گندم تولیدی از ماهشهر خارج نمی‌شود/ دست دلالان را کوتاه می‌کنیم

گندم تولیدی از ماهشهر خارج نمی‌شود/ دست دلالان را کوتاه می‌کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون بندری شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای کشاورزی شهرستان ماهشهر با اشاره به افزایش برداشت محصول در سال جدید اظهار کرد: با عنایت پروردگار، همکاری و هم افزایی مسئولان و دست‌اندرکاران امر بخش کشاورزی شاهد افزایش محصول و خرید گندم در سطح شهرستان بندر ماهشهر در سال جاری باشیم.

وی ادامه داد: دولت با افزایش رقم خرید تضمینی گندم گام مؤثری را برای جلب رضایت کشاورزان برداشته که امید است این موضوع موجب اطمینان خاطر کشاورزان شود.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر افزود: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته برداشت کشت پاییزه بیش از ۲۵ هزار تن گندم و دیگر محصولات زراعی برداشت و تولید محصول در ماهشهر داشته باشیم.

وی تاکید کرد: سایر مدیران و دستگاه‌های متولی با همیاری‌هایی که در مراحل کاشت و داشت از خود نشان داده‌اند در برداشت و خرید نیز با همگرایی از دسترنج کشاورزان شهرستان به بهترین نحو برداشت و خریداری کنند.

بندری تصریح کرد: از کشاورزان و زارعان شهرستان ماهشهر درخواست می‌شود که محصولات تولیدی خود را به مراکز خرید مجاز از جمله اداره جهاد کشاورزی و تعاونی‌های روستایی بندر ماهشهر تحویل داده و در صورت مشاهده دلالان گندم، ضمن خودداری از فروش محصول خود به آنها، موارد را به مراکز انتظامی شهرستان گزارش دهند.

وی در خصوص شیوه پرداخت خسارت خشکسالی به کشاورزان گفت: از دست‌اندرکاران این امر انتظار می‌رود که در صورت تصمیم بر پرداخت خسارت خشکسالی، لازم است که همه زمین‌های کشاورزی حوزه آبریز رودخانه‌های مارون و جراحی به صورت یکسان دیده شده و پرداخت خسارت بدون تضییع حقوق سایر کشاورزان و مطابق با قوانین انجام شود.

نماینده عالی دولت و رئیس شورای کشاورزی شهرستان ماهشهر تاکید کرد: در سال جدید برای پیشگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی با توجه به استراتژیک بودن گندم، تمهیداتی برای جلوگیری خروج گندم گرفته شده است.

وی با اشاره به کیفیت و مرغوبیت بالای گندم بندر ماهشهر نسبت به مناطق گفت: از دستگاه‌ها و ادارات متولی درخواست می‌شود که مانع خروج محصول گندم تولیدی از سطح شهرستان شده و آن را در سیلوهای داخل شهرستان نگهداری و پس از آن به کارخانه آرد فعال شهرستان تحویل دهند.

منبع : مهر