چرا تحصیل در ایتالیا

چرا تحصیل در ایتالیا

آیا تا به حال به تحصیل در کشوری فکر کرده اید که می توانید تقریباً همه چیز مانند اسکی، سواحل، و شاید شگفت انگیزترین مکان های تاریخی و خلاقیت های هنری در اروپا را داشته باشید؟
ایتالیا با وجود شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. آزمون imat راه ورود شما به دانشگاه های پزشکی ایتالیاست.
آیا اغلب فکر می کردید که می خواهید مهارت های زبانی خود را بیشتر کنید و فقط با همه به زبان انگلیسی صحبت نکنید؟ فقط به جایی می روید که باید یاد بگیرید به زبان محلی صحبت کنید؟ خوب پس، شما باید به دنبال گزینه تحصیل در ایتالیا باشید! می توانید در اسرع وقت در آزمون پزشکی ایتالیا شرکت نمایید.
ایتالیا از دیرباز کانونی برای دانشجویان بین‌المللی بوده است و سالانه ده‌ها هزار نفر برای تحصیل در مدارس برجسته مانند Fondazione Alma Mater، مدرسه بازرگانی رم، دانشگاه آزاد Bozen Bolzan، دانشگاه پارما، دانشگاه تریست، دانشگاه سیه نا ، به این شبه جزیره زیبا می‌آیند.
در رتبه‌بندی مجله دانشگاهی از برترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور برای دانشجویان ایالات متحده، ایتالیا با پشت سر گذاشتن اسپانیا، فرانسه، آلمان، ایرلند، چین، استرالیا، کاستاریکا و ژاپن، در جایگاه دوم پس از بریتانیا قرار گرفت. در واقع، بیش از ده درصد از دانشجویان آمریکایی که در سال ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸ در خارج از کشور تحصیل کرده اند، این کار را در ایتالیا انجام داده اند.
ایتالیایی نه تنها زبان رسمی ایتالیاست، بلکه زبان رسمی بخش هایی از سوئیس نیز می باشد. ایتالیایی همچنین زبان رسمی اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا است.
ایتالیایی که به‌عنوان رمانتیک‌ترین زبان در بین زبان‌های عاشقانه معرفی می‌شود، زبانی است که هم برای فرهنگ و هم برای لذت بردن، مورد مطالعه‌ترین زبان جهان است. با توجه به فرهنگ و تاریخ غنی ایتالیا، ایتالیایی یک زبان ارزشمند برای دوستداران تاریخ هنر، ادبیات، باستان شناسی، فلسفه، موسیقی، غذا، مد و طراحی و غیره است. اگر امیدوارید در یکی از این زمینه ها کار کنید، تسلط به زبان ایتالیایی می تواند یک نقطه فروش عمده برای کارفرمایان باشد.
ایتالیایی به‌عنوان سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا و هشتمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی، به لطف بازار صادراتی پررونق و سرمایه‌گذاری تجاری قوی، زبان مهمی برای تجارت است. به این دلایل و دلایل دیگر، گزارش شورای بریتانیا برای زبان‌های آینده، ایتالیایی را در میان ده زبان مهم‌تر برای بریتانیا برای دو دهه آینده قرار داد.
وقتی به ایتالیا فکر می کنیم، اغلب به هنر، مد، طراحی و فرهنگ فکر می کنیم و دلیل خوبی هم داریم. ایتالیا ادعای بسیاری از مشهورترین برندهای مد و طراحی جهان را دارد که سابقه پیشروی در هنر و معماری به قرن ها قبل برمی گردد. تحصیل در ایتالیا به ویژه در این زمینه ها قوی است، با بسیاری از مدارس برتر طراحی و مد در این کشور، از جمله IED، Istituto Europeo di Design، که مدارسی در میلان، کالیاری، کومو، فلورانس، رم، تورین و ونیز دارد.
با این حال، سیستم آموزش عالی با کیفیت بالا در ایتالیا با سابقه ای غنی از نوآوری و تحقیق قوی است. به عنوان مثال، اخیراً دانشجویان دانشگاه بولونیا به ساخت ماهواره ای کمک کردند که تصاویری از زمین، برای اندازه گیری تشعشعات را برای ماموریت های فضایی آینده می گیرد. و در سال‌های اخیر دانشگاه‌های ایتالیا در زمینه‌های تغییرات آب و هوایی، نجوم، چرخه سلولی، حفاظت از دلفین‌ها، فناوری سلول‌های خورشیدی، درمان سرطان و غیره درگیر کار و تحقیق حیاتی بوده‌اند. در هر در رشته و هر زمینه ای که می خواهید تحصیل کنید، ایتالیا یک مقصد عالی است.
بسیاری از بزرگترین متفکران جهان ایتالیایی بودند، از جمله همه از لئوناردو داوینچی و گالیله گالیله تا الساندرو ولتا و انریکو فرمی.
در اینجا برخی از بهترین ۱۰ دلیل برای انتخاب ایتالیا به عنوان محل تحصیل بین المللی خود آورده شده است:

