وزارت نیرو به بحران آب در استان سمنان توجه ویژه داشته باشد

وزارت نیرو به بحران آب در استان سمنان توجه ویژه داشته باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه دی ماه ۱۴۰۱ سمنان در مصلای مسجد امام (ره) با بیان اینکه تلاش‌های خوبی در زمینه تأمین آب استان سمنان صورت گرفته اما همچنان گرفتار بحران کم آبی هستیم، تاکید کرد: مسئولان باید در زمینه رفع مشکل آب سمنان کوشا باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان استانی با معاون اول رئیس جمهور دیدار و جلساتی داشتند که قابل تقدیر است اما امروز در وضعیت بحرانی آب هستیم، افزود: سطح چاه‌های استان به دلیل خشکسالی آنقدر افت داشته که امروز برای حفر یک چاه باید ۳۵۰ متر حفاری کرد و امکان دارد در این عمق هم به آب نرسید و از سوی دیگر این حفاری‌های عمیق خطراتی مثل فرونشست را به دنبال دارد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، آبخیزداری و آبخوان داری و… از راه‌های کنترل منابع آبی است اما اقدام اساسی، انتقال آب محسوب می‌شود، گفت: از مسئولان می‌خواهیم به صورت جدی تر به این موضوع اهتمام داشته باشند.

مطیعی با بیان اینکه از وزیر نیرو می‌خواهیم تا به بحران آب در سمنان توجه ویژه داشته باشد، گفت: ما از چهار نماینده استان سمنان در مجلس نیز می‌خواهیم تا از طرق مختلف پیگیری‌هایی را برای انتقال آب داشته باشند تا اگر وزارت نیرو جواب یک نماینده را نداد دیگران نیز همراه او وارد عمل شود تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

وی در دیگر بخش سخنان خود با اشاره به دسیسه‌های دشمنان و جهاد تبیین، بیان کرد: یکی از نیازهای ما برای اینکه بتوانیم نسل جوان را با خود همراه سازیم، استفاده از ظرفیت‌هایی مانند هنر و رسانه‌ها و… است لیکن تولید محتوای امیدآفرین و نشان دادن عملکرد و دستاوردهای انقلاب می‌تواند در این راه مفید باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه به دنبال بهبود شاخص‌های اقتصادی مانند نرخ تورم است، بیان داشت: البته در کشور مشکلاتی وجود دارد اما دشمنان سعی در بزرگ نمایی آن را دارند. از سوی دیگر دولت سیزدهم در دو زمینه شامل فروش نفت با دیپلماسی بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین خارج ساختن واحدهای راکد از رکود و حمایت از تولید، تمام تلاش خود را می‌کند تا مشکلات رفع شود.

مطیعی به حضور پیکر شش شهید مطهر گمنام در استان سمنان همزمان با ایام فاطمیه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیش از پیش تبیین شود، گفت: شهدا در واقع چراغ‌های هدایت انسان‌ها برای سعادت محسوب می‌شوند.