کوهیان: ذوب آهن برای فینالیست شدن یک تیم مدعی را حذف کرد

کوهیان: ذوب آهن برای فینالیست شدن یک تیم مدعی را حذف کرد

ه گزارش خبرنگار مهر، تیم ذوب آهن اولین تیمی بود که سهمیه حضور در فینال فصل جاری مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور را به دست آورد. این تیم طی سه دیدار متوالی برابر نظم آوران سیرجان از مرحله نیمه نهایی صعود کرد و فینالیست شد.

سرمربی تیم ذوب آهن می گوید درست است که دیدارهای تیمش برابر نظم آوران به بازی چهارم و پنجم کشیده نشد اما سه دیدار برگزار شده بسیار سخت و نفس گیر بود و انرژی زیادی از بازیکنانش گرفت، وی تاکید دارد رقابت فینال برابر شهرداری گرگان هم سنگین خواهد بود به خصوص با ویژگی هایی که این تیم دارد.

فرزاد کوهیان درگفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه پرونده مرحله نیمه نهایی اگرچه زود اما سخت برای ذوب آهن بسته شد، گفت: بازیکنان نظم آوران سیرجان نسبت به ابتدای فصل خیلی بهتر و هماهنگ تر عمل می کردند. این تیم کادر فنی خوبی هم دارد و واقعا مانند یک مدعی در دیدارها حاضر می شد طوریکه سه دیدار سخت و نفس گیر را برابر ای این تیم برگزار کردیم اما تمرکزی که روی عملکردمان داشتیم کمک حال بود.

وی ادامه داد: هر سه بازی برابر نظم آوران خیلی نزدیک پیگیری شد. در بازی سوم از تجربه دو بازی اول خیلی استفاده کردیم. البته منظورم این نیست که نتیجه این بازی را خیلی راحت از آن خود کردیم اما شناختی که طی دو بازی متوالی از ویژگی های نظم آوران به دست آوردیم در بازی سوم خیلی زیاد کمک حال شد.

«شما تاکید دارید که نظم آوران یک تیم مدعی بود و رقابت های سنگینی با این تیم داشتید اما نتیجه به دست آمده و پیروزی در سه دیدار متوالی گویای این است که به حال ذوب آهن ویژگی های برتری نسبت به حریف داشته است»، سرمربی تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان در واکنش به این موضوع گفت: نظم آوران تیمی است که مهرام را از مسابقات حذف کرد و همین مسئله گویای قدرت و اعتبار این تیم است. در رقابت نزدیکی هم که نظم آوران و ذوب آهن داشتند، شکی نیست اما شاید یک جاهایی توپ های ما بهتر منجر به گل شد، یک جاهایی هم تمرکز بیشتری روی بازی داشتیم که باعث شد نتایج را از آن خود کنیم.

وی تاکید کرد: در کل هماهنگی میان بازیکنان و روحیه جنگندگی که دارند فاکتورهای تعیین کننده در موفقیت ذوب آهن به حساب می آید.

سرمربی تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان در مورد نظم آوران و ویژگی های این تیم نیز گفت: نظم آوران کادر فنی خوبی دارد، بازیکن خارجی شماره ۶ این تیم خیلی خطرناک بود. در کل دو بازیکن خارجی که نظم آوران دارد جزو بهترین بازیکنان خارجی لیگ برتر هستند. بازیکنان ایرانی نظم آوران خیلی خوب با این دو بازیکن خارجی هماهنگ هستند. در کل نظم آوران تیم یکدست و خوبی در لیگ برتر است.

کوهیان همچنین در مورد برگزاری مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ برتر به صورت ۳ از ۵ گفت: با این شیوه برگزاری مسابقات در این دو مرحله کاملا موافقم چون باعث می شود دخالت شانس در تعیین تیم های برتر دور شود و رقابت ها منصفانه تر برگزار شود.

وی در مورد شهرداری گرگان که حریف تیمش در مرحله نهایی لیگ برتر است نیز خاطرنشان کرد: شهرداری گرگان مجموعه ای کامل است، کادر فنی توانایی دارد و بازیکنان خوبی هم در اختیار دارد. شهرداری گرگان یک تیم کاملا مدعی در این فصل است. بنابراین بازی سختی با این تیم خواهیم داشت.

سرمربی تیم ذوب آهن که تیمش در مرحله مقدماتی لیگ برتر از مجموع دو دیدار برابر شهرداری گرگان صاحب یک برد و یک باخت شد، گفت: البته دیدارهای فینال با شهرداری گرگان سخت تر خواهد بود چون حساسیت آن بیشتر است. اصلا هم نتیجه این دیدارها قابل پیش بینی نیست اما در کل فکر می کنم تمزکر و بازی حساب شده در مجموع دیدارهای فینال می تواند بیشتر از هر فاکتور دیگری کمک حال ما باشد.

منبع : مهر