۱.تعداد زیادی از دانشگاه های برتر با محیط بین المللی چشمگیر


ایتالیا نه تنها به دلیل فضای چندفرهنگی ، یک مکان تحصیلی بین المللی محبوب است، بلکه این کشور به دلیل وجود چندین دانشگاه دولتی و خصوصی برتر از شهرت و جایگاه بالایی برخوردار است.
دانشگاه بولونیا یک موسسه معتبر است که منشاء سیستم آموزش عالی کنونی غرب را به عنوان قدیمی ترین دانشگاه در اروپا نشان می دهد. علاوه بر این، بولونیا در لیست برترین شهرهای اروپایی است که از بیشترین تعداد دانشجویان اراسموس استقبال می کنند. این دانشگاه یکی از دانشگاههایی است که در آزمون آیمت ، جزو دانشگاههای محبوب دسته بندی می شود.
بسیاری از دانشگاه های دولتی با کیفیت دیگر در ایتالیا موجود هستند، مانند:

  • دانشگاه پلی تکنیک میلان
  • دانشگاه پلی تکنیک تورینو
  • دانشگاه سی ینا
  • دانشگاه پاویا
  • دانشگاه پادوآ

۲.ایتالیا مقصدی مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی است

ایتالیا یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی است که در آن می توانید در خارج از کشور تحصیل کنید و هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی را نیز شامل می شود.
متوسط شهریه برای همه نوع مدرک: ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو در سال
میانگین هزینه های زندگی: ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه برای مسکن، غذا، حمل و نقل و تفریح
گران ترین شهرها: رم، میلان و بولونیا
شهرهای ارزانتر: پیزا، پادوآ یا تورین
همچنین می توانید بورسیه Studyportals را بررسی کنید تا در زمینه تامین مالی تحصیل خود در ایتالیا کمک بگیرید.

۳.راه های آسان و ارزان برای سفر


ایتالیا به شما این امکان را می دهد که با اتوبوس یا قطار فقط با پرداخت چند یورو بپرید و از هوای سرد و مه آلود میلانو یا از آشفتگی بولونیا به برخی از زیباترین سواحل جهان فرار کنید.
تقریباً هر شهر بزرگی با ۸۷ فرودگاه کاملاً به کشورهای اروپایی و غیر اروپایی متصل است. شما می توانید به راحتی با قطار سفر کنید، تمام شهرهای بزرگ ایتالیا با ۷۷ ایستگاه راه آهن (اصلی) به هم متصل هستند. این امر زندگی را برای بسیاری از دانش آموزانی که سفر با ماشین یا هواپیما را دوست ندارند آسان می کند.

۴.کشوری پر از شگفتی ها


در حالی که شما از وضعیت دانشجویی بین المللی در ایتالیا لذت می برید، واقعا شرم آور است که از امتیاز زندگی در نزدیکی بسیاری از سایت های میراث جهانی یونسکو استفاده نکنید. بله، ایتالیا با شمارش ۵۱ مکان میراثی که در مورد گذشته فرهنگی و تاریخی ایتالیا صحبت می کنند، هر کشوری را شکست می دهد.
از نزدیک تصور کنید که چگونه گلادیاتورها در کولوسئوم جنگیدند، در حالی که برج پیزا را در دست گرفته اند، عکس می گیرند، در خیابان ها و کانال های ونیز گم می شوند و مرکز مذهب کاتولیک در شهر واتیکان را کشف می کنند. کمی تاریخ و جغرافیای ایتالیا را بیاموزید و از پمپئی و کوه وزوویوس دیدن کنید.

۵.غذاهای منحصر بفرد با طعمی تکرار نشدنی


ایتالیایی ها به خاطر پیتزا معروف هستند. مطمئنا، شما می توانید در هر کجای دنیا پیتزا بخورید، اما فقط می توانید “پیتزا واقعی” را در ایتالیا پیدا کنید. مطمئن نیستم کسی این ماده راز را کشف کرده باشد، اما حقیقت این است که باید آن را بچشید تا خود را متقاعد کنید که منحصر به فرد است. پیتزا در ایتالیا نیز تصفیه‌شده‌تر است، بنابراین انتظار نداشته باشید که روی آن تعداد زیادی تاپینگ ببینید و حتی فکر نکنید که مواد عجیبی روی آن پیدا خواهید کرد!
در مورد ماکارونی، شما می توانید آنها را در هر اندازه و شکلی میل کنید، کاواتلی، راویولی، اورکیت، تالیاتل و … اکثر رستوران ها ماکارونی خانگی سرو می کنند.

