چگونه افراد عادی میتوانند از معاملات نفت خام درآمد ارزی کسب کنند؟

چگونه افراد عادی میتوانند از معاملات نفت خام درآمد ارزی کسب کنند؟

چگونه افراد عادی میتوانند از معاملات نفت خام درآمد ارزی کسب کنند؟

خیلی از افراد واقعا نمیدانند که میتوانند به راحتی از معاملات جهانی نفت خام و سایر انرژی های ارزشمند کسب درآمد دلاری داشته باشند. در این مقاله ضمن بررسی معاملات نفت، عوامل موثر در تغییرات قیمت نفت خام، توضیحاتی در مورد نحوه ورود به این بازار جذاب و سودده را توضیح میدهیم. بسیاری از شما میتوانید با چند ساعت آموزش به راحتی در این بازار معامله کنید و درآمد دلاری بالایی داشته باشید.

برای ورود با معاملات نفت حتما باید در یک بروکر حساب معاملاتی باز کنید. برای مثال بروکر کپیتال اکستند که یکی از معتبرترین کارگزاری های معاملات در بازارهای جهانی به شمار میرود گزینه مناسبی است زیرا برای کاربران ایرانی هم مانند بسیاری از ملیت های دیگر، وب سایت اختصاصی با پشتیبانی زبان فارسی راه اندازی کرده و شرایط برداشت و واریز متنوعی را برای کاربران ایرانی در نظر گرفته است. در صورتیکه تمایل دارید در مورد کپیتال اکستند اطلاعات جامعی بدست آورید می توانید به وب سایت این شرکت به آدرس capitalxtend.com/fa مراجعه نمایید. البته برای ورود باید از vpn استفاده کنید.

کارگزاری کپیتال اکستند ضمن ایجاد بستری برای معاملات فارکس، شرایط ویژه ای برای معاملات طلا، نفت و ارزهای دیجیتال فراهم نموده است و شما میتوانید انواع حساب های معاملاتی را افتتاح کنید. از حساب آزمایشی گرفته که نیازی به واریز وجه ندارد تا حساب های معاملاتی حرفه ای برای تریدرهای باتجربه!

با ثبت نام در کپیتال اکستند تا ۳۰۰ دلار پاداش سرمایه گذاری دریافت کنید!

معاملات نفت چیست؟

معاملات نفت خرید و فروش انواع نفت و دارایی های مرتبط با نفت با هدف کسب سود است. از آنجایی که نفت یک منبع محدود است، قیمت آن می تواند به دلیل تغییرات عرضه و تقاضا شاهد نوسانات گسترده باشد. این نوسان باعث محبوبیت فوق العاده آن در بین معامله گران می شود.

می‌توانید از CFD برای معامله بر اساس قیمت نقدی نفت یا قیمت قراردادهای آتی نفت یا اختیار معامله استفاده کنید، بدون اینکه نیازی به مالکیت نفت واقعی داشته باشید.

سه راه برای تجارت نفت وجود دارد:

۱. قیمت نقدی نفت چقدر است؟

قیمت‌های نقطه‌ای نفت نشان‌دهنده هزینه خرید یا فروش فوری نفت یا «در محل» – به‌جای تاریخ معینی در آینده است. در حالی که قیمت‌های آتی منعکس‌کننده این است که بازارها معتقدند نفت در آینده چقدر ارزش دارد، قیمت‌های نقدی نشان می‌دهند که در حال حاضر چقدر ارزش دارد.

۲. قراردادهای آتی نفت چیست؟

قراردادهای آتی نفت قراردادهایی هستند که در آن شما توافق می کنید مقداری نفت را با قیمت تعیین شده در تاریخ معین مبادله کنید. این قراردادها در بورس معامله می شوند و منعکس کننده تقاضا برای انواع مختلف نفت هستند. قراردادهای آتی نفت یک روش متداول خرید و فروش نفت است و شما را قادر می‌سازد تا  افزایش و کاهش قیمت ها را پیش بینی کنید.

معاملات آتی نفت

شرکت‌ها از قراردادهای آتی استفاده می‌کنند تا قیمت مناسبی برای نفت پرداخت کنند و در برابر تغییرات نامطلوب قیمت‌ها سرمایه خود را محافظت کنند. با این حال، آنها در میان معامله‌گران سوداگرانه نیز محبوب هستند، زیرا نیازی به تحویل بشکه‌های نفت نیست – اگرچه باید قرارداد را انجام دهید، این می‌تواند از طریق تسویه نقدی باشد.

