گردهمایی روسای هیات‌های استانی شطرنج برای بررسی استعفای رئیس

گردهمایی روسای هیات‌های استانی شطرنج برای بررسی استعفای رئیس

حسن تامینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همچنان مصمم به کناره گیری از ریاست فدراسیون شطرنج است، گفت: موضوع استعفایم را اولین بار با روسای هیات های استانی مطرح کردم. به همین منظور قرار است این موضوع در نشستی با حضور آنها مطرح شود تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه این نشست حکم مجمع عمومی فدراسیون را ندارد، خاطرنشان کرد: چند هفته پیش مجمع فوق العاده فدراسیون را به صورت آنلاین برگزار کنیم. قرار بود مجمع عمومی فدراسیون هم تا پیش از پایان سال به صورت حضوری برگزار شود اما با اتفاقات اخیر و درگیری مسئولان وزارت ورزش احتمالا این مجمع به سال آینده موکول می شود. بنابراین نشستی که از آن صحبت می شود حکم مجمع را ندارد. صرفا یک گردهمایی خانوادگی است به منظور مطرح کردن برخی مسائل مرتبط با شطرنج که مهمترین آن استعفای بنده است.

رئیس فدراسیون شطرنج تاکید کرد: اعضای مجمع برای تصدی فدراسیون رای بالایی به من دادند. بنابراین برایم اهمیت دارد که برای رفتن هم نظر و رای آنها را داشته باشم. البته طی این مدت دوستان لطف داشتند و به صورت شفاهی با تصمیم بنده مخالفت داشتند اما تصمیمم جدی است. فقط منتظر هستم نشستی با روسا داشته باشم بعد موضوع را به صورت رسمی به وزارت ورزش هم اعلام کنم.

رئیس فدراسیون شطرنج در مورد زمان برگزاری این نشست گفت: تلاش مان این است که پنجشنبه پیش رو این نشست را برگزار کنیم اما اگر به هر دلیلی انجام شود پنجشنبه هفته آینده حتما نشست را برگزار می کنیم.

تامینی تصریح کرد: برای حضور در فدراسیون ماموریت هایی داشتم که انجام شده است. تقریبا طی ماه های اخیر تمام اعزام ها به سرانجام رسید، مسابقات و برنامه های مصوب در تقویم اجرا شد. به زودی لیگ هم برگزار می شد. فدراسیون هم بدهی ندارد. در واقع کار انجام نداده ای ندارم که بخواهم به خاطر آن رفتنم را به تعویق بیندازم.