پورشیب شایسته کسب مدال بود/ سطح مسابقات کاراته وان بالا بود

پورشیب شایسته کسب مدال بود/ سطح مسابقات کاراته وان بالا بود

حسن روحانی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: رقابت‌های مسکو با فاصله زمانی مناسب تا رقابت‌های قهرمانی جهان و با استقبال خوبی از سوی کشورهای مختلف برگزار شد که شاهد مبارزات سطح بالایی بودیم. کاراته کاهای ۵۰ کشور به مدت سه روی به رقابت پرداختند و غیر از چند قهرمان جهان، تقریباً تمامی کاراته کاهای صاحب نام در این رقابت‌ها به روی تاتامی رفتند و در کل سطح فنی قابل قبولی داشت.

وی افزود: نکته‌ای که توجه من و حاضرین در مسکو را جلب کرد، کیفیت برگزاری مسابقات بود. در هیچ کدام از تورنمنت‌های کاراته وان پیش از این چنین نظمی ندیده بودم. سالن مسابقات به خوبی مهیای میزبانی ار کاراته کاهای برتر دنیا شده بود، نحوه برگزاری، زمانبندی، ترانسفر ورزشکاران و… همه چیز خوب و عالی بود.

مربی تیم ملی کاراته با اشاره به مبارزات پورشیب گفت: سرگروه تیم ملی مبارزات خوبی به نمایش گذاشت. در سه مبارزه نخست عالی و نسبت به رقبا سرتر بود. به واقع او شایسته کسب مدال بود. ولی روی دو اشتباه فردی نتیجه تغییر کرد. این میدان فرصت خوبی بود تا با شناخت بیشتر از خود، مهیای حضور در میدان‌های بعدی شود. پورشیب فرصت مناسبی دارد تا در تمرینات درون اردویی نقاط ضعفی که اینجا داشت را رفع کرده در رقابت‌های جهانی و آسیایی به میدان برود.

روحانی در خصوص داوری این رقابت‌ها هم گفت: معتقدم سطح قضاوت‌ها نسبت به کاراته کاهای حاضر و کیفیت برگزاری پایین‌تر بود. از میان داوران برتر دنیا تعداد معدودی حضور داشتند و در قضاوت‌ها اشتباهاتی دیده شد. در مبارزه رده بندی پورشیب داوران حداقل دو امتیاز او را ندادند. البته قصد توجیه ندارم و در بالا هم اشاره‌ای به داوری نکردم، ولی مسابقاتی با این سطح فنی نیازمند داورانی در کلاس جهانی است.

وی در پایان گفت: بعد از بازگشت به تهران، پورشیب چند روزی مهلت استراحت دارد و از روز ۱۶ مهرماه و طبق برنام به اردو اضافه خواهیم شد و ان شالله آماده می‌شویم تا با برگزاری رقابتهای انتخابی، ترکیب نهایی را برای حضور در رقابتهای جهانی معرفی کنیم.

منبع : مهر