چرا تراست ولت تتر ندارد؟ + آموزش اضافه کردن تتر به تراست ولت

چرا تراست ولت تتر ندارد؟ + آموزش اضافه کردن تتر به تراست ولت

چرا در تراست ولت تتر نیست؟ این سوالی است که ممکن است برای شما نیز هنگام استفاده از کیف پول محبوب تراست ولت (Trust Wallet) پیش آید. مقداری تتر خریداری کرده و قصد انتقال آن‌ها به تراست ولت خود را داشته باشید، ولی تتر به‌صورت پیش‌فرض در تراست ولت شما وجود نداشته باشد! یا مقداری تتر به تراست ولت خود واریز کرده باشید، ولی هنگام باز کردن کیف پول آن را در لیست توکن‌ها مشاهده نکنید!! جای هیچ نگرانی نیست. در این مرحله تنها باید تتر را به تراست ولت اضافه کنید تا بتوانید کار انتقال دارائی‌هایتان را انجام دهید.

در ادامه این مطلب، نحوه اضافه کردن توکن تتر روی شبکه‌های مختلف و همین‌طور انتقال تتر خریداری شده از صرافی‌های مختلف به کیف پول تراست ولت را آموزش خواهیم داد. اگر دنبال پاسخ سوال «چرا تراست ولت تتر ندارد؟» خود هستید، با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

چرا در تراست ولت تتر نیست؟

در اکثر کیف پول‌های کریپتو، شاهد آن هستیم که پس از نصب و راه‌اندازی کیف پول تنها تعداد معدودی از ارزهای دیجیتال و شبکه‌ها به‌صورت پیش‌فرض در دسترس هستند. تتر نیز جزو این دسته است و ممکن است در برخی کیف پول‌ها کلاً وجود نداشته باشد، یا در برخی کیف پول‌ها شبکه‌ای که مد نظر شما است قابل دسترسی نباشد.

به‌عنوان مثال، همان‌طور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، تنها دو نوع تتر مبتنی بر بستر اتریوم (Ethereum) و ترون (Tron) در صفحه نخست تراست ولت در دسترس است و خبری از تترهای دیگر نیست:

این در حالی است که تتر از شبکه‌های متعددی برای صدور استفاده می‌کند:

  • اومنی (Omni)
  • اتریوم (Ethereum)
  • سولانا (Solana)
  • ترون (Tron)
  • آلگورند (Algorand)
  • ایاس (EOS)
  • پالیگان (Polygon)
  • بایننس چین (BNB Chain)
  • آوالانچ (Avalanche)
  • بیت‌کوین کش (Bitcoin Cash) و …

شما اگر یک نهنگ تتر روی شبکه اومنی هم باشید، به دلیل عدم نمایش تتر اومنی یا بر بستر بیت‌کوین این دارایی در کیف پول‌تان نمایش داده نمی‌شود.

همین موضوع هم ممکن است برای تریدرهای تازه‌کار و مبتدی که به تازگی کیف پول تراست ولت خود را راه‌اندازی کرده‌اند استرس‌زا باشد؛ چه هنگام بررسی موجودی کیف پول و چه هنگام انتقال ارز خریداری شده از صرافی‌ها به آن.

با این حال، هیچ مشکلی وجود ندارد و شما می‌توانید به‌راحتی با استفاده از چند مرحله ساده، تتر یا هر ارز دیجیتال دیگری را روی شبکه‌ای که در نظر دارید، داخل کیف پول تراست ولت فعال کرده و با استفاده از آن نقل و انتقالات رمز ارزی خود را انجام دهید.

نحوه اضافه کردن تتر به تراست ولت

برای اضافه کردن تتر به تراست ولت روی هر شبکه‌ای که در نظر دارید، لازم است چند مرحله ساده که در ادامه عنوان می‌کنیم را دنبال کنید:

  • وارد صفحه اصلی کیف پول تراست ولت خود شوید
  • در همان صفحه از طریق اسکرول به پایین صفحه بروید
  • روی دکمه Manage Crypto کلیک کنید تا توکن‌های قابل اضافه شدن را برایتان بیاورد

همان‌طور که در تصویر فوق نیز قابل مشاهده است، تنها تعداد انگشت‌شماری از توکن‌ها فعال هستند. با فعال‌سازی تیک هر یک از توکن‌های دیگر می‌توانید آن‌ها را نیز به تراست ولت خود اضافه کنید. برای اضافه کردن تتر:

  • در قسمت Search عبارت USDT را تایپ کنید تا همه توکن‌های تتر را برایتان بیاورد
  • هر یک از تترهای موجود بر اساس شبکه صدور را که می‌خواهید فعال کنید
چجوری تتر رو توی تراست ولت اضافه کنم؟

به همین راحتی، تتری که قصد انتقال آن را دارید که می‌خواهید موجودی آن در صفحه نخست تراست ولت برایتان نمایش داده شود، اضافه می‌شود. با برگشت به صفحه نخست می‌توانید تترهای اضافه شده به تراست ولت را نیز مشاهده کنید.

