واکنش سخنگوی وزارت خارجه به سفر کشتی‌گیران ایران به آمریکا

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به سفر کشتی‌گیران ایران به آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر، روند اعزام آزادکاران منتخب کشورمان به دوبی برای دریافت روادید سفر به آمریکا و برگزاری این دیدار دوستانه در روز ۲۳ بهمن ماه در این کشور، اما و اگرهای فراوانی را بوجود آورده است.

بر این اساس از گوشه و کنار خبرهایی رسیده که متولیان کشتی کشورمان گفته‌اند اگر روادید آزادکاران بصورت گزینشی از سوی آمریکا صادر شود، اعزام به این مسابقه دوستانه لغو خواهد شد.

از سوی دیگر گزارش اخیر «فاکس نیوز» در خصوص اظهارات ضد آمریکایی علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی کشورمان نیز ابهامات زیادی را برای این سفر ایجاد کرده است.

اهمیت این موضوع تا جایی بود که حتی سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اهالی رسانه به آن اشاره کرد و گفت: تیم ملی کشتی ایران به دعوت فدراسیون کشتی آمریکا و در چارچوب مراودات ورزشی عادی این سفر را در دستورکار دارد. سیاسی کردن موضوعاتی که روح ورزشی دارد در تضاد با این موضوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم منتخب کشتی آزاد ایران قرار است روز ۲۳ بهمن در قالب یک مصاف دوستانه در آمریکا با تیم ملی این کشور مبارزه کند؛ مصافی که پیشنهاد آن چندی پیش در حاشیه رقابتهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ از سوی متولیان کشتی آمریکا به فدراسیون کشتی ایران مطرح شد.

منبع : مهر