کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان شهرآرا افتتاح شد

کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان شهرآرا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اکرم رجایی با بیان اینکه به مناسبت هفته کتاب، برنامه‌های مختلفی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه پیش‌بینی شده است، گفت: یکی از این برنامه‌ها افتتاح کتابخانه تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان است.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ تهران افزود: این کتابخانه در سرای محله شهرآرا با وسعت ۷۰ مترمربع با امکانات متعدد، وسایل مختلف و فضایی با رنگ‌های شاد آماده و پذیرای کودکان است.

وی با اشاره به ظرفیت بیش از ۱۰۰ جلد کتاب در کتابخانه شهرآرا گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته علاوه بر امکان فضای مطالعه، ظرفیت اجرای برنامه‌های قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی، نمایش کودکان و نوجوانان در این کتابخانه فراهم شده است.

رجایی پویش اهدای کتاب را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ترویج فرهنگ اهدای کتاب، اهدای دانایی و غنی سازی کتابخانه های محلات، پویش نذر و اهدای کتاب اجرا می‌شود و شهروندان می‌توانند با اهدای کتاب، در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش مؤثر ایفا کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ به برگزاری مسابقات کتابخوانی اشاره کرد و گفت: این مسابقات برگرفته از کتاب‌های ترگل و رهبر نوجوان در چند بخش، تصویرسازی داستان کوتاه، نقد کتاب، خلاصه کوتاه از داستان کتاب و…. پیش بینی شده است.

منبع : مهر