبی برای موتورخانه و آبگرمکن‌ها خواهد بود. پکیج‌ها در انواع مختلف در بازار موجود هستند و باید توجه داشت که در صورت استفاده از این وسیله گرمایشی ممکن است گاهی با خرابی و آسیب دیدگی برخی قطعات مواجه شود؛ از این رو باید به موقع سرویس شود و در صورت لزوم برای تعمیر آن اقدام کنید.
بنابر اعلام وب سایت هایی مانند ایسنا، متمم، چطور، تهران سرویس امسال افزایش قیمتی در تعمیر پکیج نداشته است. ولی با این حال ، در این مطلب قصد داریم به بررسی هزینه تعمیر پکیج طبق نرخ اتحادیه سال ۱۴۰۱ بپردازیم.


در چه مواردی پکیج نیاز به تعمیر دارد؟


ممکن است پکیج شما به دلایل مختلف دچار نقص شود یا به طور کلی خاموش گردد که در این صورت باید به فکر تعمیر آن باشید. البته تعمیر پکیج باید توسط تعمیرکار صورت گیرد چرا که لازمه این کار تخصص و مهارت لازم را می‌طلبد. همچنین ابزار و تجهیزات مخصوص و نحوه استفاده از آن‌ها نیز بسیار مهم است که از عهده افراد عادی خارج است.
البته موارد مختلف دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد پکیج نیازمند تعمیر است. این موارد شامل سر و صدای زیاد، رسوب و جرم‌گیری، نشتی، گرم نشدن آب، خاموش و روشن شدن پکیج، از کار افتادن دکمه‌ها و مواردی از این قبیل خواهد بود؛ بنابراین علاوه بر سرویس پکیج به صورت سالیانه یا به مدت ۶ ماه یک بار، در صورت بروز مشکل در رابطه با مواردی که بیان شد پکیج نیاز به تعمیر خواهد داشت.
پس برای رفع مشکل به وجود آمده یا تعویض قطعات باید به موقع اقدام کنید. اما برای تعمیر پکیج با توجه به نوع خدماتی که ارائه می‌شود، هزینه متفاوتی نیز در بر خواهد داشت که این هزینه‌ها طبق نرخ اتحادیه محاسبه خواهد شد.

عوامل موثر بر هزینه و تعرفه تعمیر پکیج


با توجه به این که عوامل متعدد و مختلفی می‌تواند بر میزان تعرفه و هزینه تعمیر پکیج موثر باشد، پس هزینه مشخص و ثابتی را نمی‌توان اعلام کرد. بعد از بررسی عوامل که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، می‌توان به صراحت هزینه تعمیر پکیج را مشخص و بیان نمود. عوامل موثر در تخمین هزینه موارد زیر هستند:


۱. نوع خرابی پکیج: اولین قدم برای محاسبه هزینه تعمیر پکیج، بررسی و تشخیص دادن نوع خرابی به وجود آمده در پکیج است. این کار توسط تعمیرکاران پکیج انجام می‌شود. سپس بر اساس تعرفه‌ای که توسط اتحادیه به آن‌ها ابلاغ خواهد شد، هزینه‌ای که باید برای نوع خرابی و مشکلی که در پکیج ایجاد شده به شما اعلام می‌گردد.
۲.نیاز به تعویض قطعات: دومین عامل موثر در تعیین هزینه تعمیر پکیج این است که تعمیرکار پکیج با بررسی دقیق دستگاه تشخیص دهد که آیا قطعه یا قطعات آن نیاز به تعویض دارند یا خ حرفیر؟ بنابراین در چنین مواردی اولویت با تعمیر قطعه است. اما در صورت لزوم و تعویض قطعه، هزینه آن نیز متفاوت خواهد بود.
۳.زمان و میزان سختی کار: از جمله موارد و عوامل موثر بر تعرفه تعمیر پکیج مدت زمان برای تعمیر یا سختی کار می‌تواند باشد. بنابراین هر چقدر زمان برای تشخیص و تعمیر پکیج صرف شود، قطعا هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد.
۴.نوع و برند پکیج: همان‌طور که می‌دانید پکیج در انواع و برند‌های مختلفی وجود دارد که نحوه مشکل به وجود آمده در هر کدام و تعمیر آن متفاوت است؛ از این رو تعمیر کردن هر کدام از انواع پکیج هزینه متغیری در بر دارد.


