همه چیز درباره‌ی اکسیژن‌ تراپی

همه چیز درباره‌ی اکسیژن‌ تراپی

یکی از روش‌های موثر جهت مراقبت و تقویت پوست اکسیژن تراپی است و انجام این روش باعث افزایش کلاژن‌سازی در پوست می‌شود. هدف از انجام این روش رساندن اکسیژن و مواد مغذی به لایه‌های بیرونی پوست می‌باشد که این مواد همراه با اکسیژن توسط دستگاهی مخصوص به پوست منتقل می‌شود و نتیجه‌ی این تزریق مواد، شادابی پوست می‌باشد. اگر قصد انجام اکسیژن تراپی را دارید و هنوز درباره‌ی این روش اطلاعات چندانی ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم مطالب این صفحه را تا انتها مطالعه فرمایید تا درباره‌ی اکسیژنتراپی و مزایای این روش درمانی اطلاعات مفیدی کسب کنید.

در اکسیژن تراپی چه موادی استفاده می‌شود؟

در اکسیژن تراپی از عصاره مفید گیاهان، ویتامین‌ها و اکسیژن مواد معدنی استفاده می‌شود و نتیجه‌ی این روش درمانی شادابی پوست و شفافیت آن است همچنین بعد از این روش درمانی پوست شما بسیار نرم و درخشان خواهد شد که این دو مورد نیز از مزایای دیگر اکسیژن تراپی است.

اکسیژن تراپی صورت چیست؟

اکسیژن تراپی یک روش درمانی بسیار مفید است که این روش جهت تغذیه پوست و کلاژن‌سازی انجام می‌شود. در این روش از دستگاه‌ مخصوصی استفاده می‌شود که این دستگاه می‌تواند مولکول‌های غلیظ شده‌ی اکسیژن را به اپیدرم یا همان لایه‌ی خارجی پوست انتقال دهد و در ضمن باید در نظر داشته باشید این اکسیژن انتقال داده شده با برخی ویتامین‌ها، موادمعدنی، موادمغذیضروری و عصاره‌های گیاهی ترکیب شده است.

اکسیژن تراپی در سالن‌های زیبایی

باید بدانید اکسیژن‌ تراپی معمولا توسط یک متخصص زیبایی در سالن‌های ماساژ و زیبایی صورت می‌گیرد و این روش تقریبا یک روش غیر پزشکی است اما بهتر است این روش در کلینیک‌های معتبرانجام شود تا علاوه بر اثرگذاری مثبت آن کلیه‌ی موارد انجام شده زیر نظر پزشک متخصص صورت گیرد.

آیا اکسیژن‌تراپی لازم و ضروری است؟

همانطورکه می‌دانید سلول‌های بدن جهت رشد کردن به اکسیژن نیازمندند و باید بدانید هرمقداراکسیژن به لایه‌های عمیق‌تری وارد شود عملکرد سلول‌های آن بخش مطلوب تر می‌شود به همین دلیل اکسیژن تراپی معمولا توسط متخصصین پوست توصیه می‌شود.

مراحل انجام اکسیژن تراپی پوست

برای انجام اکسیژن تراپی پوست لازم است در ابتدا پوست صورت به خوبی شسته شود سپس سه مرحله‌ی مهم یعنی استفاده از نور، تزریق سرم و ماساژ صورت به ترتیب انجام می‌شود که ما در مطالب زیر این سه مرحله را به طور کامل برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم:

استفاده از نور جهت اکسیژن تراپی

در اولین مرحله جهت رساندن اکسیژن به پوست از نور دستگاه استفاده می‌شود. به این صورت که این دستگاه روی پوست به آرامی حرکت کرده و درد را تسکین می‌دهد.

مرحله‌ی دوم تزریق سرم

در این مرحله از اکسیژن تراپی، سرمی که حاوی هیالورونیک و آنتی اکسیدان‌های ضروری است به پوست تزریق شده و تزریق این مواد سبب رفع چین و چروک‌های صورتمی‌شوند و علاوه بر آن این تزریق بر درخشندگی و سفت شدن پوست نیز تاثیرگذار است.

ماساژ صورت آخرین مرحله از اکسیژن تراپی

بعد از تزریق سرم نوبت به ماساژ صورت می‌رسد. ماساژ صورت با کرم‌ها و لوسیون‌های مخصوص صورت می‌گیرد و نتیجه‌ی آن افزایش جریان خون در زیر پوست است. بهتر است بدانید ماساژ صورت باعث تحریک پوست و رسیدن مواد مغذی به سلول‌های مختلف پوست می‌شود. و گاها هزینه‌های این روش نیز زیاد است.

