کسب ۲ طلا و ۲ نقره در اولین روز رقابتهای قایقرانی آسیا

کسب ۲ طلا و ۲ نقره در اولین روز رقابتهای قایقرانی آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات قایقرانی آب‌های آرام قهرمانی زیر ۲۳ سال و جوانان و پاراکانو آسیا از صبح امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه در سمرقند ازبکستان آغاز شد.

ملی‌پوشان کشورمان در رقابت‌های مختلف به مصاف رقیبان رفتند که حاصل آن در مسابقات صبح امروز کسب ۲ مدال طلا و ۲ نقره بود.

در گروه دوم کایاک یکنفره ۱۰۰۰ متر زیر ۲۳ سال عباس حسینی در رقابت با حریفانی از قرقیزستان، قزاقستان، هند و هنگ‌کنگ با زمان ۳:۴۷.۶۲۹ دقیقه در جایگاه دوم ایستاد و مستقیماً به فینال راه یافت.

در گروه دوم کایاک دونفره ۱۰۰۰ متر جوانان داریوش محمدی و علیرضا خمسه با رقبایی از قزاقستان، چین تایپه، تایلند و هنگ‌کنگ با زمان ۳:۳۵.۰۹۴ دقیقه در جایگاه نخست قرار گرفتند و به فینال صعود کردند.

در اولین رقابت فینال نیز ترنم اکبرزاده در کایاک یکنفره ۱۰۰۰ متر جوانان در رقابت با حریفانی از هند، ازبکستان، قرقیزستان، تایلند و قزاقستان پس از قایقران ازبکستان با زمان ۴:۲۷.۱۶۵ دقیقه در جایگاه دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد.

شهلا بهروزی‌راد در KL۳ ۵۰۰ متر بانوان در رقابت با حریفانی از قزاقستان، دو حریف از هند و ازبکستان با زمان ۲:۲۲.۴۵۸ دقیقه در جایگاه نخست ایستاد و صاحب مدال طلا شد. در این رقابت نمایندگان ازبکستان و قزاقستان دوم و سوم شدند.

مائده شورگشتی در کانوی یکنفره ۵۰۰ متر بانوان در رقابت با حریفانی از قزاقستان، هند، تاجیکستان، تایلند و ازبکستان با زمان ۲:۲۰۷۵۶ دقیقه پس از نماینده کشور میزبان دوم شد و مدال نقره کسب کرد. در این رقابت نماینده تایلند سوم شد.

الناز شفیعیان و تانیا کارگرپور در کایاک دونفره ۵۰۰ متر بانوان در رقابت با حریفانی از تاجیکستان، هند، قزاقستان، تایلند و ازبکستان با زمان ۱:۴۸.۴۸۵ دقیقه بر سکوی آسیا ایستادند و صاحب مدال طلا شدند. در این رقابت پاروزنان تایلند و ازبکستان دوم و سوم شدند.

مسعود قیصری در گروه دوم KL۳ مردان با زمان ۲:۰۶.۵۲۱ دقیقه در جایگاه نخست ایستاد و مستقیماً به فینال راه پیدا کرد.

عباس حسینی در گروه اول مقدماتی کایاک یکنفره ۵۰۰ متر مردان در رقابت با حریفانی از قرقیزستان، قزاقستان، هنگ‌کنگ، چین تایپه و تایلند با زمان ۱:۴۹.۹۷۴ دقیقه در جایگاه چهارم قرار گرفت و راهی نیمه نهایی شد.

این رقابت‌ها بعدازظهر امروز در سمرقند ازبکستان ادامه پیدا خواهد کرد.