کاردیف سیتی به دنبال دریافت غرامت 110 میلیون یوریی از نانت پس از مرگ سالا

کاردیف سیتی به دنبال دریافت غرامت 110 میلیون یوریی از نانت پس از مرگ سالا

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه فوتبال کاردیف سیتی ولز می‌خواهد 110 میلیون یورو از نانت فرانسه بابت غرامت پس از مرگ امیلیانو سالا، مهاجم این تیم که در سانحه هوایی جان باخت، دریافت کند.

هواپیمای شخصی امیلیانو سالا ۱۹ ژانویه ۲۰۱۹ در مسیر فرانسه به انگلیس برای پیوستن از نانت به تیم فوتبال کاردیف سیتی سقوط کرد و این بازیکن آرژانتینی درگذشت.

در سپتامبر ۲۰۱۹، کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به کاردیف سیتی دستور داد ۶ میلیون یورو پیش‌پرداخت به نانت برای انتقال سالا بپردازد. باشگاه ولزی با این موضوع مخالفت کرد و در ماه نوامبر به دادگاه حکمیت ورزشی (CAS) درخواست تجدید نظر داد، دادگاهی که در آگوست 2022 حکم داد که در زمان مرگ سالا، انتقال او از نانت به کاردیف سیتی انجام شده است و بنابراین باید مورد احترام قرار گیرد. در ماه دسامبر، فیفا کاردیف را از ثبت نام بازیکنان تازه وارد محروم کرد. در ژانویه مشخص شد که کاردیف سیتی نخستین قسط انتقال سالا را به نانت پرداخت کرده است.

از سویی در 12 می، کاردیف سیتی به دادگاه شهر نانت درخواستی را مبنی بر دریافت 100 میلیون یورو به اضافه سود از باشگاه فرانسوی در رابطه با از دست دادن درآمد پس از مرگ امیلیانو سالا ارائه داد. 22 ژوئن نمایندگان “نانت” باید در دادگاه حاضر شوند.

انتهای پیام/