همان‌طور که در تصویر سمت راست پایین نیز مشاهده می‌کنید، اکنون برای انتقال تترهای خریداری شده از صرافی‌ها، در ابتدای لیست توکن‌ها تترهایی که فعال کرده‌اید نمایش داده خواهند شد. با این اوصاف، خیلی راحت می‌توانید آن‌ها را انتخاب کرده و انتقال تتری خود را انجام دهید.

هشدار برای تازه‌کارها

بسیار خوب! تا این بخش از مقاله در مورد دلیل عدم وجود یا نمایش تتر در تراست ولت به‌صورت پیش‌فرض توضیح داده و فرایند اضافه کردن تتر روی شبکه مورد نظر به این کیف پول را نیز آموزش دادیم.

اما یک نکته بسیار مهم در مورد نقل و انتقالات تتر – یا هر ارز دیجیتال دیگری – به تراست ولت باقی می‌ماند که ذکر آن به‌ویژه برای تازه‌کارها خالی از لطف نیست.

نکته این‌جا است که شما باید مراقب باشید چه کیف پولی را به تراست ولت‌تان متصل می‌کنید! در حال حاضر، پلتفرم‌هایی که ارائه دهنده تتر یا دیگر ارزهای دیجیتال هستند بسیار زیادند و شما باید مراقب کلاهبرداری‌های پلتفرم‌های تقلبی باشید تا از دارایی و اطلاعات فردی خود محافظت کنید.

سه پلتفرم پیشنهادی که می‌توانید برای خرید تتر و انتقال امن آن به کیف پول تراست ولت خود روی آن‌ها حساب باز کنید، به همراه نشانی وب‌سایت‌شان به شرح زیر هستند:

  • صرافی تترلند
  • صرافی همتاپی
  • شرکت ایرانیکارت

البته که توصیه نهایی ما استفاده از صرافی همتاپی به عنوان انتخاب نهایی است. اما چرا؟ به خاطر کارمزد کمتر و تمرکز روی ارزهای اصلی مثل تتر و بیت کوین به جای تمرکز روی شت کوین‌ها.

جمع‌بندی

یکی از سوالات و چالش‌هایی که شاید برای بسیاری از کاربران تازه‌کار کیف پول محبوب تراست ولت (Trust Wallet) بعد از نصب و راه‌اندازی آن پیش بیاید، این است که «چرا در تراست ولت تتر نیست»؟ در اغلب موارد، در تراست ولت و بسیاری از دیگر کیف پول‌های کریپتو، تنها تعداد معدودی از توکن‌ها یا شبکه‌های صدور آن‌ها به‌صورت پیش‌فرض وجود دارند. از آن‌جا که تتر جزو ارزهای محبوب و پرکاربرد است، در صورت عدم وجود این ارز در تراست ولت ممکن است مشاهده موجودی آن با مشکل روبه‌رو شده یا انتقال تترهای خریداری شده از صرافی‌ها به تراست ولت دردسرساز شود.

اما اصلاً جای نگرانی نیست! شما می‌توانید طی چند مرحله ساده، ارز دیجیتال تتر را روی هر شبکه‌ای که مد نظرتان است به تراست ولت خود اضافه کنید. برای این منظور، م‌ی‌توانید از دستورالعملی که در متن مقاله به‌صورت گام‌به‌گام و تصویری آورده‌ایم استفاده کنید.

سوالات متداول

۱. چرا در تراست ولت تتر نیست؟

در اغلب موارد، در تراست ولت و بسیاری از دیگر کیف پول‌های کریپتو، تنها تعداد معدودی از توکن‌ها یا شبکه‌های صدور آن‌ها به‌صورت پیش‌فرض وجود دارند. با این حال جای نگرانی نیست و در صورت نبودن تتر در تراست ولت می‌توانید آن را اضافه کنید.

۲. چگونه تتر را به تراست ولت اضافه کنیم؟

برای اضافه کردن تتر به تراست ولت، کافی است طبق مراحلی که در متن مقاله توضیح داده شده است، روی Manage Crypto کلیک کرده و از لیست موجود، عبارت USDT را سرچ و تترهای مورد نظرتان را بر اساس شبکه انتقال فعال کنید.

۳. از کدام صرافی‌ها تتر بخریم تا برای انتقال به تراست ولت قابل اعتماد باشد؟

سعی کنید صرافی‌ها و پلتفرم‌هایی را برای خرید تتر یا هر ارز دیجیتال دیگر و اتصال به تراست ولت انتخاب کنید که ایمن و قابل اعتماد باشند. پلتفرم‌هایی از قبیل:

  • تترلند
  • همتاپی
  • ایرانیکارت