دو نوع پرطرفدار نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) هستند که به ترتیب در بورس بین قاره ای (ICE) و بورس کالای نیویورک (NYMEX) معامله می شوند. آنها به عنوان معیاری برای قیمت جهانی نفت استفاده می شوند.

۳. قرارداد اختیار معامله نفت چیست؟

اختیار معامله نفت مشابه قرارداد آتی است، اما در صورت عدم تمایل، هیچ تعهدی برای معامله وجود ندارد. آنها به شما این حق را می دهند که در تاریخ انقضای تعیین شده مقداری نفت را با قیمت تعیین شده بخرید یا بفروشید، اما شما مجبور نخواهید بود از اختیار خود استفاده کنید.

بدانید چه چیزی قیمت نفت را به تغییر میدهد

قیمت نفت در درجه اول توسط رابطه بین عرضه و تقاضا حرکت می کند. زمانی که تقاضا برای نفت بیشتر از عرضه باشد، قیمت نفت افزایش خواهد یافت. اما اگر تقاضا کاهش یابد و عرضه به بازار سرازیر شود، قیمت نفت کاهش خواهد یافت.

عوامل موثر در قیمت معاملات نفت خام

عوامل زیادی وجود دارند که می توانند بر عرضه و تقاضای نفت تأثیر بگذارند، ما در زیر به چهار مورد از رایج ترین آنها نگاهی انداخته ایم.

تاثیر اوپک

کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سهم بزرگی از عرضه جهانی نفت را تولید می کنند. این گروه سطوح تولید را برای پاسخگویی به تقاضای جهانی تعیین می کند و می تواند با افزایش و کاهش تولید بر قیمت نفت تأثیر بگذارد.

در طول همه‌گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰، اوپک و متحدانش توافق کردند که نرخ تولید را برای تثبیت قیمت‌ها کاهش دهند. اما اختلاف نظر با روسیه – یک کشور غیراوپک اما صادرکننده بزرگ – باعث کاهش شدید قیمت نفت شد.

عملکرد اقتصاد جهانی

در دوره های رشد اقتصادی، تقاضا برای نفت برای رفع نیازهای صنایعی مانند انرژی، حمل و نقل، تولید و دارو افزایش می یابد. اگر تقاضا بیشتر از عرضه باشد، قیمت نفت افزایش خواهد یافت.

با این حال، اگر اقتصاد در دوره رکود باشد، تقاضا برای نفت کاهش می یابد و در صورت ادامه تولید منجر به کاهش قیمت نفت می شود.

معامله گران نفت اغلب از انتشار داده های اقتصادی برای درک سلامت یک اقتصاد – مانند آمار تولید ناخالص داخلی و اشتغال استفاده می کنند.

ذخیره سازی نفت

زمانی که تقاضا برای نفت با شکست مواجه شود اما تولید ادامه یابد، نفت مازادی وجود خواهد داشت که به انبارها منتقل می شود. اما محدودیت‌هایی برای مقدار نفت قابل ذخیره‌سازی وجود دارد. با پر شدن این مخازن، نگرانی در مورد نفت مازاد بر قیمت‌های بازار تأثیر خواهد گذاشت.

به عنوان مثال، در آوریل ۲۰۲۰، نگرانی معامله گران در مورد تشدید ظرفیت ذخیره سازی نفت در بحبوحه ویروس کرونا باعث شد که معاملات آتی نفت خام به شدت کاهش یابد. در مقطعی قیمت نفت برای اولین بار منفی شد.

فشار برای منابع انرژی جایگزین

همانطور که تغییرات آب و هوایی به یکی از مباحث اصلی گفتگوهای جهانی تبدیل شده، شرکت های انرژی به طور فزاینده ای تحت فشار قرار می گیرند تا راه های جدیدی برای تولید برق بیابند. حرکت به سمت منابع جایگزین – مانند انرژی خورشیدی، باد و برق آبی – می تواند تقاضا برای نفت را کاهش دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد معاملات نفت، طلا و فارکس میتوانید به وب سایت کپیتال اکستند مراجعه کنید. همچنین کانال پشتیبانی و اطلاع رسانی این بروکر در تلگرام با آیدی capitalxtend_farsi اماده پشتیبانی شماست.