کشف ۲۸ دستگاه ماینر قاچاق در تهران نو/  دستگیری سارقان مسافرنما

کشف ۲۸ دستگاه ماینر قاچاق در تهران نو/ دستگیری سارقان مسافرنما

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف ۷۰ میلیاردی کالای قاچاق در تهران

سرهنگ علی ولی پور گودرزی توضیح داد: در اجرای طرح ضربتی ساماندهی انبارهای نگهداری کالا، مشخص شد تعدادی از مالکان انبارها، با تهیه کالای قاچاق و استفاده از خودروهای شوتی، کالا تهیه شده را در انبارهای کالا دپو و پس از گذشت مدتی بدون اینکه این کالا در سامانه مربوط ثبت شده باشد به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: با تلاش مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس، ۱۲ انبار محل دپوی کالای قاچاق شناسایی و نتیجه تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی منعکس شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بیان داشت: پس از هماهنگی‌های قضائی هفته گذشته از انبارهای شناسایی شده بازدید و ۳ میلیون و ۷۶۸ هزار نخ سیگار، ۲۰ هزار و ۸۴۴ عدد انواع ظروف غذاخوری، ۳ هزار و ۴۴۳ قلم انواع لوازم بهداشتی، ۵۸۱ رول توری گالوانیزه، ۴۵۰ عدد چمدان مسافرتی، ۶۷۸ بسته پوشک بچه، ۳۵ دستگاه ماینر، یک دستگاه موتورسیکلت کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در مجموع ۵۵ هزار کالای قاچاق کشف شد افزود: در بازدیدها علاوه بر کشف کالای قاچاق ۴۰ کیسه آرد دولتی نیز کشف شد.

سرهنگ گودرزی گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۷۰ میلیارد ریال اعلام و در این عملیات، ۱۳ متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو توقیف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اضافه کرد: ترویج فرهنگ مصرف کالای خارجی باعث نابودی هویت و استقلال ملی است لذا شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

 کشف ۲۸ دستگاه ماینر قاچاق در تهران نو/  دستگیری سارقان مسافرنما

کشف ۲۸ دستگاه ماینر قاچاق

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: واحد عملیات کلانتری ۱۲۸ تهران نو در راستای شناسایی و حذف نقاط آلوده و جرم خیز، با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز در کارگاهی در محله تهران نو مطلع شدند.

وی افزود: با تکمیل تحقیقات و پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از این مکان ۲۸ دستگاه ماینر، استخراج ارز قاچاق کشف و مالک کارگاه به تهیه ماینرهای قاچاق و استخراج ارز دیجیتال اعتراف کرد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال بر آورد کرده اند و پس از تکمیل تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از ۵ کیلو تریاک

سرهنگ ارسلان قاسم زاده اظهار داشت: در پی افزایش توزیع مواد در سطح حوزه کلانتری نعمت آباد به ویژه در پارک‌ها و بوستان‌ها مراتب در دستور کار مأموران کلانتری این محل قرار گرفت و تحقیقات را شروع کردند.

وی افزود: در تحقیقات پلیسی و رصدهای اطلاعاتی هویت و مخفیگاه فروشنده اصلی شناسایی و پس از اخذ مجوز قضائی روز گذشته تیمی از مأموران عملیات کلانتری به مخفیگاه متهم اعزام شدند.

معاون هماهنگ کننده پیشگیری تهران با اشاره اینکه متهم قبل از دستگیری از مخفیگاهش متواری می‌شود، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم ۵ کیلو ۱۰۰ گرم تریاک، بسته بندی شده کشف و به کلانتری انتقال یافت.

سرهنگ قاسم زاده در پایان خاطرنشان کرد: دستگیری متهم فراری در دستورکار قراردارد.

 کشف ۲۸ دستگاه ماینر قاچاق در تهران نو/  دستگیری سارقان مسافرنما

دستگیری سارقان مسافرنما

سرهنگ دوستعلی جلیلیان بیان داشت: ساعت ۱۶:۰۰ بیست و هشتم فروردین ماه تیم عملیات کلانتری دولت اباد در حال گشت زنی در محدوده بلوار قدس به راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی پراید مشکوک و برای بررسی موضوع در یک عملیات پلیسی خودرو را متوقف و متهمان که زن و مرد جوانی بودند دستگیر کردند.

وی عنوان کرد: در بررسی‌های تخصصی انجام شده سرقتی بودن خودرو محرز و متهمان به همراه خودروی مسروقه به کلانتری انتقال یافتند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد متهمان خودروی مذکور را روز گذشته از شهر مشهد به قصد تهران کرایه و پس از ورودی به شهر تهران در محله نامجو به بهانه‌ای راننده را از اتومبیل پیاده و در یک لحظه خودرو را سرقت و از محل متواری می‌شوند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی مالک خودرو شناسایی و متهمان برای کشف سایر جرایم احتمالی در اختیار پلیس این فرماندهی قرار دارند.

منبع : مهر