چگونه بادمجان سریع رشد می کند؟

چگونه بادمجان سریع رشد می کند؟

قد بادمجان ها ۱۸ تا ۳۶ اینچ و عرض آن ۲۴ تا ۳۶ اینچ است. هر گیاه ۳ تا ۴ میوه رشد یافته تولید می کند که وزن هر کدام به ۲ پوند می رسد. با توجه به قیمت بادمجان دلمه ای می توان دریافت روال تولید آسان تری نسبت به سایر گونه های بادمجان دارد.

بادمجان ها برای رسیدن به برداشت به یک فصل رشد طولانی ۱۰۰ تا ۱۴۰ روز گرم با دمای هوا به طور مداوم بین ۷۰ تا ۹۰ درجه فارنهایت (۲۱ تا ۳۲ درجه سانتیگراد) نیاز دارند.

بادمجان بهتر است در داخل خانه شروع شود و بعداً در باغ کاشته شود. بادمجان را ۶ تا ۸ هفته قبل از آخرین تاریخ یخبندان یا زمانی که قصد دارید گیاهان را در باغچه قرار دهید، در داخل خانه بکارید.

نهال ها را زودتر از ۲ تا ۳ هفته پس از آخرین یخبندان در بهار به باغ منتقل کنید.بادمجان هایی که خیلی زود کاشته شده اند رشد نمی کنند.عملکرد بادمجان: ۱ تا ۲ بادمجان برای هر عضو خانوار بکارید.

بهترین مکان برای رشد بادمجان کجا است؟

بادمجان ها را در مکانی آفتابی بکارید. ده ساعت نور خورشید در روز برای بهترین رشد ضروری است.

بادمجان ها در خاک لومی یا خاک لومی شنی که غنی از مواد آلی و دارای زهکشی مناسب هستند، بهترین رشد را دارند. رشد خوب بادمجان موجب می شود تا قیمت روز بادمجان افزایش پیدا کند.

 کمپوست قدیمی یا مخلوط کاشت ارگانیک تجاری را قبل از کاشت به بسترهای کاشت اضافه کنید و خاک را به عمق ۱۲ اینچ (۳۰ سانتی متر) برگردانید.

بادمجان ها pH خاک ۵.۵ تا ۶.۸ را ترجیح می دهند. برای اطلاع از PH خاک قبل از آبکاری آزمایش خاک انجام دهید.خاک را قبل از کاشت با قرار دادن پلاستیک سیاه روی بسترهای کاشت به مدت دو هفته گرم کنید.

نحوه ی صحیح آبیاری بادمجان

بادمجان ها برای اطمینان از بهترین و سریع ترین رشد به خاکی مرطوب نیاز دارند. اجازه ندهید خاک خشک شود و بیش از حد آبیاری نکنید. جالب است بدانید قیمت بادمجان قلمی صادراتی با توجه شرایط رشد و پرورش بادمجان در حال نوسان می باشد.

پس از انتقال نهال به باغ، آبیاری قطره ای یا شلنگ خیساندن را در محل قرار دهید. هر هفته حداقل ۱ اینچ آب به گیاهان بدهید.

رطوبت نامناسب خاک می تواند باعث بدشکل شدن میوه ها شود.پس از گرم شدن خاک تا دمای ۷۰ درجه فارنهایت (۲۱ درجه سانتیگراد)، اطراف بادمجان ها را مالچ پاشی کنید تا رطوبت خاک حفظ شود و علف های هرز از بین بروند.

گیاهان را در اوایل صبح در یک روز آفتابی آبیاری کنید.از آبیاری سربار که می تواند گیاهان را مستعد ابتلا به بیماری های قارچی کند، خودداری کنید.

در اواخر تابستان هر یا دو روز خاک را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خاک خشک نمی شود. انگشت اشاره خود را در خاک فرو کنید. اگر خشک شد، گیاهان را آبیاری کنید.طعم تلخ اغلب نتیجه استرس آبی گیاهان است.