۶.شب زنده داری شهر در ایتالیا نعمت است


در مقایسه با کشورهای دیگر در قسمت جنوبی اروپا، زندگی در ایتالیا در اواخر عصر شروع و پایان می یابد. ساعت ۸ شب خیابان ها پر از زندگی است، و گاهی اوقات این زمانی است که زندگی تازه شروع می شود. در بسیاری دیگر از شهرهای اروپایی، ساعت ۶ بعد از ظهر، شهر به نظر می رسد که ناگهان خاموش شده است. دیگر کسی در اطراف نیست و محیط واقعاً ما را به افسردگی سوق می داد. قطعا این اتفاق در ایتالیا نمی افتد!
در یک شهر دانشگاهی ایتالیا، پیاده‌روی در ساعت ۹ یا ۱۰ شب، به‌ویژه در فصل بهار، تابستان و پاییز، باعث می‌شود که احساس کنید «در جمع خوبی» هستید، همیشه در محاصره مردم هستید. در قسمت جنوبی اکثر مغازه ها ساعت ۲۰:۳۰ تعطیل هستند. و این زندگی را برای دانش‌آموزانی که همیشه فراموش می‌کنند قبل از تعطیلی غذا دریافت کنند، آسان‌تر می‌کند.

۷.آنقدر مدارک تحصیل به انگلیسی وجود دارد که نمی دانید چه چیزی را انتخاب کنید


در ایتالیا، می توانید یک برنامه تحصیلی مناسب در هر زمینه ای که تصور کنید، از هنر گرفته تا علوم کامپیوتر، که بسیاری از آنها به زبان انگلیسی تدریس می شوند، پیدا کنید. در اینجا چند گزینه وجود دارد که می توانید محبوب ترین برنامه های تحصیلی که به زبان انگلیسی تدریس می شود را بسته به دانشگاه انتخابی خود در نظر بگیرید:


روابط بین الملل در ایتالیا
MBA در ایتالیا
مهندسی برق در ایتالیا
علوم کامپیوتر در ایتالیا
معماری در ایتالیا
طراحی مد در ایتالیا


برای تکمیل موفقیت آمیز یک مدرک باید حدود ۲۰ امتحان را بگذرانید (حدود هشت امتحان در هر سال تحصیلی) و اکثر آنها امتحانات شفاهی هستند. در برخی از رشته های تخصصی مانند پزشکی یا مهندسی، شما باید ۴۰ یا ۵۰ آزمون را بگذرانید.
امتحانات شفاهی زندگی را برای بسیاری از دانش آموزان آسان تر می کند، اما اگر خجالتی هستید ممکن است با این نوع امتحان کمی احساس ناراحتی کنید. اما تطبیق با این نوع امتحانات تمرین خوبی برای توسعه توانایی های ارتباطی شماست.

۸.مراسم مضحک فارغ التحصیلی


در ایتالیا، دانشجویان فارغ التحصیل باید یک مراسم خنده دار مضحک را پشت سر بگذارند. پس از مراسم رسمی، دانش‌آموزان لباس‌های مسخره (معمولا یک پوشک غول‌پیکر، دامن هولا یا کلاه خنده‌دار) می‌پوشند، روی نیمکت می‌نشینند و منتظر می‌شوند تا همسالان و خانواده‌شان آن‌ها را با سس کچاپ، تخم‌مرغ یا سایر مواد غذایی پر کنند. دانش‌آموزان همچنین پوسترهایی را به نمایش می‌گذارند که حکایتی شرم‌آور از همکارانشان را نشان می‌دهند.

۹.احاطه شده توسط هنر، معماری و مد


به خصوص دانشجویانی که ایتالیا را برای تحصیل در رشته هایی مانند هنر، معماری یا مد انتخاب کرده اند، هرگز از تصمیم خود پشیمان نخواهند شد. حتی اگر برای مطالعه هر چیز دیگری به ایتالیا آمده اید، مطمئناً از این ویژگی های نمادین فرهنگ ایتالیایی قدردانی خواهید کرد.
ایتالیا زادگاه هنر رنسانس است، در هر کجای ایتالیا که بروید، چیزی جز شگفتی های معماری که در آزمون زمان ایستاده اند، نخواهید دید و در مورد مد، چه چیز دیگری برای گفتن وجود دارد؟ این یک واقعیت شناخته شده است که ایتالیایی ها کمدهای شیک و تیز هستند و آن را مدیون چندین برند و خانه معروف مد هستند.

۱۰.مکانی عالی با امکان تحصیل رایگان


دانشگاه های ایتالیا بورسیه های گوناگونی را ارائه می دهند که به دانشجویان کارشناسی ارشد امکان تحصیل رایگان در ایتالیا را می دهد. دانشجویان بین المللی با دریافت این جوایز می توانند مدرک کارشناسی ارشد رایگان در ایتالیا را در دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه بوکونی و دانشگاه پادووا دریافت کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در ایتالیا می توانید از طریق آکادمی آریانا مشاوره آزمون IMAT دریافت نمایید.