ویژگی های آب تصفیه شده و سالم چیست؟

ویژگی های آب تصفیه شده و سالم چیست؟

آب لوله کشی شهری سختی بالایی دارد و املاح مضری همچون نیترات و نیتریت که سرطانزا هستند بر اثر آلودگی های آب در لوله کشی شهری یافت میشوند به همین جهت حذف این املاح مضر توسط یک دستگاه تصفیه آب میتواند علاوه بر کاهش آلودگی های آب شرب مصرفی روزانه به افزایش سلامت بدن انسان کمک شایانی نماید.  شهری به طور کلی حذف هدف از تصفیه آب لوله کشی املاح مضر موجود در آب آشامیدنی برای افزایش کیفیت آب آشامیدنی و افزایش سلامت بدن انسان است.. در این مقاله درباره  این که دستگاه تصفیه آب چیست و چگونه کار می کند صحبت خواهیم کرد و مضرات آب آلوده و مزایای خرید آب تصفیه کن را بررسی می کنیم.

دستگاه تصفیه آب چیست؟

دستگاه تصفیه آب توسط فیلتر های مخصوصی که دارد تمام مواد و املاح مضر آب را نظیر رسوبات و مواد شیمیایی و کلر و میکروب ها را تصفیه و دفع می کند و باعث می شود که آب طعم و بو و رنگ بهتری داشته باشد. فیلتر های کربنی و فیلتر اسمز معکوس رایج ترین فیلتر های آب هستند و در هنگام خرید دقت کنید که این فیلتر ها در دستگاه وجود داشته باشد. اغلب دستگاه های آب تصفیه کن معتبر از سیستم اسمز معکوس برخوردار هستند که بین ۶ الی ۸ فیلتر دارند. هر چه تعداد مراحل تصفیه آب بیشتر باشد کیفیت آب خروجی نیز بالاتر خواهد بود.

آب در چرخه ی خود در طبیعت به دلیل ساختار مولکولی متفاوتی که دارد، بسیاری از مواد را در خود حل می کند و آلاینده های زیادی وارد آن می شود. بخش بزرگی از این مواد توسط تصفیه خانه ها پاکسازی و جدا می شوند اما به دلیل حجم زیاد آب ، برخی از این ذرات آلوده از بین نمی روند و قدیمی و فرسوده بودن لوله کشی ها نیز مواد مضری را به آب وارد می کند به همین علت است که آب لوله کشی اغلب کیفیت مناسبی ندارد و مصرف آن برای ما خطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت.در یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس مراحل فیلتر های تصفیه آب به این شکل است که ابتدا رسوبات و مواد جامد آب توسط فیلتر مرحله ی یک یعنی پروپیلن حذف می شوند. این دستگاه ها کیفیت تصفیه آب بهتری دارند هم چنین از نظر تعمیرات و تعویض فیلتر ها نیز بسیار کم هزینه تر می باشند.

فیلتر های تصفیه آب بعد از مدتی به دلیل اشباع از مواد و املاح کارایی خود را ندارند و باید با فیلتر های جدید جایگزین شوند. به همین علت تعویض فیلتر های تصفیه آب یکی از مهم ترین نکات در نگهداری دستگاه است که باعث می شود طول عمر آن افزایش پیدا کند و به دستگاه و پمپ آن آسیبی نرسد و همواره آب خروجی از آن کیفیت مناسبی داشته باشد. سپس در مراحل دوم و سوم فیلتر های کربن پودری و کربن بلاک، مواد شیمیایی و کلر آب از بین می روند و طعم و رنگ آب تا حدود زیادی بهتر می شود. در مرحله ی چهارم فیلتر ممبران به دلیل دارا بودن منافذ بسیار ریز به قطر ۰۰۰۱/۰ میکرون تمام املاح  آب و نیترات و فلزات سنگین و مواد معدنی اضافه ی آن را تصفیه می کند.

در این مرحله است که سختی آب بسیار پایین می آید. فیلتر مرحله پنجم یعنی کربن خطی آبی که وارد مخزن شده است را تصفیه نهایی کرده و آب کاملا زلال و دارای رنگ شفاف و طعمی گوارا خواهد شد. آب به دلیل آن که مواد معدنی خود را توسط ممبران از دست داده است در این مرحله سختی بسیار پایینی دارد. فیلتر مینرال که از سنگ های معدنی تشکیل شده است در مرحله ششم قرار می گیرد تا آب با عبور از آن، مواد معدنی هم چون کلسیم و پتاسیم را در خود حل کند و سختی آن تا حدی افزایش پیدا کند.دستگاه های تصفیه آب در مدل های زیر سینکی و رومیزی در بازار عرضه می شوند که مدل زیر سینکی آن طرفداران بیشتری دارد.

