پارک مینیاتوری اسکو

پارک مینیاتوری اسکو

پارک مینیاتوری اسکو که یک پارک سه بعدی است نخستین پارک مینیاتوری در آذربایجان شرقی و دومین پارک در سطح کشور است. این پارک در اسکو در باغی کوچک به وسعت ۱۰۰۰ متر برای گردشگران و بازدیدکنندگان ایجاد شده است.پارك زيبای مينياتوری سه بعدی محبت عشق زندگی واقع در اسكو روبروی فرمانداری به مديريت و طراحی جناب آقای مهندس سيامك سهرابی و ساخت و رنگ آميزی توسط هنرمند عزيز جناب آقای نورالدين فروع دينی میباشد.دیوارهای پارک مینیاتوری اسکو دیدنی با نقاشی‌های مینیاتوری سه بعدی طراحی شده که در میان آن‌ها ماکت‌های سه بعدی جاذبه‌های تاریخی و باستانی تبریز خودنمایی می‌کنند. تمامی اين پرده ها وكنده كاری ها و تابلوها با سيمان كار شده و هر كدام از آنها دارای معانی و داستان خاص خود هستند.

در این پارک، آثار حجمی و سه بعدی از مشاهیر، جاذبه‌های آذربایجان نظیر روستای کندوان، شهر تبریز قدیم و نمایش حرکات موزون ترکی و کردی با دقت تمام ساخته شده و به نمایش گذاشته شده است. در ساخت این آثار نهایت دقت و ظرافت به کار برده شده است.پرده ها و کنده کاری ها و تابلوها، با سیمان کار شده و هر کدام از آن ها، دارای معانی و داستان خاص خود هستند و در میان آن ها هم، ماکت های سه بعدیِ جاذبه های تاریخی و باستانی تبریز، خودنمایی می کنند.مکانها و آثار فرهنگی تاریخی آذربایجان به صورت سه بعدی نمایش داده شده. بهترین زمان بازدید و بهترین زمان سفر به این منطقه بهار تا اوایل پاییز میباشد.طراح کلی پارک مینیاتوری اسکو آقای زرین کاران است. به گفته وی اتمام این طرح‌ها تقریبا سه سال طول کشیده است.

پارک مینیاتوری اسکو

اسکو از کهن‌ترین شهرهای آذربایجان شرقی و محدود به شهرهای سهند، آذرشهر، مراغه و تبریز است. طبق نظر محققان اسکوی کنونی همان اوشکایای کهن است که در ماخذ آشوری آمده است.مهم‌ترین جاذبه گردشگری شهر اسکو روستای کندوان است که با معماری بی نظیرش از عجایب جهان محسوب می‌شود. روستای گنبرف جاذبهٔ دیگری در اسکواست که به سبب تولید زیاد گل محمدی به سرزمین گل‌های محمدی معروف می باشد.

پارک مینیاتوری اسکو

پارک مینیاتوری اسکو

پارک مینیاتوری اسکو

پارک مینیاتوری اسکو

سیری در ایران