آیا اکسیژن تراپی با عوارضی دارد؟ این روش درمانی بسیار مفید بوده اما برای افرادی که پوست حساسی دارند گاها خارش، قرمزی و التهاب را به همراه دارد که معمولا این عوامل موقتی بوده و بعد از گذشت چند ساعت از بین می‌رود همچنین در این روش مواد مغذی و اکسیژن به سرعت وارد پوست می‌شود و همین امر در ساعات اولیه باعث تورم بخش‌هایی از صورت می‌شود که این تورم نیز موقتی بوده و بعد از گذشت مدت زمان کمی از بین‌می‌رود.

یکی از نکات مهم در اکسیژن تراپی تزریق هیالورونیک اسید است. این ماده علاوه بر حفظ رطوبت پوست باعث کاهش عوارض اولیه اکسیژن تراپی می‌شود.

مدت زمان هر جلسه اکسیژن تراپی به چه صورت است؟

وابسته به دستگاه استفاده شده در اکسیژن تراپی مدت زمان هرجلسه متفاوت است اما در حالت کلی این روش درمانی بین ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت زمان احتیاج دارد.

در اکسیژن تراپی از چه ترکیباتی استفاده می‌شود؟

  • ترکیبات شفاف‌کننده پوست صورت اعم از ویتامین‌ها و ترکیبات گیاهی
  • هیالورونیک اسید
  • آنتی اکسیدانت‌ها
  • هورمون‌های پپتاید

استفاده از روش اکسیژن تراپی چه مزایایی دارد؟

علاوه بر اینکه این روش درمانی باعث شفافیت و جوانسازی پوست می‌شود دارای ۴ مزیت فوق العاده است که در زیر به این موارد اشاره کرده و در مورد هر یک توضیح می‌دهیم.

اکسیژن تراپی میزان کلاژن سازی را افزایش می دهد

کلاژن نوعی پروتئین است که در صورت کمبود آن پوست بدن شل شده و باعث ایجاد چین و چروک‌ می‌شود. این پروتئین موجب استحکام سلول‌های شده که متاسفانه پس از افزایش سن تولید آن در بدن به شدت کاهش می‌یابد.اکسیژن تراپی روشی است که موجب تحریک سلول‌های بدن می‌شود و در نهایت کلاژن سازی را در پوست افزایش می‌دهد.

آلودگی و سم‌های پوست توسط اکسیژن تراپی دفع می‌شود

همانطور که گفته شد در اکسیژن تراپی مواد مغذی و اکسیژن غلیظ شده وارد بدن می‌شود که این مواد علاوه بر ترمیم و بازسازی سلول‌ها موجب دفع آلودگی‌ها و سم‌های پوست نیز می‌شود.

با اکسیژن تراپی پوست هیدراته می‌شود

هیدراته شدن پوست و خشکی آن یکی از مقدمات آسیب به پوست است. با اکسیژن تراپی می‌توان رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم کرد و از خشکی آن جلوگیری نمود همچنین اکسیژن تراپی باعث تنظیم میزان PHپوست شده و پوست را در مقابل اشعه‌های خورشید حفظ می‌کند.

اکسیژن تراپی موجب صافی و درخشندگی سطح پوست می شود

اکسیژن تراپی سبب حذف لایه‌های مرده سطح پوست شده و نتیجه‌ی این روش ایجاد شفافیت و درخشان‌تر شدن سطح پوست است. در اکسیژن تراپی منافذ بسته‌ی پوست باز می‌شود و لایه‌های مرده پوست جدا می‌گردد و با این‌ روش شادابی به پوست بازمی‌گردد.

اکسیژن تراپی در کلینیک ساعی

آنچه در خصوص اکسیژن تراپی ثابت شده است مشاهده نتیجه‌ی سریع آن است. همچنین این روش دوران نقاهتی نداشته و یک روش مراقبتی مناسب از پوست شماست. کلینیک پوست و مویساعی در این حوزه یکی از کلینیک‌های معتبری است که عموم دغدغه‌های مراجعه‌کنندگان خود را رفع کرده و متخصصان این کلینیک این روش را با بالاترین کیفیت انجام می‌دهند.

اکسیژن تراپی دارای چه مزایایی است؟

  • بازیابی سلولی در بافت پوست و افزایش متابولیسم
  • کاهش افتادگی و چین‌خوردگی پوست صورت
  • ایجاد فرایند سم‌زدایی
  • کاهش تیرگی پوست و بهبود بافت پوست