کاظمی‌پور: با رشته‌های زیرزمینی که سلامت بانوان را به خطر می‌اندازد برخورد می‌شود

کاظمی‌پور: با رشته‌های زیرزمینی که سلامت بانوان را به خطر می‌اندازد برخورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان درباره فعالیت بانوان در رشته‌های متعلق به فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اظهار داشت: انگیزه فعالیت بانوان در رشته‌های ذیل فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام با دو هدف پرورش مربیان تخصصی بدنساز در رشته‌های ورزشی که در حال حاضر در سطح جامعه ورزش بانوان کشور فعال هستند و همچنین به منظور استفاده از جامعه عمومی مخاطب بانوان از امکانات و سالن‌های امن بدنسازی برای ارتقای سطح سلامتی در دستور کار معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته و ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در سه ماهی که به‌عنوان معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان حضور دارم، گزارش‌های مبتنی بر فعالیت برخی رشته‌های غیرمجاز و زیرزمینی و به تبع آن بروز رفتارهای پرخطر، مصرف و تزریق مکمل‌های غیرمجاز دریافت کردم که خطر جدی را در راستای حفظ سلامت بانوان ایجاد کرده است. همین مسئله عاملی شد تا مجوز فعالیت‌های رشته‌هایی که بانوان در ذیل فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام در آن فعال هستند، به منظور حفظ صیانت از حریم بانوان، مورد بررسی قرار گیرد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در ادوار گذشته درخواست‌هایی مبنی بر فعالیت این رشته‌ها مطرح شد، اما متأسفانه روند کامل و نهایی صدور مجوز کتبی و قطعی در شورای ساماندهی رشته‌های ورزشی، اتفاق نیفتاده بود. بنابراین مقرر شد فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام در روزهای آینده، شرح کاملی از چارچوب فعالیت در سطح ملی، پوشش مصوب، رعایت مسائل فرهنگی و اجتماعی و چارچوب‌های حضور بین‌المللی جهت آغاز مراحل تصویب و ابلاغ، ارائه کند.

کاظمی‌پور گفت: چون مجوز کتبی و قطعی درباره فعالیت‌ها وجود نداشت، مقرر شد که فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، به صورت موقت فعالیت‌های بانوان را متوقف کند تا پس از بررسی‌های تخصصی، رشته‌های مصوب را به صورت قانونی ابلاغ و در مورد رشته‌هایی هم که به صورت غیرقانونی و زیرزمینی، سلامت بانوان کشور را در معرض خطر قرار می‌دهند، اقدام قانونی توسط مراجع ذیصلاح صورت پذیرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم