واکسیناسیون کرونا در خراسان رضوی از ۵۴ درصد گذشت

واکسیناسیون کرونا در خراسان رضوی از ۵۴ درصد گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی قلیان با اشاره به سرعت واکسیناسیون در خراسان رضوی، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال خراسان رضوی دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که تا پیش از آبان ماه، این رقم به بالاتر از ۷۰ درصد خواهد رسید.

وی با بیان این‌که در برخی از شهرستان‌های استان مانند بردسکن، پوشش واکسیناسیون بالا و اکنون تا ۷۰ درصد رسیده است، ادامه داد: بهترین واکسن، در دسترس‌ترین واکسن است و مردم منتظر واکسنی که هنور وارد نشده و موجود نیست نباشند، باید بدانند همه واکسن‌های موجود، ۸۰ درصد ایمنی دارند و در صورت ابتلاء به کرونا از موارد شدید پیشگیری می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه واکسیناسیون مادران باردار نیز از ایتدای شهریورماه در خراسان رضوی آغاز شده است، گفت: کرونا میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان رضوی و کشور را طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۰ به میزان بیش از ۷۰ درصد افزایش داد.

وی اضافه کرد: واکسن‌هراسی در بین مادران باردار علمی نیست و طبق تحقیقات، تزریق واکسن هیچ مشکلی برای جنین و مادر ایجاد نمی‌کند بلکه از خطر مرگ و میر در صورت ابتلاء به کرونا پیشگیری می‌کند.

قلیان افزود: وضعیت بیماری کرونا در کشور در آبان ماه امسال دچار ابهام است و برای پیشگیری از تلفات جانی و اوج‌گیری موج بعدی، باید پوشش واکسیناسیون در بین تمامی گروه‌های هدف فراگیر شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر استان خراسان رضوی از نظر پایین بودن ابتلاء به کرونا شرایط خوبی در کشور دارد، اظهار کرد: سیستان و بلوچستان پایین‌ترین میزان ابتلاء به کرونا را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که خوشبختانه تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی در بین مبتلایان سرپایی، بستری‌شدگان و فوتی‌ها همچنان روند کاهشی دارد، خاطرنشان کرد: تعداد مبتلایان سرپایی کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اوج موج پنجم تا بیش از سه هزار و ۷۵۰ نفر رسید که این میزان اکنون نصف شده است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد بستری شدگان روزانه کرونایی در خراسان رضوی روز گذشته به ۲۳۶ نفر رسید که کاهش قابل توجهی نسبت به هفته گذشته داشته است.

قلیان با بیان این‌که ۳۳۴ بیمار بدحال کرونایی اکنون در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند، گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان نیز به ۱۹ نفر در روز کاهش یافته است که ۱۵ نفر از این تعداد مربوط به شهر مشهد است.

وی افزود: با ادامه روند کاهش تعداد مبتلایان، نتایج مثبت تست‌های کرونا در بیماران بستری به ۳۴ درصد کاهش یافته است در حالی‌که این میزان در موج پنجم بالاتر از ۷۰ درصد بود.

منبع : مهر