آلاینده های آب شهری

یکی دیگر از مشکلات اصلی آب های لوله کشی کلر است که توسط تصفیه خانه ها به آب اضافه می شود و در آن باقی می ماند. این ماده تنها می تواند میکروب های آب را از بین ببرد و خودش به عنوان یک ماده ی سمی در آب می ماند و باعث مشکلات تنفسی و کلیوی می شود. علاوه بر آن پوسیدگی لوله های قدیمی میکروب های زیادی را وارد کرده و آلودگی آب را دو چندان می کند. به همین دلیل اگر تصفیه خانه ها نیز تمامی مواد مضر آب را از بین ببرند اما هم چنان کلر و رسوبات لوله ها در آن وجود دارد. یکی از مهم ترین موادی که از طریق فعالیت های کشاورزی به آب های زیر زمینی راه پیدا می کند نیترات است. این ماده ی مضر برای کودکان به ویژه خطرات زیادی دارد و باعث می شود که حمل اکسیژن توسط خون در بدن آن ها کاهش یابد و سندروم کودک آبی را به وجود می آورد که پوست او به رنگ آبی در میاید. وجود بیش از حد مواد معدنی مثل کلسیم و پتاسیم و مینزیم می تواند مشکلات کلیوی و قلبی را به وجود آورد و هم چنین فلوراید بیش از حد نیز برای بدن مضر است. این ماده باعث کاهش رشد مغزی کودکان و درد های مفصلی و استخوانی و پوسیدگی دندان ها می شود.

آلودگی آب یکی از مهم ترین معضلات و مشکلات مهم در سراسر دنیاست و بسیاری از مرگ و میر ها در سطح جهان به دلیل مصرف آب آلوده می باشد. آلاینده های آب از مواد، عوامل فیزیکی و مواد معدنی تشکیل می شوند. آفت کش ها و حشره کش ها، پساب های صنایع غذایی، مواد نفتی و شوینده ها آلاینده های آلی آب هستند و کود های شیمیایی و فاضلاب های صنایع، فلزات سنگین و نمک از جمله آلاینده های معدنی آب می باشند. به جز این مواد فعالیت های انسانی، ویروس ها و با کتری ها نیز از دیگر منابع آلوده کننده ی آب می باشند.

مزایای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

فرسودگی زیر ساخت ها و سیستم لوله کشی آب نیز رسوبات زیادی را به آن وارد کرده و خطر ورود میکروب ها به بدن انسان را افزایش می دهد. در بسیاری از مناطق که آب کلر زنی نمی شود و از تانکر ها و چاه های خانگی برای تامین آب استفاده می شود می توان از دستگاه تصفیه آب فرابنفش استفاده کرد. این دستگاه با فیلتر یو وی فرابنفش به راحتی تا ۹۹ درصد میکروب ها و باکتری های آب را از بین می برد.آب تصفیه شده مزایای بسیار زیادی برای سلامتی بدن انسان دارد. انتخاب و تهیه بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند آبی خوش طعم و گوارا با خواص معدنی زیاد برای ما فراهم کند.

با این دستگاه می‌توانیم تا حد زیادی از بیماری ‌های گوارشی، پوستی و کلیوی و عصبی ناشی از مصرف آب آلوده جلوگیری کنیم .در تاسیسات تصفیه خانه شهری از کلر برای ضد عفونی و انگل زدایی آب استفاده می شود که این ماده یکی از عوامل بیماری زای آب لوله کشی می باشد و باید فیلتر شود. دستگاه صفیه آب با فیلتر های مخصوص خود می تواند کلر و هر ماده ی شیمیایی دیگر را در آب از بین ببرد.با تصفیه آب خانگی می توان طعم آب را بهبود دهید و رنگ آن را نیز شفاف کنید. شما می توانید از مزایای آب قلیایی نیز توسط این دستگاه بهره مند شوید. دستگاه تصفیه کننده قلیایی به آب آنتی اکسیدان های فراوانی می دهد.

آب یونیزه باعث قلیایی شدن خون نیز می شود و به سلول های سرطانی امکان رشد و تکثیر نخواهد داد. مصرف آب قلیایی باعث جلوگیری از بیماری دیابت و پوکی استخوان می شود،  برای حفظ و یا کاهش وزن مفید است و از خشکی پوست و ریزش مو نیز جلوگیری می کند. هم چنین با داشتن یک آب تصفیه کن خانگی دیگر نیازی به جوشانیدن آب ندارید تا میکروب های آن را از بین ببرید. آب تصفیه شده توسط این دستگاه کاملا مناسب آشامیدن و پخت و پز می باشد و عاری از هر نوع ماده ی بیماری زاست. یکی از معایب آب لوله کشی طعم و بوی بد آن است که به دلیل مواد شیمیایی و املاح آب می باشد.

در نتیجه باید بگوییم که صرفه جویی در هزینه ها یکی از مهم ترین مزایای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی است.به همین علت است که خرید آب تصفیه کن تایوانی اصل هم یک سرمایه گذاری اقتصادی است و در صرفه جویی هزینه ها به نفع شماست و هم از آسیب به محیط زیست جلوگیری خواهد کرد. خرید این دستگاه برای شما بسیار به صرفه تر می باشد تا این که روزانه چندین بطری آب معدنی با قیمت زیاد تهیه کنید و خطرات زیست محیطی را با مصرف آن ها افزایش دهید. شاید در ابتدا هزینه ی نصب و راه‌اندازی دستگاه تصفیه آب کمی زیاد به نظر برسد، اما با اندیشیدن به مزایای استفاده از این دستگاه‌ هزینه ی خرید آن کاملاً منطقی و ضروری به نظر خواهد رسید.