پلیس کاتالونیا دست مدیران پیشین بارسلونا را رو کرد؛ افشای جزئیات قرارداد بازیکنان!

پلیس کاتالونیا دست مدیران پیشین بارسلونا را رو کرد؛ افشای جزئیات قرارداد بازیکنان!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیونی «کادنا سِر» اسپانیا خبر داد که در تحقیقات صورت گرفته توسط پلیس ایالت کاتالونیا شواهدی پیدا شده که بین مدیران سابق بارسلونا، یعنی اسکار گرائو (مدیرکل سابق) و رومن گومس پونتی (رئیس حقوقی سابق باشگاه)، مکالماتی به قصد افشای قراردادهای فوتبالیست‌های این تیم صورت گرفته است، از جمله جرارد پیکه و لیونل مسی که هر دو این باشگاه را ترک کرده‌اند. این افشای جزئیات قرارداد بازیکنان به خودی خود به‌عنوان «افشای اسرار» یک جرم است، اما هنوز مشخص نیست که آیا این موضوع پیگرد قانونی خواهد داشت یا خیر، چون این تحقیقات پلیس کاتالونیا در مورد پرونده «بارسا گیت» بوده، نه در مورد پرونده افشای قراردادها.

هیئت مدیره سابق بارسلونا در حال حاضر توسط پلیس ایالت کاتالونیا در پرونده فساد مالی معروف به «بارسا گیت» تحت تحقیق هستند. آنها در ماه سپتامبر سال 2020 از سوی پلیس متهم به کسب منافع فردی از عقد قراردادهای تجاری به نمایندگی از باشگاه بارسلونا متهم و در ادامه بازداشت شدند. طبق گزارش‌های منتشرشده، خوسپ ماریا بارتومئو و همکاران او در زمان ریاست بارتومئو بر باشگاه بارسلونا با عقد قراردادی یک میلیون یورویی، یک مؤسسه رسانه‌ای را مأمور کرده‌ بودند تا در شبکه‌های اجتماعی اقدامات آنها برای این باشگاه را مثبت و انتقاداتی که از سوی برخی اعضای فعلی و سابق باشگاه از عملکرد هیئت مدیره باشگاه صورت گرفت را کم‌اهمیت جلوه دهند.

این آخرین جزئیات رسوایی است که از دوران ریاست خوسپ ماریا بارتومئو در باشگاه بارسلونا به دست آمده است، تا جایی که بسیاری از او به‌عنوان بدترین رئیس تاریخ این باشگاه یاد می‌کنند. در بسیاری از موارد، به نظر می‌رسید تصمیم‌گیری‌های او و اقداماتش خلاف منافع باشگاه بارسلونا بوده است و در این مورد شواهدی وجود دارد.

انتهای پیام/