پشت پرده تصمیم اسپالتی برای ترک ناپولی چیست؟

پشت پرده تصمیم اسپالتی برای ترک ناپولی چیست؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شمارش معکوس برای جدایی لوچانو اسپالتی از ناپولی آغاز شده است و با آنچه که مرد ایتالیایی در آخرین نشست خبری‌اش گفت، این جدایی قطعی به نظر می‌رسد. با این حال اینکه چه شد که اسپالتی در چنین فاصله کوتاهی از قهرمانی با ناپولی در سری A تصمیم به ترک این تیم گرفته، برای خیلی‌ها سؤال‌برانگیز بوده است.

طبق گزارش نشریه گاتزتا دلواسپورت؛ ماجرایی که منجر به تصمیم غیرقابل بازگشت اسپالتی برای ترک ناپولی شده، حاصل اتفاقاتی است که از فصل گذشته آغاز شد و تا بعد از قهرمانی آبی‌پوشان ناپل ادامه داشت. نشریه میلانی نوشته است که اسپالتی با وجود رابطه دوستانه‌ای که با بازیکنان و هواداران ناپولی دارد، صرفاً به خاطر کدورت‌هایی که از مالک و رئیس باشگاه، اورلیو دلورنتیس دارد، تصمیم گرفته از قهرمان جدید کالچو جدا شود. آغاز این کدورت‌ها از فصل گذشته و باخت ناپولی برابر امپولی بود که موقعیت شاگردان اسپالتی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان را به خطر انداخت. دلورنتیس که امیدی به احیای تیمش نداشت، حتی با گزینه‌های بالقوه جانشینی اسپالتی مذاکراتی هم داشت اما از آنجایی که ناپولی در نهایت توانست سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند، اسپالتی ابقا شد.

به این ترتیب ناپولی فصل جاری را با اسپالتی آغاز کرد و بهترین پایان ممکن برای این تیم رقم خورد، چرا که بعد از ۳۳ سال قهرمان سری A شد. این دستاورد، پروژه برکناری سرمربی 64 ساله را متنفی و به موجب بند موجود در قراردادش با ناپلی‌ها، دلورنتیس این قرارداد را به صورت یک‌طرفه تمدید کرد بدون آنکه به اسپالتی اطلاع دهد و نظر او را بپرسد که این حرکت او خود منشأ جنجال شد. اسپالتی از اینکه دلورنتیس به او به چشم یک کارمند ساده مانند دیگر کارمندان باشگاهش نگاه کرده، نه فردی که او را به بالاترین افتخار ممکن در فوتبال ایتالیا رسانده است به شدت ناراحت شده و با توجه به دلخوری‌هایی که قبل از این از رئیس خود داشت، تصمیم گرفته که به همکاری خود با ناپلی‌ها پایان دهد.

در هر حال، جدایی اسپالتی از ناپولی حتمی به نظر می‌رسد و احتمالاً او یک سال به استراحت خواهد پرداخت. دلورنتیس هم از میان گزینه‌های موجود شامل آنتونیو کونته، لوئیس انریکه، یولیان ناگلسمان و … باید یکی را انتخاب کند.

انتهای پیام/