کرونا ۵ قربانی از یزد گرفت

کرونا ۵ قربانی از یزد گرفت

ابراهیم سلمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ۷۷۶ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۳۴ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۱۵ نفر در بیمارستان های استان بستری و ۲۱۹ نفر در منزل دوران نقاهت را طی می کنند.

سلمانی با اشاره به شناسایی موارد جدید بستری در بیمارستان های استان افزود: سه بیمار در اردکان، دو بیمار در میبد و ۱۰ بیمار در شهر یزد شناسایی شده اند.

وی با اشاره به فوت پنج یزدی در شبانه روز گذشته ادامه داد: متاسفانه یک بیمار مبتلا به کرونا در شهر اردکان و چهار بیمار در شهر یزد قربانی کووید -۱۹ شدند.

سلمانی گفت: از ابتدای همه گیری کرونا در استان تاکنون، از ۲۴۹ هزار و ۵۴۹ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۵ هزار و ۱۴۸ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه از ابتدای همه گیری کرونا در استان، ۲ هزار و ۲۲۲ یزدی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: در حال حاضر ۳۸۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می کنند.

منبع : مهر