کسب و کار آجر من را ثروتمند کرد

کسب و کار آجر من را ثروتمند کرد

اگر میخواهیم موفق شویم مهم ترین و سخت ترین کارهایمان را به عنوان اولین کار خودمانقرار دهیم تا زودتر به هدفمان برسیم. من با این تکنیک در کوتاه ترین مدت در حوزه آجرنسوز ثروت بالایی بدست آوردم. حال میخواهم چند نمونه را به شما معرفی کنم.

آجر نسوز مشکی

آجر نما امروزه در سبک ها و رنگ های مختلفی تولید می شود که هرکدام از آنها مشخصات مختص به خود را دارند. آجر نسوز مشکی یکی از انواع آجر نماها است که امروزه طرفداران زیادی دارد و در ابعاد مختلفی تولید می شود. عمده کاربرد این آجر برای نمای خارجی ساختمان است اما برای بخش های خاصی در فضای داخلی هم کاربرد دارد.آجر مشکی به دلیل رنگ و ظاهری که دارند سبک متفاوتی را ایجاد کرده و در سازه هایی با سبک مدرن و هم سنتی استفاده می شود. استفاده از آجر مشکی در نمای ساختمان باعث ایجاد فضایی با اقتدار شده و جلوه خاصی به ظاهر بنا می دهد. آجرهای مشکی در طیف های مختلف مشکی نظیر مشکی کم رنگ، مشکی تیره و دودی تولید می شوند. میزان تیره بودن آجر مشکی به دلیل وجود منگنز در مواد سازنده آن است و افزایش و کاهش منگنز باعث تغییر طیف رنگ مشکی می شود.استفاده از سنگ هایی با طرح و رنگ متفاوت هم در کنار آجرهای نسوز مشکی کاربردی و زیبا است. آجر مشکی در برابر حرارت های زیاد، آتش سوزی و رطوبت بسیار مقاوم است.

آجر نسوز مربعی

صنایع برای اینکه کیفیت آجر نسوز مربعی را بهبود دهند مواد معدنی را به بدنه آجر اضافه نمودند. از جمله این مواد معدنی آهن و کلسیم هستند که برای ایجاد مولیت و سیلیمینیت به بدنه آجر اضاف گردید. امروزه آجرهای نسوز فرآیند و مقیاس درجه بندی خاصی برای تعیین ویژگی ها و کاربردها به اشتراک می گذارند. خاک رس و سایر مواد باید به دمایی برسند که آنها را با هم ذوب کند که پختن نامیده می شود. در این شرایط یک توده جامد از مواد با حرارت و فشار بدون ذوب شدن آن تا نقطه مایع شدن تشکیل می شود که ویژگی نسوز دارد.اغلب آجرهای نسوز ساخته شده از خاک رس حاوی سیلیس و آلومینا هستند. برای افزایش مقاومت آجرهای نسوز در بالاترین درجه حرارت از آلومینای بیشتری استفاده می کنند تا آجرنسوز بتواند ۳۰۰۰ درجه فارنهایت دما را تحمل کند.خاک چینی خواص فیزیکی و شیمیایی آجر را در درجه حرارت های بالا حفظ نموده و حالتی پایدار به آن می بخشد. همین مقاومت حرارتی ایده آل امکان استفاده از آجر در کوره ها و پاتیل ها را فراهم می کند. در ساخت آجرنسوز از خاک چینی استفاده می شود. این خاک از کانی های نسوز معدنی تشکیل شده که نقش مهمی در افزایش مقاومت آجر ایفا می کنند.

آجر نسوز صخره ای

آجر نسوز صخره ای از جمله آجرهایی است که این روزها مورد استقبال فراوان از طرف سازندگان و معماران قرار گرفته، زیرا زیبایی، کارایی و تنوع رنگ این محصول بسیار بهتر از آجرهای معمولی است.آجرنسوز از مواد نسوزی که مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته و خواص فیزیکی و شیمیایی خود را در درجه حرارت بالا حفظ می کنند ساخته می شود.این محصول از نوعی آجر با ساختار مولکولی ظریف، منظم و متراکم است و همین ساختار باعث شده از توان لازم در دماهای بالا برخوردار باشد.