تعرفه و هزینه تعمیر پکیج به چه صورت است؟


همان‌طور که بیان شد عوامل و موارد مختلفی وجود دارد که می‌تواند در تعیین هزینه‌های پکیج تاثیرگذار باشد؛ بنابراین هزینه تعمیر هر قطعه یا هر پکیج با دیگری متفاوت است. اما این در حالیست که تعمیرکاران نمی‌توانند در مقابل خدمات و تعمیراتی که انجام می‌دهند هر کدام هزینه‌های مختلف و متفاوت را از مشتری بگیرند.
با توجه به خدمات مختلف که در زمینه تعمیر پکیج صورت می‌گیرد، هر تعمیرکاری باید بر اساس نرخ و تعرفه‌ای که از طرف اتحادیه در نظر گرفته می‌شود، هزینه تعمیر پکیج را به مشتریان اعلام کند. به صورت متداول اتحادیه نیز با در نظر گرفتن تمام جوانب کار که به برخی از آن‌ها اشاره شد هزینه معین و مشخصی را برای تعمیرکاران پکیج ارائه می‌دهند.
البته طبق تعرفه اتحادیه برای هزینه تعمیر پکیج، علاوه بر اجرت و هزینه کار انجام شده، هزینه ایاب و ذهاب نیز در نظر گرفته می‌شود.

تعرفه هزینه خدمات مختلف تعمیر پکیج طبق تعرفه اتحادیه ۱۴۰۱


همان‌طور که بیان شد، تعمیر پکیج شامل خدمات مختلف و متعددی می‌شود که هزینه هر کدام از این تعمیرات با توجه به خدماتی که ارائه می‌شود متفاوت است و با توجه به نرخ اعلام شده توسط اتحادیه خواهد بود. به طور کلی نرخ‌های اعلام شده توسط اتحادیه، به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند. این سه بخش به صورت زیر هستند که هر بخش نرخ مخصوص به خود را دارد.


۱.نصب پکیج: همان‌طور که می‌دانید پکیج انواع مختلفی دارد؛ هر یک از بخش‌های زیر به صورت جداگانه در هزینه محاسبه می‌شوند.

  • نصب پکیج زمینی با دیگ چدنی
  • نصب پکیج دیواری با برند های مختلف
  • نصب پکیج زمینی با مبدل مسی


۲.سرویس کامل پکیج: سرویس کردن پکیج شامل سرویس قطعات مختلف پکیج خواهد شد که خود به بخش های زیر تقسیم می‌شود:

  • تنظیم فشار و شارژ منبع انبساط
  • سرویس پیلوت دستگاه‌های پکیج دیواری و زمینی
  • اسیدشویی پکیج با بازو بسته کردن مبدل
  • سرویس پمپ و قطعات، سرویس شعله و اسید‌شویی به طور کامل


۳.تعویض قطعات مختلف پکیج: این بخش، شامل تعویض هر بخشی از ژکیج می شود که دچار خرابی شده است. مهمترین قطعات نیازمند تعویض به شکل زیر هستند.

  • تعویض برد پکیج
  • تعویض شیر برقی یا اتوماتیک
  • جرقه زن
  • تعویض پمپ آب

کلام آخر


پکیج یکی از وسایلی است که به دلیل کارایی زیاد، باید حداقل به صورت ۶ ماه یک بار سرویس شود و قطعات آن مورد بررسی قرار گیرد. با این کار عمر این سیستم‌های گرمایشی، طولانی و عملکرد مناسبی نیز به دست خواهند آورد. هزینه ‌های تعمیر پکیج یکی از مواردی است که در هنگام سرویس کردن این وسایل مورد توجه قرار می‌گیرند. برای اطلاع از نحوه خدمات و هزینه پکیج‌ها می‌توانید به سایت تهران سرویس مراجعه کنید. این مجموعه با دارا بودن سابقه متمادی در عرصه تعمیر پکیج، همواره بهترین خدمات را همراه با نازل‌ترین قیمت‌ها به مشتری ارائه خواهد داد. برای استفاده از خدمات این مجموعه عبارت ” تعمیر پکیج تهران سرویس ” را در گوگل سرچ کنید و وارد سایت اول شوید.